Hoofdsponsor

1/60 Timberwolf aka MadCat [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ziet er in ieder geval al zeer goed uit.

Ik blijf dit dan ook met de grootste interesse volgen.



Droop
 
Hij lijkt zo een beetje op m'n schoonmoeder toen ze mij voor het eerst ontmoette.
Ik dacht eerder aan schoonvader. Tenminste ik probeer zelf zo'n schoonvader te zijn. (Vier dochters) :D

Trouwens...dan wil ik wel met de schoonmoeder daten
Bewapend en al?

Ziet er toch heel ander uit he. Zo in de primer. Ben nu toch wel heel benieuwd naar de kleuren en eventueel de verwering die je er op gaat maken. Of eventuele schade door de oorlog. cute
 
Uiteindelijk is de unit en de 'battlesite' bekend voor deze mech. De achtergrond (voor het latere diorama) situeert zich in de 'second wave' van de Jade Falcon invasie van de Inner Sphere. Deze tweede wave vond plaats van mei tot juni in 3050.

De planeet : Twycross

Datum : juni 3050

Jade Falcon Units : Falcon Guards (Jade Falcon Galaxy)

Verdedigende units : Twycross TMM

Belangrijkste gevechtslocaties : Plain of Curtains, Carswell Barrens, Auburn Depot, Hwakroost en Camora Space Port

Samenvatting :

De TMM was geen partij voor de elite Falcon Guards en de beslissing viel vrij snel. De TMM vocht heldhaftig voor de bescherming van hun planeet en lieten de Falcons vechten voor iedere meter grond die ze veroverden. In totaal hadden de Falcons drie weken nodig om te planeet te veroveren, waaardoor het invasieschema overhoop lag.

Twycross is ook de wereld waar de Falcon Guards hun "Dezgra" (schandelijke status binnen de Clans)status opliepen. In de nasleep van de gevechten werden bijna de volledige Falcon Guards uitgemoord doordat de Thenth Lyran Guards een berghelling hadden ondermijnd en deze lieten exploderen toen de Guards aanvielen.

De mech in kwestie kan volgens het scenario pack toebehoren aan Star Captain Lents of aan een mechwarrior met de naam Ng. Aangezien ik een 'nogal vrij actief' dio in het hoofd heb komen deze twee niet echt goed uit, dus geef ik mezelf wat 'dichterlijke' vrijheid om de mech aan een andere toe te vertrouwen.

Om een lang verhaal te beëindigen, de kleur is bepaald en zal een Urban Camo worden, bestaande uit grijstinten en zwart. Zit nog juist te piekeren om eventueel 'digital camo' te voorzien.

Stay tuned for more :)

Edit : dit zou ongeveer het kleur moeten worden (van Luftwaffe in scale)

kamov_ka50_01.900x600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dit zal uitpakken op jou figuur. Wat ik zie is zeer schoon. :D
 
Ik zal jullie de ogen uitsteken met mijn paintjob :D Voor diegene die de opbouw van mijn Viper MkVII in de groepsbouw van vliegende SciFi hebben gezien op Modelbrouwers zullen dit wellicht herkennen.

Teneinde realistische verwering te krijgen dat vrij goed te beheersen is wordt na de grondlaag een zware laag Alcad II dark aluminium gespoten. Omdat ik eht op de Viper nogal heftig vond (te sterk contrast) heb ik hier nadat de Alu was gedroogd een vernevelde laag van 'Jet Exhaust' gespoten. Dit is het resultaat :

picture.php


picture.php


picture.php


Het 'abmbetante' van deze Alcad verf is dat je iedere imperfectie hoe klein ook zeer hard te zien krijgtverdacht...

Volgende stap is het airtbrushen van P+ om een bescherming te leggen op de Alcad en daarna een laag grijs/zwart om de nieuwe grondlaag te worden. Daarboven op komt de eigenlijke camouflage.

Daarna wordt het schuurpapier/paperclip/tandenstoker bovengehaald om op bepaalde plaatsen de verf weg te krabben tot op het laagje alu. Het is gelukt voor de Viper, dus op een paar maten groter zal het ook wel lukken niet ?
 
Laatst bewerkt:
Het 'abmbetante' van deze Alcad verf is dat je iedere imperfectie hoe klein ook zeer hard te zien krijgtverdacht...

Volgende stap is het airtbrushen van P+ om een bescherming te leggen op de Alcad en daarna een laag grijs/zwart om de nieuwe grondlaag te worden.


Hier zie ik 2 dingen:

1/ je ziet met Alclad inderdaad alles wat niet 100% is. Dat is het nadeel.
2/ je gaat met P+ over die Alclad gaan? Wel, dan kun jij misschien eens een stukje in detail fotograferen van een laagje Alclad en daarna diezelfde detailfoto met P+ erop? Waarom? Omdat ik al gelezen heb dat dit inderdaad werkt en van anderen dat het niet werkt. Ik was eigenlijk van plan om een testje te doen, maar als jij het zowiezo gaat doen, moet ik de test zelf niet meer uitvoeren, maar kan ik afkijken van je (gemakzucht of zoiets noemt men dat)
 
Hey Jadefalconguard,

Mooie paintjob, ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat van P+ op Alclad.

Het spel "Classic Battletech" wordt dat online gespeeld ? Of komen de spelers ergens samen en wordt het met deze kits gespeeld ? Je spreekt over veldslagen die hebben plaats gevonden, kan je daar iets meer over vertellen, of bestaat er een site ?

Is niet mijn ding, maar ik vind het wel heel interessant om te volgen cute

Groeten

Pascal
 
ExSerCo, ik heb een aantal foto's getrokken tijdens het P plussen (nieuw werkwoord)..zal deze straks na het eten nog even posten.

Pascal, CBT is een boardgame in de echte zin van het woord, dus komen er een bende pipo's samen om dit als kleine kindjes te spelen:D

Op Classic Battletech Catalyst Game Lab's Official Classic Battletech Website vind je de website van Catalyst games die het spel maakt.

Wikisite : Main Page - BattleTechWiki - Sarna.net Classic BattleTech Wiki

Als je wil gaan 'duiken' dien je je tijd te nemen, want er is enorm veel literatuur te vinden. Het spel heeft een enorm uitgebreide 'fluff' en heeft enorm veel diepgang.

Tot straks als ik wat afgekickt ben van de P+ dampen in mijn bureau wacko
 
Even een waarschuwing voor den beginnende kijkert, het is daar nog erger dan bij Warhammer. Al zou je denken dat dit niet mogelijk is. :D:D:D

Dus exserco. Veel plezier, en niet te laat het bedje in he. ^^
 
Modelengeneer:
inderdaad een zeer indrukwekkende en tijdrovende bezigheid

Jadefalconguard:
ik kan niet wachten op de pics.....
 
boos P+ laat zich dus moeilijk fotograferen...getuige de resem foto's die ik heb gemaakt en het aantal dat ongeveer bruikbaar is verdacht

Anyway, het spuiten van onverdunde P+ is dus niet een echt probleem. Ondertussen zijn we bijna 24u verder en de Timbie blijft zich goed houden. Er zijn geen kraakjes of zo te zien en het droogt diep blinkend uit B:

Heel eenvoudig uitgelegd, eerst een zeer dunnen laag verneveld over de verschillende onderdelen, laten drogen en een tweede laag. Zo heb ik alle delen 4 tot 5 lagen gegeven en dan rustig weggelegd om te drogen.

Voor P+ :

picture.php


Na p+ :

picture.php


Je zit bijv. rechts op de foto waar het voorstekende torso de 'engine housing' ingaat dat het applique armor mooi weerspeigelt in de romp :D 'Live' is de diepte van de glans heel goed.

Nu omstreeks 10u zijn de verschillende odnerdelen goed gedroogd en zijn alle elementen spekglad...opgepast om ze neit te latenv allen.

Nadat ik met de klein mannen op stap beng eweest (dagje zee :D) normaal gezien nog de eerste laag grijs

tot dan;
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit goed bekijk, dan kun je eigenlijk perfect die P+ over Alclad spuiten zonder "glansverlies" ? Of zie ik het niet goed?
Bovendien is de fragiele Alclad dan ook beter beschermd.

Geef eens je eigen mening hierover aub?
 
We zijn de kaap van 24u voorbij en ik heb geen enkele opmerking/bemerking over de Alcadlaag onder de P+.

Ik heb mbv de flits een foto kunnen maken die min of meer het effect van de P+ aangeeft :

picture.php

Het resultaat is donkerder dan in het echt, maar je merkt hier wel de 'warmte' van het kleur duidelijk op.

ExSerCo, ik kan niet zeggen dat de glans weg is van de Alcad, integendeel. De P+ vangt lichtinvallen beter op en gaat natuurlijker weerkaatsen. Als je naar de Mitchell van Droop kijkt zie je duidelijk waar de zon invalt op het model. Als je dan naar de foto's van het echte ding kijkt zie je dat echt alu/chroom wat dan ook niet enkel de rechtstreeks zon weerkaatst maar ook het indirecte. De P+ evenaart dat een beetje.

Wat betreft de bescherming zal ik later meer kunnen zeggen als ik zwaar ga weatheren, maar ik had vernomen dat P+ ongevoelig is voor verdunner zoals white spirit...ik hoop het verdacht Maar het is sowieso beter dan de Alcad alleen.

Droop, zeer mooie kist. De Alcad laag is heel goed gelukt lijkt me. Prachtig toestel Applaus
 
Laatst bewerkt:
Ok Jade, ik betrouw me op jouw oordeel: de test is geslaagd. Applaus
Ik weet nu ook wat te doen. cute


Ik blijf dit topic nog steeds op de voet volgen, hoor.


Droop (die dit draadje toch wel machtig interessant vindt )

PS: thanks voor de lovende woorden betreffende de Mitchell
 
Thx Droop :D blij dat deze bizarre tak van de modelbouw je weet te boeien :D

Om nog wat impressies te geven (ik vind niet dat de foto's echt overbrengen wat het resultaat is) deze 'truukjes'.

1/ Het afdekken van de flitslamp met de kleine vinger. Dit resulteert in een zeer kleine rood gekleurde lichtbron. Dit wordt weerkaatst door de vlakken van de mech die in het natuurlijk licht ook opvallen. Let nu vnl op de secundaire rode lichtvlekken. Vooraleer je dit bereikt met 'zuivere' Alcad meot je al een paar uur geboend hebben ^^

picture.php


2/ foto zonder flits waar in 1 fase de vingers erbij worden gehouden

picture.php


Je ziet de weerspeigeling vlak boven de machine gun pod. Helemaal tegen het einde zie je ook de weerspiegeling van Applique Armor.

Zelfde manier, zonder vingers deze keer

picture.php


Als je dit wil herhalen voor de Mitchell (of om het even welk model), de eerste laag echt voorzichtig aanbrengen en dan geleidelijk opbouwen. Ik heb op dit relatief kleine model toch een twee uur aan het spuiten geweest

Edit : weet je nu wat het ergste is...binnenkort is dit bijna allemaal overspoten wacko
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitleg en bedankt voor de geslaagde test.
Dit is interessant voor mij, maar ongetwijfeld voor anderen.

Dit draadje is inderdaad voeiend om volgen, zoals reeds eerder aangegeven door Droop.
 
Hey JadeFalconGuard,

Heel mooi spuitwerk :D De P+ geeft inderdaad een mooi effect op de Alclad. cute

Je schreef :
Wat betreft de bescherming zal ik later meer kunnen zeggen als ik zwaar ga weatheren, maar ik had vernomen dat P+ ongevoelig is voor verdunner zoals white spirit...ik hoop het Maar het is sowieso beter dan de Alcad alleen.

Ik heb op modelbrouwers een vliegtuig gezien dat een wash over de P+ had gekregen met een mengeling van verf, wasbenzine en een drupje afwasmiddel, en het resultaat zag er erg goed uit.

Groeten

Pascal
 
Ik heb op modelbrouwers een vliegtuig gezien dat een wash over de P+ had gekregen met een mengeling van verf, wasbenzine en een drupje afwasmiddel, en het resultaat zag er erg goed uit.

Groeten

Pascal
Wasbenzine en een drupje afwasmiddel?
Dit klinkt als een sludge, maar moet de wasbenzine niet vervangen worden door water?
Dit kan een groot verschil uitmaken voor de P+.



Droop
 
Hey Droop,

Ik vond het ook al vreemd dat wasbenzine niet in P+ gaat "vreten". Maar het vliegtuig heeft een glanzende gele kleur gekregen en een wash met verf, wasbenzine en een drupje afwasmiddel.
Ik heb aan de topic-starter gevraagd of de wasbenzine geen probleem geeft met de P+, maar hij heeft nog niet geantwoord.

Wordt vervolgd.....

Groeten

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan