Hoofdsponsor

Graupner Optimist 3 ( DONE )

  • Onderwerp starter F. Werkhoven
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben benieuwd hoe je deze gaat uitvoeren? :)
 
maak er wat moois van.
heb je nog wel plaats om die allemaal te stockeren?
anders maak ik wel een plaatke vrij voor een exemplaar :$

vgr
Marc
 
@René, wou haar eigenlijk zoveel mogelijk origineel houden, al is dat wel moeilijk voor mij.:D

heb je nog wel plaats om die allemaal te stockeren?

@marc, Dat wordt wel steeds moeilijker, maar ik lees dat jij nog wel wat ruimte hebt.:D

Image6.png

De zeilwinch heb ik er al uit gehaald, om te testen, deze werkt in iedergeval. Denk dat ik deze in een
andere Optimist weer een plaatsje geef.

Mvg, Folkert.
 
Image28-1.png

Image25.png

Image24.png

Ik heb het dek nu in een interieurbeits (grafiet), imisschien dat jullie het wat te donker vinden. Ik heb wat
dingen geprobeerd,
- het dek behandeld met verdunde zwarte verf vervolgens het dek geschraapt, geeft mooi resultaat maar niet
wat ik zocht. Het hout was na het schrapen weer te geelig nerven wel mooi zwart.
- het dek behandeld met de interieur beits (grafiet) om daarna ligt te schrapen met een mesje, ook mooi maar net niet.

Image31-1.png

- het dek behandeld met de interieur beits (green) en (grafiet) op de foto's boven het resultaat, vind het wel mooi staan maar
denk dat het te donker is.

Eigenlijk was ik opzoek naar een mannier om het dek zo er uit te laten zien.

TB-broken-01.png

Mvg, Folkert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind dit knap gedaan, op 1/1 schepen krijg je dat resultaat met onbehandeld teak met zoutwater contact om dat identiek te krijgen :unsure: als je met onbehandeld teak op de binnenwateren ligt kan je regelmatig schrobben of het word groen :tongue:
Denk dat het vooral je naden zijn die iets te breed zijn, dat zie je vooral op de detais foto, maar als je het volledige dek ziet stoort dat niet.
 
ik denk dat je wel in de goede richting zit.
mij lijkt het logisch dat je met de donkere beits eerst de nerven benadrukt, wat je nu hebt gedaan door het overtollige kleursel er terug af te schrapen van het oppervlakte.
en ik vermoed dat je er nu nog eens over moet met een lichtere tint om het totaal beeld van verwering te kunnen krijgen.
kan je de beits niet verdunnen ? dan blijf je in dezelfde kleur tint maar veel lichter.

zou eerst wel een proefstukje maken, want theorie klopt niet altijd met de praktijk.

vgr
Marc
 
@René, bedankt ook voor de info.

kan je de beits niet verdunnen ?

@marc, of je beits kunt verdunnen weet ik niet, de beits wordt met het aantal lagen donkerder dus je zou er minder op kunnen smeren.

IMG_6965.png

De ramen met de gordijntjes, blauwe dit keer.

IMG_6960.png

Het dek heb ik nu bekrast met een mesje, geeft volgens mij wel het beste resultaat.

IMG_6968.png

IMG_6962.png

IMG_6970.png

IMG_6971.png

Mvg, Folkert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoewel ik nooit reageer volg ik dit project wel. En ik moet schrijven dat je het dek best wel knap in de juiste richting hebt verweerd. Prima werk tot nu toe.
 
het dekje is top geworden nog vernissen en het is af 8)
gaat een mooi schip worden hoor .
mischien moeten we met alle rc schepen van de zomer eens samen komen om te varen want er zijn er al een hoop gemaakt hier op het forum , zou zeker wel de moeite zijn .
 
@homeghost, zo gaat het bij mij ook meestal, iedergeval bedankt voor je reactie.^^

@Amazone, thanks.:$ Denk dat de afstand het probleem is, maar wel een leuk idéé.

Mvg, Folkert.
 
dat ziet er netjes uit , het dek is goed gelukt zo.
en de koord die je gebruikt hebt lijkt net echt, wist niet dat je deze zo kon verkrijgen.
 
@marc, dat koord komt van een kyosho fairwind, die boot hing er vol mee en ja, wie wat bewaard die heeft wat.:wub:

Mvg, Folkert.
 
Heel mooie vorderingen Folkert. De blauwe gordijntjes passen mooi met de kleuren van het dek.
 
Dank je, Pascal.:)

Met het koude weer :196:, liggen de werkzaamheden een beetje stil.
Om toch nog wat vorderingen te maken, ben ik maar bezig geweest met boordverlichting.

IMG_7069_zpsb916f909.png
aluminium buis, met de zijkant van een rechtevijl een opening gemaakt.

IMG_7070_zps88f1bc54.png
de kerst is toch voorbij.....................lampje van de kerstverlichting.

IMG_7065_zps7702988f.png
lampje past mooi in het buisje, wat zwarte kit aan de bovenkant.

IMG_7066_zpsaf2891f9.png
aansluiten op 4,8volt............en er was licht.

IMG_7064_zpsaf6dbbf1.png
en dan hebben we er 3 rood, groen en wit. drupje blankelak op het glas gedaan voor bescherming en naadjes weg te werken.

IMG_7077_zpsf45bdd86-1-1.png
het heklicht al vast op de achterkant.

Mvg, Folkert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan