Hoofdsponsor

1/24 Engine hoist platform scratch

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, ff dit draadje doorlopen, netjes wat je hier laat zien. En dit zomaar even uit de losse pols, of eerst een schetsje gemaakt! Mooi man!

Grtz Dave
 
Wow, ff dit draadje doorlopen, netjes wat je hier laat zien. En dit zomaar even uit de losse pols, of eerst een schetsje gemaakt! Mooi man!

Grtz Dave

neen hoor echt geen schetsen,doe het dus idd uit de losse pols ;)
 
lol, netjes :)
Dient dit om de motor eruit te halen of gans de wagen op te tillen :D
Hehehehe, zeer knap gedaan.

mvg

Patrice
 
@Wet Sellery: Selderken wat een eer dat van je te mogen lezen man;)
@Evel-Knievel: hahaha ja lol het kan de wagen optillen maar het is echt voor motoren lollol
 
Waar komt het idee met de tandwielen vandaan?
Nog nooit gezien :s
En, heb al vele motoren uit wagens gehaald.

mvg

Patrice
 
Waar komt het idee met de tandwielen vandaan?
Nog nooit gezien :s
En, heb al vele motoren uit wagens gehaald.

mvg

Patrice
Hey Patrice,eigenlijk vrij simpel hoor,waneer de hefboom naar achteren helt door de druk cilinder bestaat het gevaar dat de motor tegen de binnenkant van de wagen gaat stoten dus vandaar de idee met de tandwielen he,eerst liften dan hellen ;)
 
Prachtig gebouwd Patje ! Heb m'n ogen uitgekeken.
 
Prachtig gebouwd Patje ! Heb m'n ogen uitgekeken.
Hey Guy wat een verrassing zeg,blij je te zien hier.Dank je wel man ik ga mijn uiterste best doen om dit zo mooi mogelijk te verven ook.En dan stel ik dit voor als model van het jaar 2012,kan maar proberen he ;)
 
Zo ik ben reeds bezig en tool box te scratchen,doe ik ook met styreen sheet van 0.3 mm en van 1mm dikte
attachment.jpg
de nodige delen eerst gesneden
attachment.jpg
latjes gesneden om de vlakken netjes aan elkaar te kunnen lijmen en het wat te versterken ook.
attachment.jpg
De beginsels zijn er reeds.
attachment.jpg

attachment.jpg
Dat is het voor deze nacht,ik ga slapen want ik kan mn ogen niet meer open houden.
Slaapwel allemaal.

Edit:

Zo we zijn zover dat het einde in zicht komt.Dus nog enkele kleine stappen en het model is af.
attachment.jpg
De toolbox staat klaar voor de verf ;)
attachment.jpg
Houten handgreepje erin gestoken zie.
attachment.jpg
Netje erdoor zodat het een beetje echt lijkt.
attachment.jpg
en de afgewerkte ruwbouw van de engine hoist zelf met daarop de toolbox en de kettingen.Er is enkel nog een gaatje te maken voor de kabel en dan gat alles in de verf zie.Tot laters ;)
 
Laatst bewerkt:
Hehehe, edde gij wel een vergunning voor nachtwerk? :D
Mooi gedaan alvast, volg nog steeds met opengesperde ogen :)

mvg

Patrice
 
WTF
Ben je even op vakantie en dan maken ze hier een heel takelding?
Knap hoor Patje.
Kijk al uit naar de schilderwerken.
 
Zo mensen!De engine hoist staat bijna helemaal in de verf en ik verwacht deze vandaag afgewerkt te hebben.Ik doe snel even verder en maak dan de eind foto's he.Tot later.
 
Ik heb toch nog een vraagje... aan de balk waar de kettingen aanhangen, wat is de functie van die zwengel?

Hmmm, ff te snel vraag gesteld... heb de foto nog eens beter bekeken... om de kettingen rond de motor strak te trekken alvorens te liften, is het dat?
 
Ik heb toch nog een vraagje... aan de balk waar de kettingen aanhangen, wat is de functie van die zwengel?

Hmmm, ff te snel vraag gesteld... heb de foto nog eens beter bekeken... om de kettingen rond de motor strak te trekken alvorens te liften, is het dat?

Bijna,ook mede om de motor eerst omhoog te trekken en dan met de hydraulic naar achter te zwenken,op die manier is het zwaartepunt in het midden bijna en is het gevaar voor omvallen erg verkleint he Walter.;)
 
Juist ja, ik zat er niet ver naast... tja, mijn technisch inzicht laat me soms in de steek tegenwoordig :(
Enfin, we wachten met ongeduld op het afgewerkte product! :P
 
Afgewerkt:engine hoist platform scratch.Eindfoto's!!!


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij deze is dit projectje afgewerkt en bedankt allen om te volgen.

Recentie van de bouw.

Materiaal: styreencard,hout en metaal.
Bewerking:alles manueel.
Schetsen:totaal geen
Bevinding:makkelijk te verwerken materiaal.Dank je wel Ci design.
Referentie:enkel foto's van het net.
Besluit: zulke scratch projecten zijn voor herhaling vatbaar.
 
Laatst bewerkt:
knap gemaakt patje..... ziet er echt goed uit....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan