Hoofdsponsor

1/48 Miners - Dwarfs Army (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExSerCo

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
3.011
Hierbij wil ik jullie even laten meegenieten van een paar voorbeelden van mijn Dwergenleger in wording.

Misschien voor de geïnteresseerden, eerst een woordje uitleg over het Dwergen-leger.

De Dwergen zijn het meest taaie en resolute ras in de Warhammer wereld.
Hun bergkampen zijn constant onder druk van Orcs, Goblins en Skaven, zodat ze frekwent zich moeten naar de buitenwereld begeven om hun huizen en kampen te verdedigen
Zelfs bij een nederlaag, vergeten ze niet één schande of blammage en zullen ze geen enkele kans onbenut laten om hun wraakzucht recht te zetten met het uiteinde van een bijl of hamer.
Wat zij te kort hebben in cijfers, kunnen ze meer dan compenseren met hun krachtige oorlogsmachines die ontwikkeld en bemand worden door hun ingenieurs, met een ingenieusiteit die verder reikt dan van welk ander ras ook. Ze gebruiken niet zomaar wat "wilde magie", maar gaan tewerk met gegraveerde "runes" die ze dan combineren met wapens om zo tot ongekende, sterke attributen te komen, zoals nergens gekend in de Oude Wereld.

Om jullie een idee te geven van de gestalte van mijn legerfiguren, heb ik een ordinair Lego-blokje ernaast geplaatst, om zo de vergelijking te maken.
1_dwarf_miner1.jpg

1_dwarf_miner2.jpg

1_dwarf_miner3.jpg

1_dwarf_miner4.jpg

1_dwarf_miner5.jpg

Al deze figuren zijn geschilderd met Vallejo Model Color (acryl).
De kleurencombo's zijn zelf gekozen.
Dit zijn mijn eerste kunsten met het penseel in de "schaalwereld". M.a.w. zal ik nog veel verbeteringen kunnen aanbrengen als mijn ervaring naar een hoger punt wordt getild.
 
Laatst bewerkt:
Je zou nog met inkt in de randen kunnen laten lopen. Eventueel aangelengt met wat water zodat het echt in de randen kruipt. Dit geeft dan een schaduw effect. Zoals ik al eerder heb beloofd zal ik wanneer ik zometeen weer een figuur schilder een how too maken. Dan zal ik ook het inkten en verwerken van wasch en drybruschen uitleggen. Dan kun je de baarden wat meer leven kunnen geven. Maar vooral is dit helemaal niet verkeerd. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Ik hoop dat je hier voor een volgend projectje wat mee kunt.
 
Dag Rik,

Ja, ik weet het, ik kan nog stukken verbeteren, maar voor een eerste keer vond ik dit niet zo slecht.
Laat maar komen die howto, dan kan ik het uitproberen.
 
Dominiek , als dit je eerste figuren zijn, proficiat!!
Op deze schaal mag het, zoals Rik al aangaf, wat meer
'overdone' zijn, met wat washes en/of inkten, maar zéér mooi!

Carl
 
Bedankt voor het compliment, Carl.

Hoe meer tips ik krijg en hoe meer dingen mij aangegeven worden om te veranderen, hoe beter ik er van word en hoe meer plezier er aan beleef.
Als jij nog uitleg hebt over hoe die inkten en dergelijke aan te brengen, laat ze maar komen.
 
Die komt zodra ik mijn andere werkje af heb. Ik heb gewoon zin gekregen om een dwerg of elf te schilderen, en die heb ik echt genoeg. Nieuw in de doos. Daarvan zal ik er een stap voor stap fotograveren. Zal ong. over een week of twee zijn dat je dit kan verwachten. Het is wel zo dat ik hier een goede uitleg een een gedetaileerde raportage van wil maken. Vandaar die tijd die ik ervoor nodig heb. Maar ik volg alles.
 
Ik wacht vol ongeduld over die tips met inkt en shaden.
 
Dan als voorproefje mijn dwergje. Deze is gemaakt voor warhammer Quest. Dat heb ik ook nog een tijdje gespeeld. Tot level 8 gekomen. Toen, nou ja dat zijn dus nu net niet de dingen waar je het over wilt hebben. :confused: Maar goed. Foto's daar gaat het om hier toch.

1_SANY0942.jpg
Ook hiervan zal ik er meer gaan schilderen. Binnenkort krijg ik snorry van de vorige editie. Heb ik echt heel lang op gewacht. Is een prijs van een best of show. Dus daar heb ik een waarde bon gekregen van games wordshop. Gelijk maar ingeleverd. Maar moet helaas al zeker meer dan een jaar wachten. :mad: de winkel waar ik dit van kocht is failliet geweest. Dan krijg je moeilijke zaken he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag wat verder geschilderd aan de reeks van 10.
Ik wil eerst eens een paar dingen afwerken nu.
Foto's volgen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan