Hoofdsponsor

1/48 P-51 (Tamiya)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

peolini

Guest
De decals waren prut en veeeeel te dik, dus heb ik de rood/gele markeringen rond de neus moeten schilderen.
Verder was het een genot om het ding te bouwen.

Als je opmerkingen en of vragen hebt, hoor ik ze graag.

Groeten,

Dennis
Peolini Design

TamP-513qr-1.jpg
TamP-513qf.jpg
TamP-51bottom.jpg
TamP-51side.jpg

TamP-51upclose2.jpg
Tamp-51cockpit2.jpg
Tamp_51top.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denis,

mooi werk en heel geslaagd. Hopelijk slaag ik erin mijn miliaire kits enigszins op dat niveau te krijgen

Grts

Johan
 
Ja mannekes,
als ik hier allemaal zie wat gepresenteerd wordt op ons forum, dan hebben we toch een aantal mensen met de nodige skills hier.
(en wordt de verleiding groot om mijn collectie nog wat uit te breiden)
 
Hey Dennis,

Prachtige Mustang cute Vooral die verschillende kleuren van de panelen vind ik heel geslaagd, en de verwering is zeer mooi gedaan : niet te veel en niet te weinig.

Alleen de spinner vind ik een beetje te veel van het goede, maar dat is een kwestie van smaak.

Schitterend resultaat :D

Heb je voor de panelen filters gebruikt of zijn ze in verschillende kleuren geverfd ?

Misschien kan je nog de kabel voor de antenne aanbrengen ?

Groeten

Pascal
 
Hoi Dennis,

Petje af voor dit extreme mooie model.

De verwering is perfekt aangebracht en daar valt volgens mij niets op aan te merken.

Gewoonweg schitterend gedaan.


Droop
 
Prachtig resultaat!
Dit is mijn lievelingsvliegtuig! (maar k heb het zelf nog niet gemaakt, omdat ik eerst de nodige skills wou hebben om er aan te beginnen)
Alleszins,
mooie preshade, strakke paintjob, mooi decalwerk, realistische verwering... Prachtresultaat Applaus
met welke verf heb je het metaal gedaan?

grtz

merlijn
 
Hallo Allemaal,
Thanks voor de complimenten allemaal.

@Pascal:
Ik heb geen filters gebruik, alleen verschillende kleuren verf en verf met een beetje meer zwart of wit dan de andere kleuren. Voor aluminium zweer ik bij Chrome Silver van Testors.
Ahoewel ik ook goede resultaten heb met Allclad.
Er hoort geen antenne draad op dit type, want het had de SCR-522 radio die kon werken met alleen de mast als antenne.

@merlijn:
Er is maar een manier om je skills te verbeteren, dat is door te bouwen!!
Ik heb echter geen preshading gebruikt, maar de panellines zijn lichtjes over gespoten met de airbrush met verdunde Tamiya Clear Smoke.
Voor "gekleurde" vliegtuigen kun je hier heel goed verdunde Tamiya Clear Orange gebruiken.

Ik heb echter wel een enorme fout gemaakt in dit model.
De vleugels werden af fabriek namelijk geleverd met een aluminium dope, dus warbirds hadden blank metalen rompen, met egaal aluminium gespoten vleugels.

Maar.... zo zie je maar weer dat als je een foutje maakt in je model, dat het toch wel mooi kan zijn.

Groeten,

Dennis
Peolini Design
 
Hey Dennis,

Er hoort geen antenne draad op dit type, want het had de SCR-522 radio die kon werken met alleen de mast als antenne.

Dat wist ik niet, is dat zo voor alle P-51 D's ?

Ik heb echter wel een enorme fout gemaakt in dit model.
De vleugels werden af fabriek namelijk geleverd met een aluminium dope, dus warbirds hadden blank metalen rompen, met egaal aluminium gespoten vleugels.

Het staat wel prachtig die verschillende panelen, en je moet maar denken dat het herstelde battle-damage is cute

Groeten

Pascal
 
Wel, om heel eerlijk te zijn is deze specifiek Nooky IV eigenlijk een P-51K ipv een D ^^ Op de website van Ceb Anderson (357th Fighter Group Profiles kun je het echte onderwerp terugvinden.

Naast de kleur die fout zou zijn voor de vleugels (wat idd zo is:D) blijft dit een zeer mooi model. Ik waag me neit te snel aan volledig metaalgekleurde modellen wegens te tricky om mooi te krijgen, maar dit is een zeer geslaagd modellelApplaus
 
Wéér wat bijgeleerd cute Wil dat dan zeggen dat het "D" model wel, een het "K" model geen draad-antenne heeft ?

Groeten

Pascal
 
Ck3v1n, yup, zeer leuke site en zeer informatief, zeker wanneer je contact met hen opneemt. De webmaster is de zoon van Ceb Anderson en is/was zeer bereidwillig voor eventuele hulp.

@Pascal : nee toch niet. Eigenlijk waren de D en de K variant identiek aan elkaar. De D werd geproduceerd in Ingelwood (aanduiding P-51D-NA) en vanujit Dallas (aanduiding P-51D-NT).

Doordat de productie zo hoog werd opgedreven was er een vrees dat de standaard Hamilton propellor niet voldoende vooradig ging zijn. Daarom werd beslist om Aeroproducts props te nemen (deze waren iets kleiner van diameter en waren eigenlijk holle stalen bladen).

De P-51D met Aeroprops werden p-51K gedoopt en enkel in Dallas gemaakt. Helaas was er een probleem met vibraties door de nieuwe props, waardoor de productie vertraging opliep. Heel veel mensen gaan er van uit dat een P-51 met Bubble canopy een -D is, maar helaas niet :)

Trouwens, de Nooky die Dennis heeft gemaakt was gestationeerd in België in 1945

tot zover de geschiedenisles voor vandaag...volgende week gaan we verder met de middeleeuwen;P
 
Er hoort geen antenne draad op dit type, want het had de SCR-522 radio die kon werken met alleen de mast als antenne.

Iedere Mustang was voorzien van een SCR-274N antennedraad, die ook voorzien was, naast de SCR-522 radio.

Deze draad ging door de canopy, m.b.v. een sliding mechanism, en werd bevestigd aan de stoel van de piloot, zo naar het kielvlak.

De vleugels werden af fabriek namelijk geleverd met een aluminium dope, dus warbirds hadden blank metalen rompen, met egaal aluminium gespoten vleugels.

De vleugels van de Mustang werden vanaf de fabriek in het chromate yellow gespoten, en daarna voorzien van een aluminium laklaag, de rivet's bleven aanwezig, doch, deze waren grotendeels opgevuld zodat het leek dat de vleugels glad waren, maar van dichtbij vielen ze heel goed op.

Trouwens, zeer fraai model, proficiat voor het mooie werk.

Greetz

Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan