Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
« Vagabond » Cruiser A Moteur [!]
Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 412

Discussie: « Vagabond » Cruiser A Moteur [!]

Standaard « Vagabond » Cruiser A Moteur [!]

« VAGABOND » CRUISER A MOTEUR
    Een nieuwe aanwinst en een nieuwe uitdaging, een plan gekocht op internet. Een motorboot met motor. En het ziet er nog een mooie boot uit ook. Namelijk de “VAGABOND” een motor cruiser op schaal 1/15, eerst de foto’s van het plan.
    Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 09:00 Reden: Aanpassen foto's
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Nog een scheepje, en wat voor een.
    Veel plezier hiermee. En ik ga dit uiteraard volgen. Enne lekker veel plaatjes. Dan kunnen wij allemaal meegenieten en iets leren.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard « Vagabond » Cruiser A Moteur

Het binnen zicht met de motor de verschillende onderdelen

De spanten

En een zicht op het interieur
    Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 09:00 Reden: Aanpassen foto's
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

toevallig ik ben een vagabond full member
    motor club lid ons lokaal is in werchter
    greets scott
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Standaard

Sorry mannen maar ik moet het nog gewend worden die berichten maken , maar dat zal wel lukken, al bedankt voor de zeer snelle reacties.
    Laatst gewijzigd door Big Jim; 11-09-08 om 20:40

foto's gevonden van een gelijkaardige boot, niet juist de zelfde maar toch

Laatst gewijzigd door Big Jim; 27-02-10 om 17:17

Standaard

Ik kan niet anders schrijven dan dat je het goed doet, die berichten staan er netjes op hoor. Mijn complimenten hiervoor. En daarbij is dit toch een heel mooie opening van dit draadje.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

gaat een mooi bootje worden,ga dit net als rik ook volgen.

De spanten zijn die al uitgezaagd of is dit fotobedrog
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Da's inderdaad een heel mooi scheepje.

En het leuke aan die schaal is dat je er heel wat details in kwijt kan.

Deze blijf ik volgen.

Veel succes.

Droop

Standaard

Mooi plan, zeg! Goed gedetailleerd!
    Staat de naam van de auteur er ook bij?
    Hier ga je nog wel fotos van gelijkaardige boten vinden.
    Succes met de bouw!

Frédéric

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbie Bekijk bericht
    gaat een mooi bootje worden,ga dit net als rik ook volgen.

De spanten zijn die al uitgezaagd of is dit fotobedrog
    Inderdaad de uitgezaagde spanten zijn op de foto reeds te zien, verkeerde foto geplaatst :\ deze moest later gebruikt worden.Heb het foutje rechtgezet
    Rechts beneden op het plan staat EDITIONS M.R.B
    Laatst gewijzigd door Big Jim; 18-10-09 om 16:12

Ik ben begonnen met de kiel twee maal uit te tekenen op 5 mm dikke multiplex, omdat de kiel in zijn geheel 10 mm dik moest zijn.

De twee kielheften uitgezaagd en de ligplaats voorde schroefas uitgefreesd op 8 mm moest ik er toch een schroefas willen in plaatsen, daarna de twee helften tegen elkaar gelijmd.

Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 09:01 Reden: Aanpassen foto's

Standaard

Heel mooi project.Vooral omdat je dit zelf gaat bouwen vanaf een tekening.
    Daar heb ik altijd respect voor.

Hoe ga je de romp beplanken?.

In ieder geval heel veel succes en plezier ermee.

Ron.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door homeghost Bekijk bericht

Hoe ga je de romp beplanken?.

Ron.
    Op het plan staat vermeld dat ge boven de waterlijn 1 cm brede plankjes moet gebruiken en onder de waterlijn 0,5 cm brede plankjes, de boeg en de achtersteven zal gemaakt worden uit vol hout.

Het volgende was de spanten kopiëren op ware grootte en op 8 mm dikke multiplex de kopies op de plaat lijmen met Prit, deze lijm laat toe dat het papier achteraf zich heel gemakkelijk laat verwijderen, een beetje vochtig maken en het papier laat los.
    De spanten heb ik uitgezaagd met een fijn vertand zaagblad in de wipzaag en met de schuurmachine in de juiste vorm geschuurd daarna even ter controle op het plan gelegd. De kleine uitsparingen zijn uitgezaagd met de figuurzaag.

Een dry fit uitgevoerd op de tafel in de eetkamer, dit om eens te zien hoe groot de boot wel gaat worden.

ziet er vrij groot uit maar wat wilt ge met een lengte van 1 meter.

De bouwplank is gemaakt van twee 18 mm dikke MDF platen waarop twee stevige latten geschroefd die kiel van de boot vastklemmen.
    De waterlijn afgetekend op de kiel, deze staat evenwijdig met de plaat.

Laatst gewijzigd door wim500; 16-07-11 om 09:02 Reden: Aanpassen foto's

Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten