Hoofdsponsor

hulp gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
hey mensen

Jullie weten ondertussen wel al dat ik mij een paar heli's heb gekocht en moet zeggen dat mij dit meer en meer begint te interesseren

Ik heb al enkele geslaagde vluchten achter de rug met mijn 2 beestjes en het gaat mij redelijk goed af. moet nu wel bekennen dat ik een zeer makkelijke start heb genomen daar het coaxiale heli's zijn met 3 channel bediening... de kleinste heeft een tail rotor die het mogelijk maakt om vooruit en achteruit te vliegen terwijl mijn andere dit enkel doet via de 2 hoofdrotoren...

Ikzelf vind het makkelijk maar toch uitdagend genoeg om mij even verder te helpen in mijn motoriek van de bediening maar ik zou graag overschakelen in de toekomst naar 4 of 5 channels en eventueel singleblade....

Al even zitten snoepen op het internet en kwam volgende 2 betaalbare heli's tegen die mij kunnen helpen om verder te groeien namelijk de

MJX F39 en de MJX F45.... de 39 is coaxiaal en 4 channels en de 45 is single blade 4 channels.... zijn dit volgens jullie goede instapmodellen vooraleer ik een fortuin uitgeef aan een deftige (liefst nitro) heli...

Verder zou ik ook graag wat tips krijgen ivm met het vliegen, RC en helicopters in het algemeen daar ik immers een totale leek ben op dit gebied... ik probeer zelf en zoek zelf wat informatie maar soms is het handiger om toch even een woordje uitleg te krijgen van de pro's onder ons...

Veel vliegplezier en als het weer het toelaat zal ik 1 dezer dagen eens een filmpje maken van mijn huidige modellen die ik nu in gebruik heb...

Mvg Jonas
 
Hoi Jonas,

Ik ben recent ook beginnen vliegen met een heli. Mijn starter is een Blade 120 SR van Horizon. Dit is best te doen qua prijs en ideaal om te leren vliegen.
Dit is een fixed pitch model, perfect om als leek te beginnen. Je zal je natuurlijk wel een deftige TX moeten aanschaffen. Die zijn de dag van vandaag niet zo duur meer en soms zijn er zelfs intressante promo's. Wat je mss ook kan doen en dit is wel goed om te feeling te leren is je een Sim aanschaffen van Phoenix.
Je kan er naar hartelust vliegen en crashen zonder zorgen. De controle gebeurd via een usb kabel die je op je TX aansluit. Als je nog niet direct een dure zender wil aanschaffen kan je van BMI ook een USB TX kopen om op de PC te gebruiken. Indien je nog bijkomende vragen hebt dan roep je maar :)

mvg

Patrice
 
hey patrice

ikzelf heb al een sim hoor maar vlieg toch liever met the real deal... ondertussen heb ik mij een ontvanger en zender gekocht van spektrum nl de DX6i daarna zal ik waarschijnlijk de genieus CP walkera 6 ch. 3d heli aanschaffen... deze heeft collective pitch en kan je fixed pitch maken om te oefenen als leek zijnde....
 
hey Jonas

ik vlieg momenteel met een mjx f45 singel blade en moet zeggen een super leuke heli echt waar.
persoonlijk vindt ik dat een goed instapmodel als je van coax naar singel wilt gaan.
binnenkort plaats ik een paar zelf opgenomen filmpjes van de on board cam.


grtz Philippe
 
Hey filip....
Bedankt voor je reactie.... Ondertussen had ik deze ook al aangeschaft en al enige vlieguurtjes er op zitte.deze week wordt mijn spektrum geleverd en eind deze maand ga ik mij om de blade mcpx... Kijk er al naar uit om met deze micro het huis onveilig te gaan maken..
 
Misschien een idee om eens langs een RC club te wandelen en daar een praatje met een of meerdere leden aan te gaan over het vliegen met een wentelwiek?
 
Ik ben een jaar of 2 herbegonnen met heli's en heb het ook stap voor stap gedaan.Eerst de MSR, dan de 120SR, vervolgens de TT Mini-Titan(die ik trouwens nog steeds heb) en daarna een Raptor E550. Deze laatste heb ik verkocht omdat ik die maat te groot vind om zomaar in een wei gaan te vliegen. Trouwens, een Mini-Titan in fbl-uitvoering is al even stabiel. Binnenkort nog een X130 voor indoor te vliegen. Omdat ik niet geheel van nul moest starten, heb ik de sim overgeslagen. Maar dat wil niet zeggen dat die niet nuttig kan zijn:)
 
Hey,

Zelf ben ik ook al een tijdje bezig met heli vliegen.
Ben begonnen met een nano van E-sky deze is dubbel blade en 4 kanaals.
Vervolgens een MSRX van Blade. Dit is een single blade fbl.
Deze lijkt heel goed op de MCPX maar kan niet 3D vliegen.
Mijn zender is ook een spektrum DX6i.
Een goede zender met de nodige instelmogelijklheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan