Hoofdsponsor

1/35 schwimmwagen typ166 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
zo, als ik het ff beu ben of op mijn zenuwen krijg van m'n poteaufiguurtjes te schilderen, hier wat aan werken...
heb deze al lang liggen maar eindelijk ook aan begonnen.


attachment.jpg
had er een pe setje voor besteld maar pas bij ontvangst ervan gezien dat ik er een voor de tamiya set besteld had, maar geen probleem, dan houden we dat wel liggen tot ik die van tamiya eens aanschaf.

attachment.jpg
deze ga ik dus zo gewoon maken.
chauffeur en bijzitter zijn nog onderweg, want de figuren die hierbij zitten zijn veel te grof naar mijn goesting...



dit is er al gebeurd, is een dry fit want moet nog deftig aan het interieur kunnen voor dit te schilderen..

dit staat al klaar om een grondlaag te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Kevin, een mooi projectje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb es ff geprobeerd via internet explorer, en blijkbaar ligt de fout bij mijn google chrome... nu zouden foto's normaal zichtbaar moeten zijn....
 
Mooie (oude) bekende ;)
Al een idee van het kleurtje?
 
over de kleur ben ek nog niet uit :s ben nog op internet aant rondsnuffelen
 
Altijd al een komisch wagentje gevonden, maar in werkelijkheid is het nog een dol karretje
 
Ben benieuwd ! Succes ermee, komt er een camootje overheen ?
 
veel suc6 met deze Kevin, ik ga deze zeker volgen ;)

Cheers,
André
 
@ Gunit : deze denk ik niet, ga hem gewoon grijs nemen, de volgende komt wel in camo... Heb daar een PE set voor liggen, had die voor tamiya gekocht :D rap en lomp geweest bij bestellen he :p

@ churchill : ga het beste van proberen te maken he :p
 
Succes Kevin, dit is een leuk bakje, wel wat werk, maar het kan een prima zwemwagentje worden ...

Gr Johanna
 
bedankt johanna :D

basiskleur, schaduw en lichte delen proberen te spuiten.. ga morgen in daglicht waarschijnlijk nog wel aan bijwerken






attachment.jpg


attachment.jpg
 
Kevin dit is alvast een mooie basis voor op verder te gaat ;)

Cheers,
André
 
Ziet er al goed uit, keep up the good work.

Grtz Bart.
 
vandaag weer beetje verder geprutst :p

wanneer dit af is had ik gedacht om dit op een slijkerig veld/landweggetje te zetten,

attachment.jpg


attachment.jpg
veroeste uitlaat roestkleur moet er nog doorkomen, maar dit product heeft ff tijd nodig

attachment.jpg
 
Zeer mooie vorderingen Kevin,kan je even iets meer vertellen over het product dat je hier voor gebruikt..
 
ja hoor danny, dit is een vloeistof, ongeveer vergelijkbaar met witte lijm als je het ziet, dit moet je mengen met een poeder dat erbij zit, tot je een soort brij/paste krijgt, dit moet je dan op je te bewerken stuk smeren.. werkt op alles, plastic, metaal hout... en nadien als dit ff gedroogd heeft moet je de vloeistof die hierbij zit erop smeren, en na verloop van enige uren verandert dit in dit roest effect....

attachment.jpg
 
weer een kleine tussenstand....

de uitlaat is volledig uitgeroest :p
ook nog gaatjes van de uitlaat open gemaakt, geeft toch iets beter zicht

attachment.jpg

voor de rest vandaag al de wielen gemaakt en het venster gemonteerd
ook al voorzien van het nodige slijk...

denk wel dit nog aan te passen als ik uiteindelijk aan het ondergrondje begin..


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Ziet er leuk uit, ik vraag mij af of dit type/fabrikant later (in de jaren 60) de basis was voor dat civiel wagentje (Amphiecar, of zoiets) die in de reeks "Kapitein Zeppos" werd gebruikt.
 
Die modder aan de onderzijde is prachtig gedaan, net echt!

Nu is die roeste uitlaat ,hoe mooi het ook gedaan is, eigenlijk niet zo realistisch aangezien het toch wel een hele poos duurt alvorens die zo roestig is. Als ik me niet vergis was de overlevingsverwachting van die wagentjes maar enkele weken. Ze werden voornamelijk gebruikt bij verkenningstroepen.
 
@ Dany, kan best zijn, durf ik niet zeggen, heb nooit echt veel van zeppos gezien, beetje van voor mijn tijd :p maar zal allemaal op zoites gebasseerd zijn zeker
@ haesebrouk, ja mss wel, mss beetje opschuren, zodat het niet zo erg lijkt :pja op foto komt dit natuurlijk veel erger over dan je het zo ziet :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan