Hoofdsponsor

1/72 Scheepswerf Stockholm 1620 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er mij geen karton uit. Maar het is zeker een mooie start.
 
het is toch echt karton (1mm en dan 2 lagen tegen elkaar)
 
ziet er erg goed uit jan 8)

hopelijk regent het nog dikwijls op de clubdagen ;)
 
voor de afwerking wacht ik totdat ik in Stockholm geweest ben en van het model van de scheepswerf aldaar de nodige foto's heb gemaakt.
heb alwel gezien dat de gebouwen daar op een stenen fundering staan, eens kijken of ik dat kan gaan simuleren.
verder nog eens bij een collegamodelbouwer gaan struinen in zijn restanten materialen voor de treinbaan.

tot november wordt het dus alleen maar het bouwen van de bouwplaat zoals geleverd in deze kit en het afwerken van de nog overblijvende kartonrandjes.
 
de steentjes kan je mischien maken van visbak steentjes jan.

het is waarschijnlijk tog maar een band steen van +/-1cm hoogte in denk ik natuursteen en geen gebakken baksteen.
het zou zeker mooi zijn als je het zo kunt maken ;)
 
eindelijk weer eens een update.
ivm de temperatuur lekker in de kamer zitten knutselen

100_8357.jpg

100_8358.jpg

100_8360.jpg

100_8359.jpg

nu nog wat kleine attributen afwerken en dan is deze gereed.
de definitieve afwerking en schilderen volgt na mijn bezoek aan Stockholm in November
 
Amai, en zeggen dat dit uit papier gemaakt is :O
Mooi resultaat hoor :wow:
 
Ziet er strak uit Jan.
Stockholm zal een goede inspiratiebron zijn voor je voor de verdere afwerking.

Fred
 
Ziet er fraai uit Jan.
Bestaat dit nog echt in Stockholm? Ben er zelf in oktober namelijk.
 
geen idee, maar ik verwacht bij he Vasa museum wel wat sfeer foto's te kunnen maken op basis waarvan ik dit diorama kan afwerken.
voornamelijk de kleurstellingen
 
Hey, dit bouwverslag had ik nog niet gezien... zal ongetwijfeld wel lukken wet de Wasa, hoewel het eigenlijk bedoeld is voor de Papegaai (of in het Zweuds : Papegojan) eveneens een zeer interessante kit die ik reeds overwogen heb aan te schaffen, dan weliswaar met bijhorende lasercut onderdelen, anders is die echt niet te bouwen vanwege de zeer verfijnde detaillering. Ik zie echter ook wel uit naar een samensmelting tussen twee media in dit geval.
Mijns insziens zou dit topic ook mogen verschijnen in de rubriek Papier/Karton, niet ?
 
proefstukje gemaakt voor de ondergrond met houtlijm en fijn zand

100_8362.jpg

verder het water deel geverfd met plakaatverf

100_8363.jpg
 
Wat het water betreft, in de modelspoor hobby zijn er doorzichtig blauwe platen met (klein) golfslag-textuur, misschien het overwegen waard ? Tenslotte is dat dan "water" op schaal 1/87.
 
ik heb voor een andere maquette al eens geëxperimenteerd met het aanbrengen van siliconenkit en dit dan licht golvend maken.
dit wil ik hier ook weer gaan proberen.
ga eerst de ondergrond met zand afwerken en dan de overige items op het diorama afwerken.
 
Hey JanV,

Zat daarnet te lezen op de thread van Davekebouwt en kwam daar volgende link tegen :)
Kan mss van pas komen voor jou wat betreft creatie van realistische golven.

mvg

Patrice
 
Laatst bewerkt:
Tof diorama wordt dit Jan :ohmy:
Ik kom zeker weer je vorderingen bekijken hier !

Veel bouwplezier !

vrolijke groet:D
Peter
 
Allez zeg,
scheepswerven beginnen in trek te komen bij ons.
Heel boeiend vind ik wel die diorama's, en zoals Dirk ze maakt heel leerzaam;
Wist niet dat ze in modelbouwdozen te koop waren.
Jan, zal wel regelmatig toekijken.
't begin is al sowieso dik in orde.
groetjes
ward
 
Alle kleine attribuutjes zijn gereed voor plaatsing.
ik wil echter eerst een en ander gaan verven, alleen weet nog niet met wat voor verf. ik denk aan een soort aquarelverf en dan heel transparant opbrengen

na het verven wordt het zand aangebracht en overige versieringen zoals graspollen en steentjes
 
alles zit in elkaar.
heb ondertussen nog wat testen gedaan met aquarel verf, maar dit gaf geen goed resultaat. ik heb besloten dit maar zo te houden en alleen de bodem te bedekken met zand en hier en daar wat plukjes gras en mos. het water zal nog worden afgewerkt met siliconenkit om de golfjes te simuleren.

108_8707.jpg

108_8706.jpg

108_8704.jpg

108_8703.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan