Hoofdsponsor

1/35 schwimmwagen typ166 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd Bart, heb geprobeerd om er een kant van een meer/rivier van te maken, op weg om in het water te rijden...op andere foto's zal dit duidelijker te zien zijn hoor maar die volgen binnenkort allemaal...
 
Ik ben nu pas op dit topic beland, antwoord op de vraag van dancooper... die amfibie van kpt Zeppos was een omgebouwde GPA.

Lees nu pas dit antwoord.
Maar sorry, hier zit je fout.
Kapitein Zeppos reed met een Amphicar.

Meer uitleg over de Amphicar.
De Amphicar (geïntroduceerd als Eurocar) was het levenswerk van de auto-ontwerper Hans Trippel (1908-2001), die zich tot op hoge leeftijd bezighield met het maken van amfibievoertuigen. De Amphicar is de enige amfibieauto die in serie is gemaakt, althans voor particulier gebruik. De carrosserie kwam uit West-Berlijn, de motor uit Engeland en er kwamen zelfs onderdelen uit (het voormalig) Oost-Duitsland. De auto werd geassembleerd in (het westelijk deel van) Berlijn.

Er zijn 3878 exemplaren geproduceerd. De verkoop viel tegen, onder meer door de hoge prijs van ruim 10.000 Duitse mark. Ook was de Amphicar geen comfortabele auto en waren de prestaties op de weg niet erg goed, met een topsnelheid van 105 km/u op het land en 12 km/u op het water. Bij gebrek aan een roer moest er 'gewoon' met de voorwielen gestuurd worden, zodat de 'boot' niet erg wendbaar was. Daarnaast was de auto niet absoluut waterdicht en vergde een tochtje op het water veel onderhoud. Toch wist een Amphicar in 1962 het Kanaal over te steken.

In 1967 overleed een van de belangrijkste investeerders. En toen in 1968 de Amerikaanse wetgeving strenger werd gemaakt, viel het doek.

De auto was verkrijgbaar in vier kleuren. Hij had een aangepaste Porsche-versnellingsbak en een Triumph-motor. Onder liefhebbers van oude auto's is de Amphicar nog steeds in trek.


Trouwens mooie schwimmwagen die je hier laat zien Kevin.
 
Bij deze hebben we weer wat bijgeleerd :D

Bedankt modelbouwerke
 
zo, terug uit vakantie en nu de laatste update van het dio'tje

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

alles goed afsluiten dat er nergens geen vloeistof wegkan
attachment.jpg

attachment.jpg


en dan het uiteindelijke eindresultaat.
het enige spijtige is dat het mos een anders reageert op het still water dan ik verwachte, zoals te zien in de eindfoto's laat dit een matte witte schijn errond, mss volgende keer eerst het mos een vernislaagje geven? iemand een idee hoe dit te verhelpen?


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
@ modelbouwerke
Wel val nu om... mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat het een omgebouwde GPA was, na al die jaren weeral iets bijgeleerd sé! :D

@Kevin
Mooi dio'tje, mag zeker gezien worden!
 
DIt is een schitterend dio geworden Kevin :wow:.
 
Heel overtuigende modder, erg mooi. Jammer van de reactie met het mos, maar verder echt een mooi dio!!
 
misschien wat late reactie ,moet ergens een post over het hoofd gezien hebben.

voor je eerste dio meer dan super gedaan, mag zeker gezien worden.
 
koddig dio-tje.
vind het in orde
 
bedankt iedereen, idd sheriff, eens verschillende manieren proberen om dit te verhelpen de volgende keer :s
 
Mooi dio Kevin. Voor een eerste poging zeer geslaagd.

Misschien in de toekomst er rekening mee houden om het onderwerp ietwat schuin te plaatsen, ik bedoel volgens een diagonaal ongeveer. Zo vermijd je het in hokjes opsplitsen van je dio en wordt je voertuig beter opgenomen in het geheel.

Eens op letten op beurzen, of op dit forum, hoe anderen het doen.

Groeten Rik
 
Misschien in de toekomst er rekening mee houden om het onderwerp ietwat schuin te plaatsen, ik bedoel volgens een diagonaal ongeveer. Zo vermijd je het in hokjes opsplitsen van je dio en wordt je voertuig beter opgenomen in het geheel.

Eens op letten op beurzen, of op dit forum, hoe anderen het doen.

Groeten Rik

bedankt rik,

ja daar heb ik niet bij stilgestaan!? ga voor het volgende eens rondkijken en ideeen opdoen...
bedankt voor de tip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan