Hoofdsponsor

1/35 1/35 Wehrmacht Tank Hunter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Berichten
1.952
Goedenavond Beste Kijkers !

Een paar maand terug bestelde ik dit figuur online. Het is een CMK figuur : F35 214 Wehrmacht Tank Hunter Marching.
Het merk CMK was mij niet bekend, dus ik wou even een kleine test met dit figuur.

Bij aankomst met de post bleek dat het hoofdbestanddeel, het corpus met rechterbeen (dit vormt één geheel), voor de helft uit een grote luchtbel bestond. Een beetje teveel plamuurwerk,...:tongue::tongue:

Dus : contact opgenomen met de verkoper, die mij een foto vroeg van het beschadigde onderdeel, waarop ik binnen de drie dagen een nieuw vervangdeel opgestuurd kreeg. Van service gesproken !

Er is nog wat plamuurwerk noodzakelijk, maar dit valt binnen de reden. Slechts een paar kleine gietbellen en hier en daar een kleine spleet.

Verder is het figuur zeer fijn gedetailleerd. Verschillende plooien in de kledij zullen het schilderen een hele uitdaging maken.

Foto's van de zaken tot nog toe :

attachment.jpg

Dit is het enige voorbeeld waarop ik mij kan baseren. Geen foto of box-art toestanden.

Wel vind ik er een fout inzitten : in zijn rechterhand houdt hij een raket vast voor een Panzerschreck, in zijn linkerhand een kistje met nog twee exemplaren. Op zijn rug een K98 ! Geen Panzerschreck !

Daarom heb ik één en ander aangepast :

attachment.jpg

De Panzerschreck kom ik over uit de Tamiya kit van de Krupp Protze. Deze heb ik geassembleerd voor de Tank Hunter. De loop is aan de bovenzijde uitgeboord en de trekkabel is verlengd dmv een eindje fijn koperdraad.

attachment.jpg

De raket, in de kit eveneens uit resin, bestaat uit drie onderdelen : de kop, het einde en het middenstuk dat ie in zijn hand houdt.
Omdat ik een hekel heb aan kleine fragiele onderdelen heb ik deze raket gemaakt uit messing. In drie onderdelen : de kop, het einde en de middenstaaf welke ie in zijn hand houdt. :D:D:D

De oude staaf is uit zijn hand geboord, waarna een messing stift diameter 1 mm in de plaats is gelijmd. Hierop zijn beide andere onderdelen gelijmd.

attachment.jpg

Dit is nog een dry-fit. De arm met raket en de Panzerschreck worden los van het lichaam geschilderd.
Het linkerbeen is een apart onderdeel met hierover een deel van zijn regenvest.

attachment.jpg

Hier is het koperdraadje te zien op het ondereind van de Panzerschreck.

Bedoeling is dit figuur op een dio te plaatsen met de SdKfz 250/9 2 cm Reconnaisance.

Groeten Rik
 
Ziet er een mooi figuurtje uit Rik, en inderdaad dat is wel mooie service.

Grtz Bart.
 
Dit is indrdaad goede service van de verkoper. Figuren van dit merk heb ik nog niet gebruikt, wel enkele kit's en wat after market stuff. Is redelijk goede kwaliteit, over het algemeen... :8
Fijn werk dat je gemaakt hebt van de granaat ;)
Ik zie dat het een Wehrmacht Tank Hunter is, maar maak je er deze van? Of welke print ga je de zeltbahn geven?

Heer - Splinter Zeltbahn winter:
main.php


Waffen ss - Oakleaf Zeltbahn
main.php


Waffen ss - Oakleaf Zeltbahn
main.php
 
Bedankt voor je foto's, Beyond !

Ik wist niet dat er naast het Splinter pattern van het Heer nog andere versies bestonden. Wel wist ik dat er twee soorten Splinter pattern waren : deze die je hier toont, de early war versie en de versie 1943 met soft-edge.

Ik ben er nog niet uit welk patroon ik er op zet. De SS kleuren spreken mij meer aan, maar de halftrack wordt waarschijnlijk een Wehrmacht uitvoering, dus zal ik genoodzaakt zijn om het Zeltbahn in Splinter pattern te schilderen...

Ik zal er nog maar enkele nachtjes over slapen zeker ?

Groeten Rik
 
Leuk figuur Rik,
Maar het klopt dat er geen Panzerschreck bij zit. Jij hebt de F35214 besteld, de lader die bij schutter F35213 hoort (weet ik ook niet uit mijn hoofd, vond ik hier).
Ik ben zelf een absolute "0" in figuren schilderen, maar veel succes.
Misschien helpt deze link:http://http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=3810, of anders deze: http://http://www.timelinesforum.com/index.php?page=oakleaf1
[Edit: 2e link hierin geplaatst]

Peter
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Peter.

Je hebt gelijk, de foto waarop ik me baseerde om de Panzerschreck juist op de rug van de man te plaatsen toonde ook twee personen. Dus dit zal wel één gunner en één hulpje zijn.

Maar ik zal hem toch verder bouwen zoals ik al begonnen ben. Trouwens, de schutter, zoals te zien op de site van CMK is in firing position, terwijl ik ze in scène wil zetten terwijl ze oprukken...

Groeten Rik
 
Heb je die raket gefreesd misschien ?
 
Nee Peter, de raket bestaat uit drie delen. Het middelste is gewoon een messing staafje van 1 mm diameter.

De beide uiteinden zijn gedraaid op de draaibank uit een stukje 3 mm staaf. Een gaatje van 1 mm is geboord om de middenstaaf ertussen te lijmen.
Ik heb hier geopteerd voor lijmen en niet voor solderen omdat de montage gebeurd is in de hand. Ik had hier het stukje resin staaf in de hand uitgeboord en de messing staaf in de plaats gelijmd, waarna ik beide uiteinden op de messing staaf heb gelijmd.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Beste Kijkers !

Ook hier zijn er wat spaarzame vorderingen gemaakt :

attachment.jpg

Na de grondlaag stelde ik vast dat er verschillende gietholtes zichtbaar waren. Deze zijn dichtgeplamuurd en opgeschuurd waarna de grondlaag volgde, H119.

attachment.jpg

Donkergroene vlekken werden geschilderd met H149 en een tikje zwart. Met H98 werden her en der een kleine bruine vlek geplaatst, nu bijna niet meer zichtbaar...
Met H38 is het lentegroen opgebracht. Met een fijn penseel dot na dot naast elkaar geplaatst. H38 is een Gloss kleur, wat verklaart waarom dit groen nog steeds glanst, een laag matte vernis wordt nog opgebracht.

attachment.jpg

Het gelaat is reeds geschilderd, wel dienen de ogen nog aangebracht en de kinband geschilderd.

attachment.jpg

Ook de helm cover is in Oakleaf Spring Pattern geschilderd.

Groeten Rik
 
Mooi resultaat, eens mat zal het nog mooier uitkomen...
Ik blijf dit in de gaten houden ;)
 
Goed die camo ! Werden de vlekjes met enamel oid. gedaan ?
 
Ziet er heel goed uit, ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor de comments !

@GUnit : inderdaad : enamels, Humbrol 38 maar dit is de Gloss variant.

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Onze tank hunter is bijna klaar voor het front.

attachment.jpg

Een laagje mat vernis is opgebracht zodat de glossy groene vlekken mat zijn. Zijn hoofd staat al op zijn schouders.

attachment.jpg

De panzerbuchse is op zijn rug gelijmd. Uit wijnflessen huls zijn riempjes gesneden waarmee de buchse over zijn schouder hangt.
Deze foto is wat overbelicht, maar de panzerbuchse kreeg een wash met Burnt Sienna en wat zwart. Met H94 en wat wit zijn wat lichtere chips opgebracht die achteraf aangestipt zijn met Raw Umber.

Groeten Rik
 
prachtig figuur! camo vind ek enorm geslaagd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan