Hoofdsponsor

1/24 JAGDPANTHER (Academy) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
979
Hey,

We zijn dus gestart met de bouw van de jagdpanther, het is 20 a 25 jaar geleden dat ik nog eens een tankje heb gemaakt.
We hebben enkele vrije dagen achter de rug en daarom zijn we al een flink stuk opgeschoten.
Mijn eerste gedacht was een uitvoering met camo uit 1944 maar na het spuiten van de basiskleur dacht ik, 'in de Ardennen
heeft het ook gesneeuwd' en dus zijn we overgestapt naar een wintercamo.

Pics:
Boxart.
16148154.jpg
Plakwerk in de basiskleur.
93331591.jpg
Een deel van de wielen met 2 dunne lagen haarlak erover.
89430138.jpg
Met witte laag.
36482737.jpg
En het resultaat na het borstelen.
89145782.jpg
De body kreeg dezelfde behandeling.
94430499.jpg
Tracks zijn ook geplaatst en zo staat hij er voorlopig bij.
21769869.jpg

Nu heb ik nog wel een vraagje, welke kleur van wash zou ik hierover kieperen?
Grijs, bruin of misschien zwart, ik hoor het graag.

Grtz.

Luc 8)
 
wat een beest zeg op deze schaal ziet het er wel erg mooi uit 8)
 
Prachtig beschilderd!

Ik heb het hier al enkele keren zien weerkeren: die behandeling met haarlak? Hoe gaat dit precies in zijn werk? Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het (gedeeltelijk) naar voren brengen van onderliggende verflagen?
 
Dat is snel gegaan Luc. Ziet er goed uit, als wash zou ik een neutrale versie gebruiken. Wat volgens mij gebaseerd is op een grijze kleur. Ben benieuwd naar het vervolg en wat het gaat worden.
 
Deze tankjager werd als de beste uit zijn tijd beschouwd. Beste bewapening, beste bepantsering,...
Zelf vind ik het ook een machtig beestje ;)

Wat je model betreft, je hebt een "early type" gemaakt. Dit is te zien aan de bevestiging van de loop, deze was gelast, de latere types hadden bouten voor de bevestiging.
Met dit in gedachten zou ik de verwering iets meer maken, minder nieuw als het ware...

De verschillen hier aangeduid met een pijl:
main.php

main.php


Hier nog enkele foto's ;)

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


En nog een wintercamo tekening:

main.php


Nog vergeten te zeggen, op de foto's zie je de meeste met zijschorten (schürtzen), maar deze waren niet altijd aanwezig (meestal niet...)
 
Laatst bewerkt:
Mooi wat je hier laat zien, ik zou gaan voor een lichte wash met Burnd sienna en een tikeltje zwart erbij.

Grtz Bart.
 
Thanks mannen voor de reply's,

@Beyond,

Er zit inderdaad ook een bevestiging stuk met bouten bij deze kit.
Ik wist niet dat dit één van de verschillen was tussen een early en late versie:$ ik ben niet echt een tank kenner.
De 'zijschorten' zitten er ook bij maar die ga ik niet monteren.
Mooie foto's trouwens, bedankt.

@ Haesebrouck,

De link die Famo geplaatst heeft is een mooie uitleg over de haarlak methode.
Het was trouwens de eerste keer dat ik deze methode heb gebruikt en het is vrij simpel om te doen en geeft een bevredigend resultaat.

Grtz.

Luc8)
 
Mooi werk Luc, enkel op de toren, waar de bemanning veel foerageert, zou ik de witte laag verder wegpoetsen. Ze sleet snel af op die plekken. Ik zou er een zachte en dunne vuilbruine wash overheen zetten, deel per deel voor optimale controle.
 
Voor mij is hij af,

Het is niet helemaal geworden wat ik wou maar ik heb mij goed geamuseerd en veel bijgeleerd.

Wat heb ik nog gedaan:
Alle toebehoren er opgekwakt en dan een 'dark earth' wash.
Daarna zijn we gaan kliederen met zelfgemaakte modder.
En tot slot een laagje matte vernis om alles te sealen.

Na de bruine wash.
80008593.jpg
34689109.jpg
Modder werd gemaakt met krijt en houtlijm.
75431057.jpg
Dan krijg je dit papje.
63143271.jpg


15 december 1944,
Ik ben net van de trein gehaald ergens in de buurt van Losheim.
Na enkele maanden dienst op de bevroren steppe van het oostfront is het hier maar een modderboel.
Afin, morgen ga ik op sherman jacht. :D


sany0003fq.jpg
sany0001rf.jpg
sany0004ic.jpg
sany0005w.jpg

sany0007xc.jpg
sany0008v.jpg
sany0010o.jpg
sany0011g.jpg
sany0012sp.jpg
sany0013y.jpg
sany0014x.jpg
Zie dat maar eens op je schutters putje afkomen.
sany0015z.jpg
Met de 25 jaar oude sherman en panther 1/35
sany0016by.jpg

Grtz.

Luc 8)
 
Bijlange niet mis moet ik zeggen.
IK zie dat je gebruik maakt van pastelpoeder die je afschraapt. Daar kan je ook zeer mooie wheathering mee bekomen. Ik gebruikte dat tot voor een jaar of 4 als hoofdmateriaal om te wheatheren. Nu wel in mindere mate.
 
mooie jagdpanther!! Je weathering met pastelpoeder is goed gelukt, alleen misschien de volgende keren wat meer tinten bruin in verwerken. het lijkt nu wat eentonig.
 
Mooi resultaat hoor, indien hij volledig is afgewerkt mag deze in de galerij :) (stuur een tiental foto's door, dan zorg ik er wel voor ;) )
 
Thanks,


alleen misschien de volgende keren wat meer tinten bruin in verwerken. het lijkt nu wat eentonig.

Heb ik ook opgemerkt maar natuurlijk als het te laat was, en zeggen dat ik 3 verschillende tinten heb liggen:wub:

Ik ben niet echt ontevreden maar de volgende moet beter.

Maar eerst terug een paar vliegerkes bouwen:D

Grtz.

Luc8)
 
Zeker niet slecht Luc, al helemaal niet voor een bouwer van vliegtuigen, die doorgaans cleane builds aflevert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan