Hoofdsponsor

1/35 Gepantserde Minerva , Minerva Blindée [DONE]

Dat lijkt al aardig op de Minerva. De hoekige vorm van de motorkap is typisch aan dit model.

Misschien dat de motorkap wat te veel naar voor kantelt ?

Mooi project dat we blijven volgen !

Groeten Rik

Klopt maar deze is nog maar een dryfit, de motorkap moet nog wat bijgewerkt worden.
 
Ja dade, dat ziet er al heel mooi uit.

Grtz Bart.
 
Bedankt mannen voor de positieve reacties, het is een mooie en unieke jeep om te maken zeker om dat ik zelf ooit mee gereden heb en het is nog plezant ook. Ik zal proberen mijn best te doen. Tot gauw!
 
Vervolg,
de motorkap van de willys korter gezaagd en minder dik geschuurd en een dryfit van alle reeds gemaakte onderdelen.

Hier onder de -foto- kes

DSCF0341.png

DSCF0340.png

DSCF0345.png

DSCF0342.png

DSCF0343.png

DSCF0344.png
 
De pantserplaat van de twee Mi.30 machinegeweren uitgefreesd en op maat gemaakt, deze keer met een scherpe frees.

DSCF0346.png

de voorkant van de motorkap opgevuld, de voorbumper weggezaagd en vervangen door een langer exemplaar. De koplampen gemaakt van polystyreen buis en de koplampjes van de willys in de buisjes gelijmd en op het koetswerk gelijmd. Een beetje geplamuurd en geschuurd.

DSCF0347.png

DSCF0350.png

DSCF0354.png

DSCF0357.png

DSCF0359.png
 
Big Jim, dat wordt hier een Big Piece of Art !

Scratch van de bovenste plank, prachtig, I like it ! Nooit gedacht dat je op basis van een Willys Jeep een Minerva kon bouwen.

We volgen dit met veel belangstelling.

Groeten Rik
 
Big Jim, dat wordt hier een Big Piece of Art !

Scratch van de bovenste plank, prachtig, I like it ! Nooit gedacht dat je op basis van een Willys Jeep een Minerva kon bouwen.

We volgen dit met veel belangstelling.

Groeten Rik

Hallo Rik, ik had dit op het begin ook, dit gaat nooit lukken dacht ik maar de willys en de GM hebben tamelijk veel gemeen allez in modelbouw dan toch.
Perfect tot in de kleinste details gaat wel niet lukken maar we proberen toch zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen.
 
Knap staaltje scratch-building laat je hier zien... een Willy's als basis voor een Minerva, goe gevonden!

Btw: ik veronderstel dat je er ook een Belgische van gaat maken... decals daarvoor vind je hier:

http://ultra.glo.be/daco/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knap staaltje scratch-building laat je hier zien... een Willy's als basis voor een Minerva, goe gevonden!

Btw: ik veronderstel dat je er ook een Belgische van gaat maken... decals daarvoor vind je hier:

http://ultra.glo.be/daco/

Hallo Walesha , hartelijk dank voor de tip, decals zullen zeker het uitzicht van mijn model opwaarderen. 8)
 
Graag gedaan hoor, en met een beetje geluk kan je hem nog maken met de markeringen van je eenheid waar je destijds zelf hebt gediend.
 
Vervolg,
het schild voor de twee MI.30 voorzien van een steun en bevestigingen voor de wapens.

DSCF0541.png

DSCF0540.png

Het interieur een beetje aangepast en het schild geplaatst.

DSCF0547.png

DSCF0545.png

DSCF0548.png
 
Graag gedaan hoor, en met een beetje geluk kan je hem nog maken met de markeringen van je eenheid waar je destijds zelf hebt gediend.

Voor de markeringen van mijn eenheid zal ik moeten op mijn geheugen afgaan want de foto's van GM zijn meestal een beetje een mengelmoes van de Para en de UDA versie.
Op onderstaande foto zijn de markeringen wit omcirkeld die ik mij ook herinner, nl bandendruk op de wielkasten, witte en rode geverfde bouten, de witte randen van de bumper en op de tweede foto denk ik de vleugel van het UDA kenteken te zien ( zie pijl) dit weet ik niet meer. in het linker vierkant zou de naam van de eenheid kunnen gestaan hebben en in het rechter misschien het UDA kenteken.
Ik ga voor de GM van de eerste foto want van deze ben ik zeker dat het een GM van mijn eenheid is. De twee personen ken ik namelijk en de foto komt uit het foto album van "den UDA van Brustem"

Minerva-1.png

Minerva2.png
 
Laatst bewerkt:
Leuk voor zo'n scratchbuild te zien...

En inderdaad een Willys chassis is nagenoeg dat van een 80-inch Landrover oftewel een Minerva (Minerva en Santana bouwden veel in licensie).
Eigenlijk heeft Landrover de beste basis genomen van Jeep en daarna de allerbeste 4x4 ontwikkeld (maar ik ben partijdig :) )
 
Wist je trouwens dat Minerva na de oorlogsjaren de landrover onder licentie bouwde die o.a. door de US-special forces in Vietnam werd gebruikt en uiteraard in eigen land door de ABL?
Deze jeeps hadden op de gril wel het logo van landrover, maar op de identificatieplaatjes op het dashboard stond wel degelijk de vermelding "made in Belgium by Minerva", ook onze toenmalige Rijkswacht reed tot de jaren '80 van vorige eeuw met dergelijke Landrovers die eigenlijk Minerva's waren.
 
Weeral iets bij geleerd zè
Alléé.. je bent chauffeur geweest op een Minerva, nu wil je er een model van maken en dat van die Minerva Landrover wist je niet???
tss tss... een gat in je geschiedenis :D
 
Alléé.. je bent chauffeur geweest op een Minerva, nu wil je er een model van maken en dat van die Minerva Landrover wist je niet???
tss tss... een gat in je geschiedenis :D

ik had een buis op geschiedenis :laugh: :laugh: :laugh:
 
Nu komt het priegelwerk, zoveel mogelijk details zo getrouw mogelijk namaken.

De koplamp beschermers gemaakt van messingplaat, gesoldeerd en voorzien van traliewerk, hier voor heb ik muggenzift gebruikt.

DSCF0549.png

DSCF0550.png
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan