Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Broken Willys - dio 1/72 [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 70

Discussie: Broken Willys - dio 1/72 [DONE]

Lightbulb Broken Willys - dio 1/72 [DONE]

Van het één komt het ander. Begon ik met één DUKW te bouwen, dat werden er al gauw twee.
    Daar kwam dan nog een Willy's Jeep bij die in de takels van een DUKW gaat hangen.
    Zie het nog niet afgeronde bouwverslag: DUKW

Vervolgens een ondergrondje gemaakt en toen werd het tijd om hier maar een topic te openen .

De kale basis:

Wat piepschuim op de bodem geplakt, tegellijm er overheen gesmeerd, daarbij al rekening houdend met een T-kruising.
    Omdat ik mijn airbrush wilde testen al een paar kleurtjes aangebracht (nog niet definitief):

Dit gaat de opstelling worden.
    Er komen een paar figuurtjes bij en wat struiken, plukken gras etc.
    Ik ga me niet aan bomen wagen, dat lijkt me ook iets te druk worden.
    Wel nog een verkeersbord er bij wellicht.

Standaard

Ziet er al goed uit. Waar gaat dit zich ergens situeren?

Grtz Bart.

Standaard

Dank je Bart.

Een echte lokatie heb ik niet bedacht - echter de decals zijn aangebracht zoals ze tijdens D-day en de daaropvolgende tijd hoorden te zijn (volgens de kit). Het wordt dus waarschijnlijk een T-kruising in Normandië met wellicht een bordje naar Caen. Historisch correct zal het wellicht niet zijn of worden, voor mij is het nu de uitdaging het er allemaal een beetje leuk uit te laten zien.

Standaard

Yo Wim,

Leuk project, veel kitjes en veel dynamiek....komen er ook wat boompjes of dergelijke bij?

Greetz Nico

Standaard

Als je zou gaan voor Normandië zou je dan niet gaan voor de dichte begroeide hagen?

Grtz Bart.

Standaard

veel suc6 wim ziet er heel apart uit

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Ha Wim,

Humm. Als ik zo naar je opstelling kijk dan vraag ik me af of de Willy erin of eruit getakeld wordt. Het ziet er wat geforceerd uit. Oeps, sorry maar positief bedoeld. Wat een toeval dat de weg zich zo kruist, en waar wordt de Willy neer gezet of waar stond hij eerst? En de bandensporen, als hij wordt ingeladen dan moeten er sporen zijn en waarom wordt hij ingeladen. Zoals Yoda zegt: a lot of questions I have but no answers ;-)
    Ik besef dat het een start is maar vlgens mij moet is het handig een verhaaltje te hebben wat geleid heeft tot deze momentopname.
    Vind het wel erg leuk wat je doet. Ga het weer volgen.

Standaard

Bedankt voor alle reacties .

@Nico
    Het plan was om wat laag gewas te laten zien, een verkeersbord of iets dergelijks.

@Bart
    Ga eens in mijn referentiemateriaal snuffelen naar hagen.

@Dirk
    Het lukt mij niet gauw iets normaals te maken

@Paul
    Commentaar is meer dan welkom. Het hele ondergrondje is één grote testbaan, ik leer het echt door het te doen en aan te passen, etc. Op de foto zie je al een beetje dat ik de weg wat breder aan het maken was en die mag zelfs nog iets breder zoals je aangeeft. Ga eens denken over een verhaal .

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er al goed uit Wim.
    Zo te zien gaat het werken met de AB al goed.
    Succes met de verdere opbouw van dit dio.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

hallo,

tijdens mijn legerdienst in 1972 heb ik nogal veel rondgecrost met zo'n willy's en ik herinner mij dat er steeds een reuze antenne op gemonteerd was op de achterbumper en dit tot ongeveer 2m hoog.
    misschien een tip ?

vele groeten

johan

Standaard

@johan01
    Zal eens kijken of ik er nog een antenne op kan zetten.

Twee avonden op mijn manier aan het experimenteren geweest om een boom en een soort struik te maken.
    Uit de tuin een paar stukje dode heidetakjes geplukt (nu is het voordelig dat ik geen echte tuinier ben).
    De takjes ingesmeerd met houtlijm en er basilicumkruiden over gestrooid - dit gaf wel een verdikking van de takjes, maar nog niet een bladerig geheel.
    Vervolgens plukjes mos (volgens mij uit de treinenbouw) aan het plakken geweest. De stam een wat verdikter uiterlijk gegeven door er wat tegellijm op te penselen.
    Ben benieuwd of het al iets is; de kleuren moeten er uiteraard nog op.

Bij het struikje ging het bestrooien met basilicum beter en na een stukje mos geplaatst te hebben ben ik niet ontevreden.
    Maar misschien sta ik daar wel alleen in .

Banned

Standaard

Een echte lokatie heb ik niet bedacht - echter de decals zijn aangebracht zoals ze tijdens D-day en de daaropvolgende tijd hoorden te zijn (volgens de kit). Het wordt dus waarschijnlijk een T-kruising in Normandië met wellicht een bordje naar Caen. Historisch correct zal het wellicht niet zijn of worden, voor mij is het nu de uitdaging het er allemaal een beetje leuk uit te laten zien.
    DUKW's werden in eerste instantie gebruikt voor het lossen van voorraden uit de schepen kort na de landing in Normandie die voor de kust waren verankerd en de geimproviseerde haven niet binnen konden... nadien zijn ze verder landinwaarts getrokken voor ondermeer de oversteek van de Maas en de Rijn. Die foto met die Willy's ken ik ook, maar dat was op het strand waar een defecte Willy's werd getakeld... jeeps e.d. werden immers aan land gebracht door LCM's, in het binnenland werden geen DUKW's met takelboom gebruikt, daar hadden ze lot7's, Diamond T's, Dodges en Ward Lafrance voor.
    Om je diorama toch iets geschiedkundig te maken, zou ik het geheel dus situeren op een strand of in de duinen.
    Laatst gewijzigd door Walesha; 12-07-12 om 16:19

Standaard

Even voor de duidelijkheid - dit dio wordt niet historisch correct. Het is voor mij een eerste vingeroefening met een ondergrondje maken, struikjes, etc. Ik had al wat op het forum gelezen hoe iedereen dit een beetje doet, maar ik moet het allemaal eens zelf doen om het ook te leren. Het is nu gewoon de bedoeling de DUKW's op een ondergrondje te zetten met wat probeer-frutsels. Hierna zal ik nog best een dio doen en die zal ik vanaf het begin meer historisch correct opbouwen (zal iets worden met WWII).

De stand van zaken:
    Heidetakjes iets verder aangekleed en meer kleur gegeven.
    Dood takje op de grond, wat plukjes kwastharen in de grond, een verkeersbordje gemaakt, etc.
    Het is nog niet af natuurlijk.

Nu heb ik straks 2 hoekjes met groen, onderaan heb ik nog een vak waar ik wat kan experimenteren, maar ik weet nog niet goed wat.
    Ideeën zijn welkom .

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooie probeersels hoor Wim. De boom en stuiken zien er goed uit tot zover.
    De hoek aan de voorkant zou ik niet te druk maken i.v.m. de inkijk op je dio.
    Gewoon een paar keien wegleggen bijvoorbeeld zou al voldoende zijn.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Dank je Fred, te druk moet het inderdaad ook niet worden. Ben er nog niet helemaal uit, maar het zal een beetje laag gewas of misschien een klein hekje worden.
    Ben wel even verder gegaan en heb verdunde houtlijm over de weg laten vloeien. Na een poosje van uitharden heb ik er wat sporen in getrokken en wat steentjes toegevoegd. Vervolgens de AB weer gebruikt om er wat kleur aan te geven. Dit is nu de stand van zaken.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten