Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Elektro motor
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Elektro motor

Standaard Elektro motor

Hallo, ik heb een technische vraag in verband met elektromotoren. Ik heb voor vaderdag een rc helikopter gekregen, nu wil ik een extra batterij kopen. Ik weet enkel dat de battery 4,7V is...en van de motor heb ik geen gegevens. Ik weet wel dat je 3 batterijen kunt kopen van 4,7 V voor de helikopter ... 1tje van 4,7V/1500 Ah eentje van 4.7V 1000 Ah en eentje van 4,7 V 650 Ah.*
    Nu, kan mijn motor verbranden als ik teveel Ah neem...of als ik het juiste V heb kan de Ah geen kwaad, de motor gaat dan enkel trager of snellen draaien ?

Groeten.*
    Wubalubadubdub !

Standaard

Heb niet heel verstand hiervan, maar wat ik wel weet is dat je met een 1500 Ah veel langer zou kunnen vliegen dan met één van 650 Ah. Wellicht zul je alleen moeten uitkijken voor het gewicht.

Standaard

je Ah (ampereuur) is inderdaad een indicatie voor hoelang je met de batterij zal kunnen vliegen.

Ik persoonlijk reed vroeger met 1500Ah batterijen in mijn wagens, de dag van vandaag zijn dat er van 3500Ah en rij ik meer dan dubbel zo lang.
    Motor is hetzelfde gebleven.

Enkel zorgen dat je hetzelfde voltage hebt.

Standaard

Aha, bedankt mannen !!
    Wubalubadubdub !

Standaard

Een ampère-uur is een eenheid voor elektrische lading. Het eenheidssymbool is Ah. Het is de totale hoeveelheid lading die bij 1 ampère in 1 uur heeft gestroomd:
    1 ampère-uur = 1 A × 3600 s = 3,6 × 103 CHoewel ampère-uur geen SI-eenheid is, is het een praktische eenheid die gebruikt wordt bij elektrochemische processen zoals vergulden of verzilveren en voor batterijen. Hoewel het geen maat is voor de energie in een batterij is het een gebruikelijke aanduiding voor de levensduur van (oplaadbare) batterijen.
    Op accu's wordt meestal de capaciteit in Ah (of mAh) vermeld. Op eenmalige batterijen zou dat ook kunnen maar wordt het door de fabrikant meestal achterwege gelaten.
    De eenheid ampère-uur wordt vaak uit onwetendheid onjuist afgekort tot ampère. Men spreekt dan bijvoorbeeld van een accu met een capaciteit van 40 A (40 ampère) waar het gaat om een accu met een capaciteit van 40 Ah (40 ampère-uur).

zoals zillion aanhaalt geeft dit enkel weer hoe lang je batterij meegaat.... je motor zal steeds dezelfde ampere's vragen dus kun je uw motor niet overbelasten ALS je de voltage respecteert...

Standaard

Klopt helemaal...Maar de batterijen die je hier bedoeld zijn 470, 1000 en 1500 mAh, maw, 0,47, 1 en 1,5 Ah.

Kijk eens of je geen lithium-batterijen kan vinden, zijn veel lichter en hebben minder nadelen dan bv NiCad batterijen.
    Zo veel te doen...
    Zo weinig tijd...

Standaard

@koekie

Ik geloof dat het lithium batterijen zijn hoor. ze zijn verassend ligt
    Wubalubadubdub !

Standaard

ik zou zeggen, dat normaal hoe hoger de mAh , hoe langer je kan gebruiken. Dus stel dat je reeds een batterij gebruikt van 650 mAh en je kan een uur mee 'vliegen'. Als je nu een 1500 batterij neemt. kan je in principe twee uur mee weg (zelfs wat meer). Maar lichter gaan dan je origineel hebt, zou ik zeker niet doen. Dan kunnen ze zeker niet tegen. Zolang je de spanning (als je nu 4,7 V gebruikt, zeker die 4,7 volt behouden) zelfde blijft.

Standaard

Om het eens eenvoudig te zeggen, de capaciteit van een batterij, uitgedrukt in Ah zegt hoeveel stroom je kan gebruiken gedurende een bepaalde tijd. Een voorbeeld, een batterij van 40 Ah kan je een stroom leveren van 1 ampère gedurende 40 uur maar dit kan ook 40 ampère zijn gedurende 1 uur, (het product van de stroom en de tijd moeten steeds dezelfde uitkomst geven). De motor zal evenwel niet altijd dezelfde stroom vragen, de gevraagde stroom is afhankelijk van hoe de motor belast wordt. Een zwaarder belasting, en dit mag ruim bemeten worden, resulteert in een hogere stroom waarde en een kortere gebruiksduur van deze batterij.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten