Hoofdsponsor

1/72 Jagdpanter Sd.Kfz.173 ondergrond [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Voor mijn "Jagdpanter" ben ik begonnen aan een ondergrondje (13x18 ).
Over de kleur ben ik nog niet volledig uit. Ofwel gras ofwel koren?
Momenteel heb ik dit:
DSC06220.JPG

Verder komen deze drie er ook nog op, deze heren moeten wel nog onder het mes...:
DSC06227.JPG
 
Laatst bewerkt:
waarom eens geen koren Beyond, gras wordt veel gebruikt. Koren daarin tegen nog niet veel gezien.

Grtz Bart.
 
Dag Beyond,

Ik zou ook opteren voor koren. De slag om Koursk !

Overigens een mooi grondwerkje

Groeten Rik
 
knap ondergrondje, ben ook wel es benieuwd wat het met koren gaat geven :p
 
Bedankt voor jullie input :)
Koren had ook mijn voorkeur, omdat dit beter zou contrasteren met de soldaten en de tank...
Dankzij jullie is de knoop door gehakt :)

Vandaag wat bezig geweest met de figuren, zal enkele, minder geslaagde, foto's plaatsen:
DSC06229.JPGDSC06231.JPGDSC06232.JPGDSC06233.JPGDSC06234.JPGDSC06237.JPGDSC06238.JPGDSC06240.JPGDSC06242.JPG
 
Laatst bewerkt:
Komt me bekend voor.:D
Maar zijn die figuren nu zo gegroeid?:laugh:
Ziet er voor de rest al goed uit,
en zeker op deze schaal.
 
Yo Beyond,

Ondergrond ziet er goed uit...de inkleuring word cruciaal en zeker in deze schaal...we volgen.

Greetz Nico
 
Mooie figuren, bij de laatste figuur, het riempje, is dat gewone koperdraad?

Grtz Bart.
 
Merci voor de reacties :)
Het wordt dus inderdaad een korenveld, maar moet nog eens bekijken hoe ik de halmen ga nabootsen :dry:

Mooie figuren, bij de laatste figuur, het riempje, is dat gewone koperdraad?

Inderdaad gewoon fijne koperdraad, maar wel met een platte tang wat plat genepen. Zo bekom je meer een soort riem ipv een touw...
 
De eerste laagjes verf zijn op de figuren gezet :)
Sorry, beetje donkere foto's :(
DSC06248.JPGDSC06250.JPG
 
Laatst bewerkt:
Enkel wat nieuwe foto's genomen (maar daarom niet beter :@ , die kleine figuren zijn verdorie moeilijk op de gevoelige plaat vast te leggen :O )
Toch even laten zien ;)
DSC06259.JPGDSC06262.JPGDSC06266.JPGDSC06267.JPGDSC06268.JPGDSC06269.JPG


Nog enkele details te gaan, dan een wash er op en hier en daar nog enkel chippings...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Beyond,
zeker op deze pietluttige schaal.
 
Mooie figuren... knap schilderwerk...

in verband met het graan, eventueel de koppen van de halmen in houtlijm of mr surfacer deppen om ze iets dikker te krijgen?
 
Hey,

Beyond, ze zien er goed uit man, en ja, het lastig om zo'n kleine dingen te fotograferen, en als je dan scherp zet, zie jet het stof ook liggen, dan heb je die misserie.... maar figuren zijn zeker geslaagd.
 
Zeker geslaagd, ik heb ook dikwils het probleem om scherpe fotos te nemen van figuren.

Grtz Bart.
 
Bedankt Camaro, Silenoz, Swaken, D-DAY :)

...in verband met het graan, eventueel de koppen van de halmen in houtlijm of mr surfacer deppen om ze iets dikker te krijgen?

Heb ook al zitten denken hoe ik dit zou kunnen aanpakken (vandaar dat ik eerst de figuren begonnen ben :8 ).
Ik had gedacht om fijn zand of fijne korrels (voor de treinbaan,...) te gebruiken, maar ben er nog niet aan geraakt...:sleep:
Zal voor binnen twee weken zijn, volgende week naar Werchter als medewerker aan de slag... :)
 
Als je fijn zand moet hebben,
ik heb nog wel wat aquariumzand liggen.
 
volgende week naar Werchter als medewerker aan de slag... :)

Héhé,

Dan zal je waarschijnlijk mijn zoon ook wel tegenkomen,
hij zal daar namelijk bij de 'lockers' aan het werk zijn.

Grtz.

Luc8)
 
Goe bezig man, het zijn tenslotte peetjes op 1/72 é
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan