Hoofdsponsor

1/35 Gepantserde Minerva , Minerva Blindée [DONE]

Prachtig. Mooie oude belgische nummerplaat. Zelfs de wieldoppen in hun toengeschilderde kleur. Heel mooi gedaan hoor.
Nu heb ik wel nog een vraag: de bandendrukcijfers boven de wielen moet dat niet 1.7 zijn? 17 bar lijkt me wel erg veel?

Grtz Bart.

Goed dat je het zegt Bart klopt gelijk een bus moet 1.7 of te wel 25 lb zijn, het puntje moet nog geverfd worden decals zijn nog aan het drogen, maar ik had dit wel eens kunnen vergeten. Waarvoor dank!
 
Laatst bewerkt:
Juist die kleine laatste dingen zijn vaak nog tijdrovend :).
Zeer mooi gemaakt en ik ben al benieuwd naar de eindfoto's.
 
Heel mooi Jim, ik krijg al bijna heimwee naar de goeie, ouwe tijd. :P
 
Juist die kleine laatste dingen zijn vaak nog tijdrovend :).
Zeer mooi gemaakt en ik ben al benieuwd naar de eindfoto's.
@ Wim
-foto- kes Deze zullen voor zeer binnenkort zijn

Heel mooi Jim, ik krijg al bijna heimwee naar de goeie, ouwe tijd. :P
@ Walter
Van die heimwee kan ik meespreken, er komt nog een klein vervolg op de GM maar dit blijft nog even een verrassing! Al mijn heimwee in een pakketje :D :D :D
 
Oeps! Nu zijn we pas nieuwsgierig naar wat je nu weer uit je hoge hoed gaat toveren!:wub:
 
Graag gedaan hoor Jim, we zijn er voor elkaar te helpen, niet? Ben ook al benieuwd.

grtz Bart.
 
Het puntje tusen de 1 en de 7 heb ik met twee handen moeten verven (beetje sjimmi) :D en dan natuurlijk een stomme fout gemaakt de venstertjes niet afgedekt tijdens het vernissen met als gevolg matte ruitjes :( maar ik vindt dat nu niet echt een ramp alleen wat jammer.

Maar zoals belooft de eind -foto- kes

EindfotosGM001.png

EindfotosGM002.png

EindfotosGM003.png

EindfotosGM004.png

EindfotosGM005.png

EindfotosGM006.png

EindfotosGM007.png

EindfotosGM008.png

EindfotosGM009.png

EindfotosGM010.png
 
Hier hetzelfde, een origineel stuk voor in de vitrinekast.
 
Bedankt mannen, in de vitrine kast komt hij zeker en vast en ik ben er zelfs een beetje trots op dat hij zo goed is mee gevallen. Nu ben ik bezig aan een klein vervolgje kijk maar eens bij diorama's, zo bloot kon ik hem toch niet laten.
 
Ik sluit me aan bij de collega's, een pareltje.

Grtz Bart.
 
Bedankt Patrice en Bart het was eens iets anders dan houtsnuiven en ik had dit allang in mijn hoofd en het is nog gelukt ook.
 
Zeer mooi gedaan Big Jim, ziet er heel goed uit.
 
Hoy erwin,dit berichtje is al wel van een tijdje geleden,maar de firma die het model gaat produceren,heb je daar info over ?
cargomaster1
 
Hoy erwin,dit berichtje is al wel van een tijdje geleden,maar de firma die het model gaat produceren,heb je daar info over ?
cargomaster1

Ik weet dat de Minerva jeep ooit uitgebracht werd door Art-Toys maar ik heb van de eigenaar vernomen dat de moule onbruikbaar geworden is.
ROY Models heeft die ook uitgebracht en af en toe duikt wel eens een kit van de Minerva op Ebay op maar de vraagprijs ligt rond de 105€ en dat vind ik toch te veel van het goede.
Het laatste nieuws dat ik vernomen had was dat RetroTracks interesse had in het uitbrengen van de Minerva op 1/72 en 1/35 maar wanneer dit ging zijn heeft men mij niet verteld. Retrotracks heeft ondertussen wel een M75 uitgebracht in beide schalen (zie mijn topic) en ik weet dat er zeker interesse is in het verder uitbrengen van Belgisch en Frans materiaal maar concreet kan ik hier verder over niets zeggen.
Wie weet wordt dit voor ons hét evenement van 2013 ??? Ik ben in ieder geval afnemer van enkele exemplaren op 1/72.
 
Goede avond erwin,toch bedankt voor je antwoord,ik heb via 2de hands al eens iemand benaderd voor een Minerva
model para ,wel goed gemaakt en ook die prijs lag wat hoog voor mij.
Zelf heb ik een paar echte minerva's dus de wens is om deze in het klein ook te verkrijgen.
Dus ben ik ook graag van de partij voor 4 stuks.
Nu vandaag heb ik op ebay UK een 1/76 model gekocht van Oxford models een army versie landrover.
op foto lijkt het een plastiek body te zijn dus misschien komt hier mijn eerste buld van.
U M75 is echt goed ,net zo als ik ze me herinner ,en geloof me ik ken ze van binnen en buiten,
Die zou passen in mijn collectie van legervoertuigen van schaal HO tot Dinky's toe.
ook uit de hand gelopen vrees ik .
Ook mijn geluk om nog 9 jaar te kunnen werken in Brussel bij het museum heeft voor mij
een enorme schat van 3000 foto's militaire voertuigen opgeleverd,soms een hele reeks van
1 voertuig.
Nu zou ik enkel nog moeten ingewijd worden in het rijlen en zeilen van de modelbouwwereld
zodat ik de modellen kan vinden tegen gewone prijzen.
nog een prettige avond verder.
luc
 
Zelf maken he mannen, is eigenlijk niet zo moeilijk, ge moogt altijd nog vragen stellen hoor.
 
Schaalmodellen van de Minerva zijn zeer zeldzaam en prijselijk, de Minerva is - zeker in het buitenland - jammer genoeg een vergeten en onbekend merk en dus voor modelbouwfabrikanten niet echt interessant.
Een bedrijf hoort winst te maken en moet zich dus verzekeren van verkoop, niemand gaat tenslotte een product produceren dat slechts aan enkelen zal worden verkocht, daarom dat er ook altijd eerst een marktonderzoek volgt dat ook weer eens geld kost.
Maar Big-Jim heeft hier aangetoond dat het, mits enige handigheid, niet zo moeilijk is om er ééntje zelf te maken... mss is er hier wel een handige harry die als bijverdienste er een conversie-setje kan van maken??? :huh:
 
Hallo Big-jim,ik zal dan maar met de deur in huis vallen he,ik zou het wel kunnen ben ik zeker van,gewoon even het begin maken zeker,maar eerst het volgende
ik ben dus al jaren op zoek geweest naar een echte blindee,en heb ook wat gevonden.
Maar omdat het financieel nu niet kan moet ik het op zijn beloop laten.Als ex militair blijf je toch wel wat hangen in legerspullen he,achteraf gezien dan.
Ik heb de mogelijkheid dus om te beginnen welke setjes of dozen zou ik moeten vinden ?
Zelf heb ik nog wel een ongeval liggen van een willy jeep(ex tamiya) dus daar mee starten dan.
Als beginner weet ik ook nog niet waar alles te vinden,dus ik heb lijm ,snij materiaal,dremels en een goede bril.
Dus BJ, we gaan er voor gaan he,
je moet wel even geduld hebben met pc gebruik en de tijdspanne van vraag en antwoord vermits ik niet alleen leef hier.
who dares wins. luc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan