Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Ford Hot Rod *gestopt*

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lil32b

Guest
hallo mannen (en vrouwen),

na lange afwezigheid ga ik er terug eens invliegen sé, en dit onderwerp van groepsbouw ligt me wel ten harte.
Het zal zeker een Ford model worden, maar welk weet ik nog niet zeker, ik zou het model van mijn 32 1/1 Hot Rod kunnen bouwen maar daarvoor heb ik verschillende bouwdozen nodig en dat moet ik in mijn voorraag ff gaan uitzoeken of ik alle correcte onderdelen heb, lukt dit niet dan zal het een ander model zijn van Ford.

12092009198-1.jpg

Ik laat jullie vlug de beslissing weten. :8
 
Ik wens je veel succes erme lil32b,en ga ik zeker volgen daar ik voorstander ben van de Ford auto's
 
Hoi lil32b,

Alvast een leuk idee, de Ford hot Rod hebben wel iets apart :) Is dat een foto van jou wagen?
Kga eerlijk zijn da et ier ook serieus begint te jeuken om deel te nemen aan deze groepsbouw.
Tis jammer genoeg al heel lang geleden dat ik nog eens een bouwdoos heb samengestoken ;)
Maar wie weet, ik zit met een "ei" :p
Veel succes alvast met je keuze, als ik u was dan zou ik toch gaan voor men eigen Rod.

mvg

Patrice
 
Hey,

Leuke keuze dat je gemaakt hebt, met Ford kan je niet misdoen bij mij... :D
Is dat uwen '32 op de foto?

grtz
Thomas
 
alvast al bedankt voor de aanmoedigingen...

idd die okerbruine/oranje is mijn '32. Voor de echte liefhebbers onder ons wat meer info over de 32; originele hopped up 4 cilinder met volvo amazone overdrive versnellingsbak, hydraulische remmen en binnenkort terug spatborden.

@ Thomas, stuur ik jou een Ford avatarke door ? :D
 
haha, ja kweet et... :D
Nee, mijn 2 favo Amerikaanse merken zijn Ford EN Chevrolet. Vandaar... :P
 
En, al een keuze gemaakt ondertussen?
;)

mvg

Patrice
 
zal uiteindelijk toch wel een 32 Ford sedan zijn, maar geen copie van mijne echte daar ik niet de geschikte onderdelen bezit om hem na te bouwen. Misschien wel in dezelfde kleur combinatie dat wel.

Zie hier de bouwdoos:

2012-07-25-154.jpg
2012-07-25-155.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
yep, en bezitter van 2.... ;)
Ik ben al lang op zoek naar een bouwdoos van een Ford "T" uit de jaren 20-30 maar wel een originele, niet zo'n custom-geval waar destijds de catalogus van Monogram mee vol stond.
 
revell heeft er eentje uit op 1/16 en het merendeel is dan wel op 1/25 - 1/24, vele "hot rod" kits van AMT hebben meestal de beiden in één doos. Mocht je der eentje bepaalt zoeken laat maar iets horen, dan help ik je wel de juiste te vinden.
 
gisteren heb ik de keuze gemaakt uit mijn stock voor de wieltjes en banden die ik ga gebruiken op de Ford.

2012-08-01-172.jpg
2012-08-01-173.jpg

de zwarte banden heb ik moeten vergroten van binnendiameter om er de velgen in te krijgen en derna de whitewalls spuiten, daarvoor heb ik 2 versies geprobeerd;

de eerste try out was met cirkelsjabloon en airbrush, wat wel een goed resultaat was
2012-08-01-175.jpg

de tweede try out was met maskol van Humbrol, wat een slordige en pruts afwerking af + een penseeltje naar de knopen
2012-08-01-174.jpg
2012-08-01-178.jpg

dus gaan we voor de afwerking met de cirkelsjablonen werken...
2012-08-03-210.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel plezier met deze en welkom terug.
 
we voelen ons vandaag al een heeeeel stuk beter met de 2 nieuwe knietjes erin en de trappen naar "Model Heaven" zijn terug begaanbaar voor de beentjes.
Ondertussen zijn er wel al wat veranderingen gebeurt in de 32 ford bouw, zo heb ik 2 setjes wielen besteld in Australie bij de the Partsboxhttp://www.thepartsbox.com/, maar lijkt mij niet echt goed te verlopen, want na 1 week heb nog altijd geen bevestiging gekregen van de bestelling en betaling kunnen doen, "maar dat zal wel komen hoop ik" is natuurlijk ook down under hé. Aangezien ik nog minstens tot oktober thuis ben heb ik mij voorgenomen ook wat modellen die in een hoekje stonden te wachten op afbouw ook eens onderhanden te nemen sé.
Dus volle vaart bouwen hé...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
revell heeft er eentje uit op 1/16 en het merendeel is dan wel op 1/25 - 1/24, vele "hot rod" kits van AMT hebben meestal de beiden in één doos. Mocht je der eentje bepaalt zoeken laat maar iets horen, dan help ik je wel de juiste te vinden.
Deze reactie had ik gemist... welnu, wat ik zoek is dus een model van de originele, maar ik heb ook al foto's gezien van een ambulance-versie uit WO1 en modellen met een vast dak, een tweezitter en zelfs een pick-up versie die ook tussen 1914 en 1925 zouden gebouwd zijn.

Twee foto's, met deze zou ik al tevreden zijn, schaal is niet zo belangrijk...

main.php


main.php
 
de revell die ik bedoelde is deze en is een re-issue

fordtrevell.jpg


de Amt's die in originele uitvoering te bouwen zijn, zijn de deze

fordtamtlh2.jpg
fordtamtlh1.jpg
fordtamtlh3.jpg
fordtamtlh4.jpg
fordtamtlh5.jpg
fordtamtlh6.jpg

dan is er nog ééne model T vrachtwagen van budweiser

fordtamtlh7.jpg

hoop dat je al een beetje keuze hebt, mocht je er nog willen zien dan roep je maar eventjes...
 
Er zijn inderdaad zeer mooie kits van de model T te vinden zeg.
Die Laurel en Hardy uitvoeringen zijn wel leuk, jeugdsentiment waarschijnlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan