Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.165/1 Geschutzwagen IVb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
46
Na enkele jaren van inactiviteit door omstandigheden (werk enz.) de draad terug opgenomen met deze fijne hobby!!!
Hier enkele foto's waar ik me heb mee bezig gehouden. (en zitten testen...)
Opmerkingen zijn altijd welkom (daar leer je alleen maar uit hé!!)

Grtz

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi model.
Wat onmiddellijk opvalt is de rode brandblusser.
Op zich niets mis mee, de discussie over het kleur even achterwege gelaten, maar zoals ik zie heb je de bevestigingstrips ook in het rood geschilderd....
Ook het rubber van de reserve loopwielen zijn vergeten...
Dit alles opbouwend bedoeld hoor!!!!
De schilderwerken op zich zijn prachtig ;)
 
Bedankt voor de reaktie...
Dit zijn dus punten die ik voor de volgende zeker in 't oog zal houden!
Waarvan akte!!
Grtz
 
zeer geslaagd model! één kleine opmerking: misschien wat meer variatie steken in je roestkleuren (reservetracks en uitlaat). Voor de rest meer dan goed bezig.
 
@Mad Ice: Ja je hebt gelijk. 't ziet er wat ééntonig uit nu. Nog iets waar ik aan moet werken!! (zoals nog zoveel!!)
Grtz Bart
 
Op de roest na dan, ziet 'ie er heel goed uit.
Heb je misschien nog een close-up van de radio?

Peter
 
@Makamba (Peter):Een close up van de radio heb ik niet. Om die foto nu nog te nemen gaat bijna niet,omdat hij redelijk diep in 't model staan ingebouwd. Sorry.
Zal eens een model moeten bouwen MET bouwverslag,al heb ik dat nog nooit gedaan. Dan kunnen de (meester)brouwers direkt commentaar geven en kan ik dadelijk ingrijpen op 't model,wat 't dan ook ten goede komt.
Nu ik mijn modellen heb afgewerkt is 't redelijk moeilijk er nog iets aan te veranderen daar ze al verweerd zijn.
Grtz,Bart
 
als je frontaal op de pantser kijkt, de track aan je rechterkant. Juist achter je trekwiel , normaal hangt een track door door zijn gewicht (tenzij hij achteruit rijd) terwijl hij hier een beetje omhoog geduwd staat. Wat je nu nog steeds kan herstellen is dezelfde track aan het achterste wiel weer aan elkaar zetten.
Voor de rest vind ik het een zeer mooi model, qua vorm en afwerking.
Goe bezig
 
Hoi Famo die track had ik al terug aan elkaar gemaakt. Was gelost met 't nemen van de foto's denk ik.
Was ook de eerste keer dat ik apparte links (Trumpeter kit) aan elkaar moest lijmen.
't opleggen van de tracks was een serieuze klus voor mij.
Vraag me soms af hoe andere bouwers dit doen??
Als je de tracks direkt op de loopwielen enz lijmt kan je toch niet meer tegoei de wielen en de tracks verven??
Grtz,Bart
 
.....
't opleggen van de tracks was een serieuze klus voor mij.
Vraag me soms af hoe andere bouwers dit doen??
Als je de tracks direkt op de loopwielen enz lijmt kan je toch niet meer tegoei de wielen en de tracks verven??

Sommige kleven de tracks in twee of meerdere segmenten aan elkaar, soms zelfs met het trekwiel er reeds aan gelijmd...
Na de schilderwerken wordt alles dan samen gevoegd....
 
Idd zo doe ik het ook als ik zulke tracks leg. Dat gebeurd niet veel daar ik meestal Friuls gebruik en dat is dan eigenlijk een metalen ketting als het ware.
Wielen afwerken (schilderen enz....) ,op het voertuig plaatsen en dan de tracks erop.
 
Bedankt Beyond en famo voor jullie reakties.
De friuls zal ik mij voor een volgend bouwding aanschaffen. Lijkt ook net iets echter door 't mooi doorhangen.
Ben nu een GMC 353 van Heller aan 't afwerken die ik ooit eens was gestart.(Staat al in het groen te drogen...)
Daar is 't natuurlijk net iets makkelijker hé.

Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan