Hoofdsponsor

1/35 Gepantserde Minerva , Minerva Blindée [DONE]

Vervolg,

de drie Mi.30 geplaats jammer genoeg had ik maar twee .30 van Academy en heb ik een set van Tamiya moeten bij kopen (Academy set was uitverkocht) maar de kwaliteit en de afwerking van deze laatste is toch niet dat.
De achterste .30 is van Tamiya heeft ook een draaghandvat dit heb ik maar laten zitten daar wij deze draaghandvatten ook in ons bezit hadden en het leek mij dan ook goed om dit te laten om de Mi. 30 zonder handen te verbranden op de driepoot te kunnen plaatsen in geval van nood. Achteraf kan ik deze nog altijd vervangen door een exemplaar van Academy.

DSCF0551.png

DSCF0554.png

DSCF0553.png

DSCF0552.png
 
De .30 van Academy voldoet perfect aan mijn verwachtiging ik ben nl ook 37,5 jaar wapenmaker geweest en voor mij zijn ze de exacte copie van de degene die ik wil en laat ons niet vergeten het gaat hem om het totaal beeld de derde .30 werdt bij mijn weten nooit meegenomen,we hadden al ons persoonlijk wapen nl de Thompson.45 en of onze SAfn.30, zelfs de MG .30 was bijna nooit aan boord.
In het kort de blindée stond gestald op de parking met de twee .30 aan boord ( flink ingevet) en de rest werd aangevuld met de persoonlijke bewapening van de crew op dat moment.
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor.. wat bedoel je met muggenzift? Heb het even gegoogled zonder succes...

grtz Dave
 
ahah, nu ben ik mee.. altijd fascinerend om zien hoe alledaagse voorwerpen gebruikt kunnen worden. Je hebt er alleen wat fantasie voor nodig :)
 
Dit blijft fasineerend om te volgen, meer,meer,meer,......

Grtz Bart.
 
Muggezift = Muggengaas (om muggen en andere vliegende insecten buiten te houden, wordt in ramen en deuren gezet...)

Bedankt Beyond voor de vertaling, ik laat me nog al eens meeslepen door mijn moedertaal :) :) plat Sintruins. Ik zal er in het vervolg op letten.
 
Hier komt een beetje meer, :)

Het krantenbakje gemaakt van polystyreen, neen serieus in het smalle gedeelte plaatste men de PRC10 radio. het krantenbakje komt tussen de twee zeteltjes.

DSCF0556.png

Dan de uitlaat geplaatst zodanig dat de uitlaatbuis langs achter uitsteekt, bij de willys is dit opzij.

DSCF0557.png

De koplampen afgewerkt met de twee ronde dopjes van de willys.

DSCF0558.png

Het interieur nog wet details gegeven, rem, koppelings en gaspedaal even eens het stuur bevestigd, oogjes geplaatst voor de deurriemen.

DSCF0564.png

DSCF0560.png

Beetje geplamuurd en geschuurd.
Het resevewiel ook op zijn plaats gezet.

DSCF0563.png

DSCF0561.png

DSCF0562.png
 
Nog wat geschuurd en geplamuurd en geschuurd een laagje grondverf gezet, hier een overzichtje tot nu toe.

-foto- kes

DSCF0580.png

DSCF0579.png

DSCF0578.png

DSCF0577.png

DSCF0576.png

DSCF0575.png

DSCF0574.png

DSCF0581.png
 
Zit er al goed uit... wat ik mij al die tijd al afvraag... dat reservewiel daar vooraan, een rare plaats, was dat niet nadeling voor de koeling van de motor?
 
Heel mooi aan het worden Jim.
En al dat priegelwerk, gelukkig heb je kleine handen :sleep: :D.
 
Zit er al goed uit... wat ik mij al die tijd al afvraag... dat reservewiel daar vooraan, een rare plaats, was dat niet nadeling voor de koeling van de motor?

Goeie vraag, achter het reserve wiel zit een soort trechter (twee schuin geplaatste platen) die zullen de luchtstroom meer naar de radiator leiden, de radiator kon zelfs volledig afgesloten worden tegen vijandelijk vuur met een hendel naast het stuur (een soort lamellen klapten dan dicht) of hij dan heet liep? ik denk van wel. Er zijn nog wel een paar type's van Minerva die het reserve wiel op deze plaats hadden om plaats te winnen.
 
Prachtig wek dat je hier neerzet Jim.
Knap gedaan die verbouwing
 
Goeie vraag, achter het reserve wiel zit een soort trechter (twee schuin geplaatste platen) die zullen de luchtstroom meer naar de radiator leiden, de radiator kon zelfs volledig afgesloten worden tegen vijandelijk vuur met een hendel naast het stuur (een soort lamellen klapten dan dicht) of hij dan heet liep? ik denk van wel. Er zijn nog wel een paar type's van Minerva die het reserve wiel op deze plaats hadden om plaats te winnen.
Kan het zijn dat ik een Minerva zag met het reservewiel op de motorkap of was dat al een Landrover?
 
Volg in stilte, knap werk mijn oom werkte bij Minerva Applaus
 
Idd een mmoie site, dus toch een Minerva met het reservewiel op de motorkap, hoewel deze die ik zag een militaire versie was, of het was idd al een Landrover made by Minerva. Nu ja, op zo'n site staat ook niet alles en als daar zie dat de ABL blijkbaar ook een andere manier had om het reservewiel te plaatsen, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat één of andere eenheid dat op de motorkap zou gelegd hebben.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan