Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Real Space Space shuttle met SRB,ET en MLP 1/72 [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24

Discussie: Space shuttle met SRB,ET en MLP 1/72 [!]

Standaard Space shuttle met SRB,ET en MLP 1/72 [!]

Hoi iedereen dit is men eerste uitstap in dit onderdeel van het forum.
    Ik ga dus de space shuttle met SRB(Solid Rocket Boosters) en ET (External Tank) bouwen.
    Het zat al langer te spooken in men kop om dit te maken en was dan op jacht gegaan naar een kit.
    Eindelijk deze gevonden dacht ik laat me de MLP(Mobile Launch Platform) er ook bij maken.
    Hopelijk als alles klaar is gaat het er zo komen uit te zien.

De kit is de oude monogram.

Aan referentie matriaal heb ik geen gebrek op de moment.
    Maar de totale bouw zal lang duren denk ik aangezien er veel verbeterd moet worden.
    Ik zal het dan wel laten zien met fotos.

Mark

Standaard

Mooie kit is dit mark , je zult je handen wel vol hebben aan die ET external tank ( zetten ) , een probleem jongen als ie niet goed uit de spuitmal is gekomen .
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Dat is een ferm model Mark.
    Succes met de bouw en alle verbeteringen.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

1/72 en toch nog zo'n grote kit
    Zal er spectaculair uitzien eens deze in elkaar zit...

Standaard

Zo, dat ziet er mooi uit, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    Wubalubadubdub !

Standaard

Alvast bedankt voor de aanmoedegingen.
    Ik ben natuurlijk zelf ook een betje verschoten van de afmetingen van deze kit.

Ik heb al een deel van de external tank gemaakt en geplamuurd.
    Nu nog schuren en bij werken
    Denk dat dit men grootste naad is die ik ooit heb gedaan een dikke 50cm aan elke kant.

Ook reeds enkele onderdelen van de SRBs gemaakt.

Door dat dit een oude kit is ben ik aan het denken om me de space shuttle van revell aan te schaffen.
    Heb er fotos van gezien en ziet er mij mooi gedetalieerd uit.
    Nu ga ik me nog wat bezig houden met schuren.

Mark

Standaard

Als astronomie liefhebber (begon actief, in sterrenwacht, voor mijn nek/rug probleem) zal ik je project zeker volgen !
    Stond ook op mijn lijst voor ik ziek werd.
    Veel plezier ermee !

Standaard

De space schuttle van revell zou ik niet kopen tenzij er echt iets mis gaat. Ik heb de kit van revell ook gebouwd, en ik denk niet dat de kwaliteit veel zal verschillen want de kit is ook gewoon een heruitgave Van vroeger in een nieuw doosje.
    Met name rond de ramen past alles bar slecht. Als je wilt kan ik je wat fotos posten van hoe hij eruit ziet?
    Dan heb je een beetje een beeld.
    Wubalubadubdub !

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lox665 Bekijk bericht
    De space schuttle van revell zou ik niet kopen tenzij er echt iets mis gaat. Ik heb de kit van revell ook gebouwd, en ik denk niet dat de kwaliteit veel zal verschillen want de kit is ook gewoon een heruitgave Van vroeger in een nieuw doosje.
    Met name rond de ramen past alles bar slecht. Als je wilt kan ik je wat fotos posten van hoe hij eruit ziet?
    Dan heb je een beetje een beeld.
    Bedankt voor de tip.
    De rede dat ik er aan dacht is dat deze de ceramische tegels heeft en die zijn bij mijn kit niet aanwezig.
    Ik heb al wel decals gezien om deze tegels te plaatsen maar dan heb je geen relief natuurlijk.

Mark

Standaard

als je wat tips van andere bouwers wil zien hier wat links ,

een extreme verbouwing van een shuttle door master realspace bouwer phil smith hier is geduld voor nodig .

http://www.astrazoic.com/Space-Shuttle-Discovery.html

voor het platvorm is er op dit moment een zeer gedetaileerd platvorm in aanbouw door duitse modelbouwer Manfred :

http://s362974870.onlinehome.us/foru...ic=246711&st=0
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Standaard

De revell kit heeft inderdaad de tegels, maar het zijn opliggende lijnen. Dus kun je kiezen, de tegels laten en serieuze kieren hebben waar je de kit lijmt of (zoals in mijn geval) een deel van de opliggende lijnen mee weg schuren en geen naden/kieren hebben.
    Dus beide niet de ideale oplossing.
    Wubalubadubdub !

Standaard

@bubblegum
    ik heb hem al gezien e ben deze aant volgen.
    toch bedankt voor de link.

Mark

Standaard

Hier een mini update.
    Heb de space shuttle deels gemonteerd en bij geerkt.
    Ik ga alle opliggende paneel lijnen weg schuren.

Redelijk wat plamuurwerk bij komen kijken.

Mark

Standaard

Ziet er mooi uit, ik denk ook niet dat je veel keuze had anders dan de paneel lijnen weg te schuren, toch ? Ofwel had je een joekel van een naad hier en daar
    Wubalubadubdub !

Standaard

het is bijde :-)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten