Hoofdsponsor

1/60 Timberwolf aka MadCat [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er toch al goed uit. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om dit goed te doen. Zeker als er dan ook nog eens een foto van gemaakt moet worden. Ik heb al de lenzen van mijn space mariniers zo gedaan. Maar die zijn dan ook wel een stukje kleiner.

Ik wacht de rest rustig af. Voordat ik verder van commentaar ga voorzien.

Applaus
 
Wat betreft die haarlak om te chippen: dat is een hele mooie uitleg.

Misschien een idee om een howto over te schrijven?
 
Hey JFG :D,

Wat een knappe technieken -fck-
Het ziet er heel mooi uit, en nu begrijp ik waarom je de Alclad hebt overspoten. Het zijn nu zeer realistische chips, want ze zitten onder de verflaag.
Ook die jeweling is erg knap. (het woord jeweling mag misschien aan ons "vademecum voor de modelbouwer" toegevoegd worden ?)
Ik vind het schitterend wat je hier laat zien, en ik heb weer een hoop bijgeleerd.

Deze beide technieken had ik nog nooit gezien, SUPER om dit topic te volgen.
Dit wordt vast een beauty cute

Groeten

Pascal
 
Door de jaren heen ben ik al met verschillende technieken in aanraking gekomen maar dit is de 1ste keer dat ik zoiets lees. Zeer interessant! B:

Zo ziet men maar dat men nooit te oud is om nog iets bij te leren.


Ik blijf dit nog steeds volgen hoor.



Droop


(wiens haardos nu niet meer van het type is om er haarlak op te spuiten: bij_kapper.gif )
 
Thx guys B:

Om de laatste twee foto's van de jeweling te geven :

1/ Contrast kleur : clear orange

picture.php


2/ Eindresultaat na een laatste laagje Clear Green/Clear Smoke (60/40)

picture.php


Helaas is de foto neit de beste omdat je weinig ziet van het doorlichtende groene kleur :(( Ik had mss beter 80/20 verhouding genomen. Kan mss nog eens een extra pass met Clear Green geven.

Positief is wel dat je de enorme hoogglans ziet (en dit is zonder p+ !) :D

Anyway, straks nog wat meer chippen en een how to schrijven over de 'haarlakmethode'.

Bedankt voor de complimenten en hopelijk straks nog wat picca's

CU
 
Laatst bewerkt:
TAnyway, straks nog wat meer chippen en een how to schrijven over de 'haarlakmethode'.

Aan die howto ga ik je houden hoor ;P

Ik vind je herstellingswerken toch goed geslaagd. Eerlijk gezegd had ik niet geweten hoe je dat probleem eventueel zou kunnen aanpakken hebben.

Resultaat: A+
 
Wat je nog zou kunnen doen om de doorschijning verder te simuleren is dat je met zwart nog om de buitenkant heen een laagje aanbrengt. Dan is dat de donkerste kleur waardoor de diepte nog iets meer uit gaat komen. Verder puik werk.
 
De cockpit was nochtans eerst afgeplakt met masking Tapê, maar deze was er schijnbaar ook niet op voorzien de liquid masking tegen te houden.

Wat me net te binnen schiet: Ik gebruikte dus ook Alclad in mijn project van de Maserati. Ik heb dan vloeibare masking gebruikt van Maskol, rechtstreeks op de Alclad, dus zonder tape ertussen. Dat gaf helemaal geen problemen.
Check anders eens de Maserati in het autogedeelte.
 
Zal ik dadelijk even nakijken ExSerCo...ik denk eerder dat het te zijten was aan de 'houdbaarheidsfactor' van de Tamiya Clerar die ik niet had verzegeld met P+ :\

Anyway, bedankt voor de tip.

Ondertussen verder lustig gechipt op de Timbie. Het was een beestewerk om het gedaan te krijgen, kwestie van neit teveel overboord te gaan met de chipjes ;P

Een arm :

picture.php


Het koppie (rara waar wordt er ingestapt ^^ )

picture.php


En om je een impressie te geven van de impact van deze methode op je verflaag, zie hier een in progress van een arm :

picture.php


Je ziet duidelijk dat de structuur van de verf ook is gewijzigd, een leuk bijkomend effect van deze methode.

Misschien is het jullie al opgevallen dat veel van de camo op bijv. AFV's en tanks zeer zacht zijn tov de harde kleuren die je spuit. Een manier om de overgangen zachter te maken is tijdens het airbrushen zachtjes aan op te bouwen of een kleurenfilter.

ik heb hier geopteerd voor de kleurenfilter (wegens ik ben neit zo een held in eht airbrushen) met olieverf.

Concreet heb ik ieder individueel camokleur een bijhorende olieverf gegeven en één gemeenschappelijk kleur. Dit wordt in stippen op de camo geplaatst :

picture.php


en dan geblend op de mech zelf met dit subtiele resultaat. Het voordeel van olie is dat ze langer bewerkbaar blijft en een zeer mooie satijngalsn geeft voor de decals :D

picture.php


Tot de volgende

JFG
 
Laatst bewerkt:
Prachtig resultaat Applaus
En een heel mooi uitleg over het aanbrengen van een kleurenfilter. Dit ga ik zeker onthouden.

Groeten

Pascal
 
En weer een mooi resultaat.

Maar Jade, wat is nu het verschil tussen een kleuren filter en een wash? Ik zeg altijd een wash. Maar blijkbaar kan het dus ook een filter genoemd worden. Of heb ik nu de plank helemaal scheef zitten.
 
Je plank zit niet recht, Rik, maar ook niet echt scheef :D

Het resultaat op het einde zal vergelijkbaar zijn, met name dat je je verf een extra filter geeft en dus de kleur aanpast.

De bedoeling van een wash echter is om diepergelegen delen (paleellijnen e.d.) te benadrukken.

Washes dien je af te vegen van het model of af te deppen zoals bij bijv. tanks. Het resultaat is een zeer oneffen verdeling van je filter.

Washes gaan bovendien uit een kleur bestaan, waardoor je bij meerdere-tonen camo een compromiskleur moet zoeken. Je hebt altijd het risico dat er een of andere kleur minder geod komt.

Het voordeel van een kleurenfilter is dat hij heel gericht kan aangebracht worden met respect voor alle individuele kleuren.

Een ander voordeel is dat je valk per vlak werkt en dus constant andere samenstelling bekomt, wat resulteert in een heel subtiele verwering.

Er zijn mensen die deze manier ook gebruiken om te verweren door hun dots individueel te varieren en zo een verkleuring geven op hun verflaag. Daar ben ik helaas nog niet, oefening baart kunst nietwaar

Ik gebruik de kleurenfilter vnl voor alles te blenden en een wash om te verouderen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was ?
 
Dat maakt het dus een beetje duidelijker. Dank voor de uitleg.
 
boy o boy...we zijn begonnen met het herzetten van de pica'tjes. Even geduld voor een update. Als ze er terug allemaal instaan volgt een nieuwe reeks.
 
Bedankt voor de medewerking Geert. Ze waren dus uit ons album "verdwenen".

Of zijn het stealth-versies die je bouwt (ik kan er zelfs al weer mee lachen)
 
:D de foto's waren voorzien van een cloaking device. Hierdoor hebben ze dus tijdelijk neit waarneembaar geweest :D

Anyway, ze staan er allemaal terug en we hebben er een aantal nieuwe bij.

Uiteindelijk is de volledige Timbie met een kleurenfilter uitgerust. Het effect is zo subtiel dat ik een voor en na van de LRM houders heb genomen, links de 'gefilterde' pod :

picture.php


Eenmaal dat de volledige mech gedaan is bekom je dit :

picture.php


De humanoide levensvorm achter de Timbie is mijn oudste die aan het zoeken is naar zijn legoblokken :D

Bovenkant van het torso :

picture.php

Hier merk je duidelijk dat de 'harde' overgang naar de 'krassen' sterk zijn afgezwakt en natuurlijker ogen.

Ondertussen ook wat detailverf aan het aanbrengen geweest voor hier en daar wat variatie te krijgen :

picture.php


En de beklaagde LRM missiles voorzien van een jasje, detailverf en een wash. Tel maar na, 40 stuks. 20 ervan zijn General Purpose High Explosive (gele punt) en 20 Armor Piercing uitvoering (rode punt) :

picture.php


Ondertussen zijn we bezig met een hele resem decals te plaatsen uit de sparebox

tot binnenkort

G.
 
Laatst bewerkt:
En heeft hij ze weer gevonden, zijn lego blokjes. :D Dan kost je dat dus die beloofde legodoos, he, he, he, ^^ Maar goed voor een goed doel toch.

Maar het ziet er weer prachtig uit hoor. Ben benieuwd waar je hem op neer gaat zetten. En wat er omheen gaat komen.

ApplausApplaus
 
Een schitterende update! Applaus

Verdikke, zou je willen geloven dat ik straks ook nog zin ga krijgen in het bouwen van zo'n dinges.


Ik blijf dit nog steeds vol spanning volgen.


Droop
 
Even wat gevonden, Hebben jou zoons het legoblokje al gevonden. Ik liet dit topic even aan mijn vrouw zien. Dit vind ze leuk. wacko en kwam dit tegen. :D

Ach hij zou het de papa wel vergeven op voorwaarde dat hij een nieuwe legodoos krijgt.

Belofte maakt schuld he. ^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan