Hoofdsponsor

1/72 Jagdpanter Sd.Kfz.173 ondergrond [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je fijn zand moet hebben,
ik heb nog wel wat aquariumzand liggen.

Breng maar een klein zakje mee volgende week, hoeft niet zo veel te zijn ;)

Even >w
Héhé,
Dan zal je waarschijnlijk mijn zoon ook wel tegenkomen,
hij zal daar namelijk bij de 'lockers' aan het werk zijn.

Ik sta op camping A2-A3-A4 en de EHBO op die campings, niet op de weide...
 
Nette figuren Beyond, ik blijf deze schaal erg kunstig vinden om aan te pakken.
 
Prachtige figuren Beyond !

Je camo op het wandelend figuur is zeer levendig. Maar is die dansende helm realistisch ? Of brak zijn kinband net op het moment van de foto ?:D
De duitsers hadden meestal de gewoonte, in tegenstelling tot de US troepen, om hun helm stevig vast te zetten via hun kinband.

Het is anders wel een goede ingeving als je wat beweging wil weergeven in je figuur.

Toch heel mooi geschilderd, op deze schaal...

Groeten Rik
 
.... Maar is die dansende helm realistisch ? Of brak zijn kinband net op het moment van de foto ?...

Het is inderdaad de bedoeling om wat "beweging" te krijgen. De titel van dit dio'tje zal trouwens "The rookie's jump" worden, waarbij een beetje verwezen wordt naar de onervaren soldaat die zijn eerste sprong waagt van een tank. Het vergeten van zijn helm vast te maken moet daar een beetje naar toe verwijzen ;)

Verder bedankt voor jullie lof :)
 
Leuke titel, zal zeker een mooie dio worden.

grtz Bart.
 
Zo, na een drukke periode ivm Werchter en de vzw, terug wat tijd gehad om hier een klein beetje aan verder te werken :)
Ik heb echter graag een beetje input van jullie gehad, maar eerst de foto's, daarna een vraagje...
DSC06666.JPGDSC06667.JPGDSC06671.JPG

Zoals jullie reeds weten, is het de bedoeling om "koren" na te bootsen.
Ik heb zeer fijn zand gebruikt (met dank aan Camaro voor het zand ;) ), om het koren na te bootsen op de halmen.
Ik ben tevreden over het effect dat verkregen is, maar ik twijfel over twee plaatsen op het dio'tje of ik daar niet wat meer zand zou moeten aanbrengen? Het betreft de twee plaatsen waar het koren onder de tank plat gereden is/wordt.
Zou er op die plaatsen niet minder van de halmen te zien zijn, maar wel meer van de aren?
Hier de plaatsen die ik bedoel:
DSC06670 - kopie.JPGDSC06671 - kopie.JPG

Laat jullie gedachten gerust weten ;)
 
Laatst bewerkt:
ja denk het ook als de tank er tegenrijd verstuifd er een deel
 
Denk dat dit afhangt van de periode wanneer de tank het veld in rijdt. Heb toevallig achter mij een groot terrein waarop dit jaar koren is gezaaid.
Door het zomers weertje van de afgelopen weken is er al een deel van de halmen komen plat te liggen. De aren komen dan soms onder en soms boven de andere stukken gewas te liggen. Moest het mijn diorama zijn, ik zou niet te veel meer gaan veranderen aan dit opzet.
Mij komt het vrij "naturel" (ondanks die tank :laugh:) over.
Mijn 2 centen.

Mark (die wel benieuwd is naar het vervolg)
 
Zeer overtuigend gedaan Beyond. Tussen de aren zou je evt. nog wat extra kunnen schuiven met wat verdunde houtlijm, omdat je min of meer rijtjes kan ontwaren, dan zal het er helemaal prima uit gaan zien.
 
Het ziet er goed uit, over je vraag sluit ik me aan bij de rest.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor de opmerkingen, ik heb er rekening mee gehouden, en een klein beetje de lijnen proberen te breken :)

Intussen ook een laagje verf er op gespoten (mengeling van flesh, goudgeel en geel)
Zie hier het resultaat:
DSC06701.JPGDSC06702.JPGDSC06703.JPGDSC06704.JPG
 
Laatst bewerkt:
Reeds een prachtig resultaat, Beyond. Maar ik vind het geel iets te hard/donker. Misschien een overspray geven met lichter geel. Of zelfs Buff.

Momenteel is de gerst rijp, neem eens je fiets en rij eens door de velden met je fototoestel bij de hand. :D;)

Verder vind ik je grondwerkje tot dusver goed geslaagd.

Groeten Rik
 
Beyond, ben het inderdaad eens met Rik. Het geel is nogal aan de donkere/helle kant.
Beetje downtonen zal het beter tot zijn recht doen komen.
Verder knap gedaan. Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Beyond,

Ziet er al heel anders uit he, mooi, maar indd, ik sluit me aan bij de bovenstaande commentaren, misschien met een lichte wash met raw umber dat de felle kleur wat tempert, en daarna je aarde, zal mooi constrasteren. ;)
 
Mooi gedaan, inderdaad een beetje raw umber voor de kleurvariatie.

Grtz Bart.
 
Hey makkers,
Bedankt voor jullie input, ben er mee bezig om wat variatie in het kleur te krijgen ;)
Ben er bijna...
Sorry, nog geen foto's, zal er binnenkort nemen en posten :)
 
Yo Beyond,

Dat ziet er idd overtuigend uit in deze schaal...zoals Guy zei....mss het rijtjes effect er proberen uit te halen.

Knap gevonden trouwens!

Greetz Nico
 
Zo, bijna klaar, nog enkele kleine details (kan ook niet anders hé, details zijn altijd klein! :8 )
Zo wil ik nog de rupsbanden iets bijwerken, de rechtstaande soldaat moet nog zijn MG
in de hand houden,...
Mocht jullie nog iets opvallen... ;)
Alvast enkele foto's:
DSC06708.JPGDSC06710.JPGDSC06711.JPGDSC06712.JPGDSC06714.JPGDSC06715.JPGDSC06716.JPGDSC06718.JPGDSC06719.JPGDSC06720.JPGDSC06721.JPGDSC06723.JPGDSC06725.JPGDSC06726.JPGDSC06728.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan