Hoofdsponsor

1/72 Een paar Warbirds (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

Zjeraar

Guest
Hallo beste mede-modelbouwers

Op vraag van Droopy'ke op modelbouwforum.nl (Droop hier op t forum?) zet ik dit topic hier ook eens. Ik hoop dat het in het juiste sub-forum staat...

Ik heb sinds tijden mijn oude hobby nog eens opgepakt. Jaren geleden de moed niet meer gehad om verder te doen, en sindsdien stonden de ongeschilderde modellen maar op de kast. Er moest nog wat gedaan worden, en omdat ik vakantie heb en toch niets beters te doen had (hoewel sommige familieleden dit ter discussie zouden stellen ) heb ik de draad maar weer eens opgepakt. Bouwen zit er niet meer in, dit heb ik vroeger gedaan, maar er moet nog wat geverfd worden. Daar ben ik een paar dagen geleden mee begonnen. Maar ik begin bij mijn begin van de hobby, maar hou het enkel bij de WOII warbirds, welke mijn volledige voorkeur hebben.



Aangestoken door een vriend op school ben ik begonnen met 2 startsetjes van Revell. Inhoud: 2 potjes verf, een penseel, lijm, en natuurlijk het te bouwen modelletje in schaal 1:72. Ik had 2 startsetjes, beide zijn gebouwd, en beide zijn al gecrashed ook. Beide zijn hersteld, maar de ene is nog altijd niet geschilderd, en dat zal er denk ik ook niet meer van komen...



Nuja, ziehier mijn eerste creatie. Een F4-U Corsair (als ik het me nog goed herinner)



IMG_0110.jpg



IMG_0111.jpg



IMG_0112.jpg



IMG_0114.jpg



IMG_0115.jpg



IMG_0117.jpg



IMG_0118.jpg







Een erg vaste hand had ik niet (en nog altijd niet, jammer genoeg), en dat is hier dus zeer goed te zien. Ook het bestickeren ging een beetje moeizaam, en liep dus af en toe mis.



Het andere startset, een Focke-Wulf Fw190 is dus nooit af geraakt. Maar het volgende model weer wel. Hoe het heet ben ik vergeten, ik dacht van het van Hawker was, meer info is welkom . Ondertussen was ik wat ervaring, verf en penseeltjes rijker, en de nodige centen armer.



IMG_0119.jpg



IMG_0120.jpg



IMG_0121.jpg



IMG_0122.jpg



IMG_0123.jpg



IMG_0124.jpg



IMG_0125.jpg



Dit model is ook nog schaal 1:72 en dit heb ik nog een paar modellen volgehouden. Maar ineens bleek 1:48 me een stuk interessanter, meer details en een hogere moeilijkheidsgraad.



Daaruit volgde de aanschaf van de Stuka. Wat een prachtig model. De centrale bom en de mechaniek om de bom niet in de propellor te krijgen bij het droppen in duikvlucht is beweegbaar uitgevoerd.



IMG_0126.jpg



IMG_0127.jpg



IMG_0128.jpg



IMG_0129.jpg



IMG_0131.jpg



IMG_0132.jpg



IMG_0133.jpg



IMG_0135.jpg



IMG_0172.jpg



Jammer genoeg zijn ook hier details afgebroken, waarvan de meeste hersteld zijn, maar het machinegeweer voor de staartschutter is in de romp gevallen en kan dus niet meer hersteld worden



Verder in volgend bericht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgend model is mijn favoriete vliegtuig, een vliegtuig met een prachtige lijn, het was een ongelofelijk goede jager en kon een respectabele snelheid ontwikkelen voor een propellorvliegtuig. Wat moet dat een machtig gevoel gegeven hebben, met 1600pk voor je voeten, met de mogelijkheid om boven de 700km/u te vliegen. Alleen had men er toen de tijd niet voor om ervan te genieten, vechtend voor je leven tegen de machtige Luftwaffe, zeker als daar opeens Me262's ten tonele verschijnen.



IMG_0162.jpg



IMG_0163.jpg



IMG_0164.jpg



IMG_0165.jpg



IMG_0166.jpg



IMG_0168.jpg



IMG_0169.jpg



IMG_0160.jpg

Mag ik u voorstellen: Luitenant Marvin Arthur...



IMG_0161.jpg

...met zijn trots, de P-51D Mustang 'Blondie'



IMG_0149.jpg



IMG_0153.jpg



IMG_0154.jpg



IMG_0156.jpg



IMG_0157.jpg



IMG_0148.jpg

Een beetje een stijve hark, die luitenant, maar ach... Je moet het zo'n ace maar niet kwalijk nemen zeker



IMG_0145.jpg

De machinegeweren moeten wat bijgesteld worden, herladen is zo te zien al gebeurd.



IMG_0170.jpg

Ook de motor loopt niet helemaal lekker...



IMG_0213.jpg

...maar daar wordt al gauw een mouw aan gepast door het ervaren grondpersoneel



Dat grondpersoneel zat bij mijn laatste, grootste en nog steeds onafgewerkte model, de Boeing B-17G Flying Fortress. Deze bommenwerper heeft in de oorlog tot diep in Duitsland dodelijke missies moeten volbrengen, hierin bijgestaan door de Mustangs. Samen met de eigen verdediging van de B-17's moeten die behoorlijk wat peentjes gezweet hebben om de Luftwaffe van hun nek te houden.



IMG_0180.jpg

De afgewerkte Mustang met zijn onafgewerkte grote broer.



Opnieuw verder in volgend bericht (onwille van het aantal foto's...)
 
En hier heb ik de draad terug opgenomen. De B-17 zal binnenkort geschilderd worden, maar het bijgeleverde personeel ziet er wat nu wat minder grijs uit.



IMG_0185.jpg



IMG_0193.jpg



IMG_0203.jpg

Vliegtuigmechanieker James Chase



IMG_0186.jpg



IMG_0191.jpg



IMG_0223-1.jpg

Hoofd van het grondpersoneel William Trevor



IMG_0187.jpg



IMG_0192.jpg



IMG_0201.jpg

Vliegtuigmechanieker Paul Jefferson



IMG_0188.jpg



IMG_0190.jpg



IMG_0198.jpg

Piloot George Walker



IMG_0189.jpg



IMG_0194.jpg



IMG_0199.jpg

Copiloot Ian McGreggor



IMG_0207.jpg

Het volledige team, met Marvin Arthur erbij (Mustang piloot) poserend voor hun beide vliegtuigen, en zittend op of staand naast de wagen om bommen te vervoeren.



Dat was het dan, hopelijk binnenkort een update over de B-17, en misschien komt er ooit nog eens een P-38 bij, nog zo'n machtig mooi vliegtuig.



Zeg maar wat je ervan denkt, reacties en tips zijn welkom!



Groeten, Ruben
 
Hallo Ruben,

Blij dat je je weg naar ons forum gevonden hebt.

Commentaar op je modelletjes heb ik bij onze Noorderburen al gegeven. Dus, dit laat ik hier maar aan de rest van de forumleden over.


Droop
 
Hallo

Euh.......... heb je nog meer foto's:D

Mooie kisten, die je hebt gemaakt.

IMG_0180.jpg

Moet deze nog in de kleur? Mooi groot zo te zien.

Laat maar, ik had even een stukje tekst gemist..........wacko
De B-17 zal binnenkort geschilderd worden,

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie verzameling die je daar hebt (alhoewel vliegtuigen niet mijn ding zijn). Je ziet je modelbouw scill's evolueren per vliegtuig. Ook de "figuranten" zijn mooi gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan