Hoofdsponsor

1/72 Spitfire MK II (350 SQN)

  • Onderwerp starter Draken35
  • Startdatum
Bedankt, Swaken!

Nog een beetje werk deze vanavond...
spit024.jpg


spit025.jpg


Je kan zien twee stukjes uit de detail set:
spit026.jpg
 
mooi werk draken,het merk pebeo ken ik wel niet
 
Pébéo is een gamma van verfen en varnishes. Acrylieken varnish zijn zeer fijn; een plezier om te gebruiken!!!
Je kan deze items vinden bij Schlepper (handel voor artsen)
 
@ Draken35: Mooi werk aan je Spitfire! De Mk.II bouwen staat nog op m'n verlanglijstje! Die van jou ziet er al super uit! Gaat helemaal goed komen, is nu al duidelijk! 8)


@ yvan: Pébéo vind je ook gewoon in elke zaak voor tekengerief/knutselgerief. De meeste van mijn Pébéo olieverven en thinners komen trouwens gewoon uit de Brico. Maar niet elke Brico verkoopt Pébéo volgens mij...
 
mooie vorderingen! Die staat ook nog op mijn 'to do'-lijstje. Bedoel je met schlepper dan niet gewoon Schleiper? Dit is toch een winkel voor kunstenaarsbenodigheden en tekenmateriaal?
 
Sorry voor mijn zo laattijdige antwoord, Mad Ice! Ja, Schleiper is ook een winkel voor kunstenaarbenodigheden...

Werk op exhausts en radiator
spit031.jpg
 
Fijn masking tape wordt gebruikt
spit034.jpg


Dan heb ik gespuit:

Sea Grey
spit035.jpg


spit038.jpg


Aluminium
spit037.jpg


en zwart
spit036.jpg
 
Hey Draakje,

Indd, heel mooie vorderingen, klein vraagje, gebruik je geen pre-shade op je vliegtuig, zou heel mooi uitkomen, ook op die schaal, anders niets dan lof over je werk, je bent een klasse bouwer ;)
 
Ben ook eens komen langsvliegen, ziet er al goed uit ;)
 
Nog bedankt!

Hey Draakje,

Indd, heel mooie vorderingen, klein vraagje, gebruik je geen pre-shade op je vliegtuig, zou heel mooi uitkomen, ook op die schaal, anders niets dan lof over je werk, je bent een klasse bouwer ;)

Nee Swaken, ik gebruik geen pre-shading. Liever oil wash na het verf werk... Maar dat is alleen maar een kwestie van goesting...

Vandaag, frisket en Tamiya tape
spit041.jpg


Dan Dark Green wordt gespuit...
spit042.jpg


...En voilà:
spit043.jpg


Een klein rechtvaardiging te doen, op de geel (linkse vleugel)
spit044.jpg
 
Hoi Draken35,

Ziet er weer heel pro uit :) Wat is Frisket precies, dat ken ik niet?

mvg

Patrice
 
Patrice,
Frisket is een geplastifieerd papier, zelf-klemmend (niet meer klemmend dan masking tape, hoor). Als dat is in rol verkocht, kan je vormen knippen en op je models plaatsen. Beschikbaar bij Schleiper.

Vandaag, voorbereiding voor de rechtvaardiging...
spit045.jpg


...Dan geel is gespuit...

...En hier is het resultaat: ben content!
spit046.jpg


spit047.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan