Hoofdsponsor

1/35 schwimmwagen typ166 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat je ook kan doen om houtkleur te bekomen is het hout geel schilderen en éénmaal gedroogt een wash opzetten van burnt sienna en ook zo strepen trekken. En naargelang je goesting kan je ook met lichtere en zwaardere washes werken. tis maar een tip hoor
Nu, jou resultaat is zeker niet mis hoor , chique !
 
ok bedankt famo, ga ik ook eens proberen, ga dit tussendoor eens op slechte stukken of overschot eens proberen....
 
Ben deze in stilte aan het volgen, het ziet er knap uit, ben benieuwd hoe je hem in je dio zult plaatsen.

Grtz Bart.
 
klaar :D

denk ik toch, alleen de nummerplaat er nog ophangen...
moet alleen nog een deftige foto van het dak proberen te maken, om stof na te bootsen had ik bij de na een goede grondlaag er een tweede bovenop gezet en dit afgedept meet een stukje keukenrol.... na het kleuren heeft dit een stofachtige uitstraling...

allee, dat zie ik er toch in :p


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi, maar je zou nog een klein beetje modder aan de banden kunnen hangen, als je ziet wat er onder het spatbord hangt, zou je er meer aan de banden verwachten ook...denk ik???
 
Dit komt nog hoor als ik hem op een ondergrondje ga zetten, komt in een modderig baantje richting het water dus ga dit dan aanwerken...
 
Zeer mooi gedaan Kevin. Het effect van stof vind ik goed gelukt.
Ik zou enkel de reserveband een beetje stofig maken, want nu ziet die er nogal nieuw uit.
 
Idd heb ook gezien dat ik men achterruit vergeten ben :s zien dat ik hem er nog in krijg
 
De fotos zijn prachtig, ook het voertuigje is heel leuk. Misschien een kleine opmerking, de lichten zijn volgens mij iets te grijstoning. Ik verhelp dit door aan de binnenkant een tikkeltje wit te schilderen en dan pas het doorzichtig glasje te plaatsen. Ik weet niet hoe de andere mensen dit doen.

Grtz Bart.
 
Ah, ik heb de binnenkant zilver gekleurd...
 
Mooi voertuig, Kevin. Je dak is zeer goed uitgevallen. Je zou zweren dat het een kitpart is.

Mij valt op dat het rechter voorwiel een beetje scheef staat.

Ik wil Beyond bijvallen dat je wielen iets meer bemodderd mogen zijn. Bekijk eens de foto's van de link die je hier plaatste over de Schwimmwagen. Daar heb je prachtig referentiemateriaal hoe zwaar je je wielen kunt aanmodderen op zijn tocht naar of vanuit het water...

Groeten Rik
 
dank je rik,

idd wiel stond wat los dit is ondertussen vastgezet, heb men achterruit er nog in gekregen :D
en idd de wielen moet nog meer aan komen maar ga dit doen als ik m'n ondergrondje ga maken, dan kan ik het aanwerken en aanpassen aan de weg...
 
zo, meer foto's volgen later als it terug uit vakantie ben maar die is al eentje van mijn zo goed als afgewerkt eerste dio'ke hier op het forum...

attachment.jpg
 
Ziet er leuk uit, ik vraag mij af of dit type/fabrikant later (in de jaren 60) de basis was voor dat civiel wagentje (Amphiecar, of zoiets) die in de reeks "Kapitein Zeppos" werd gebruikt.
Ik ben nu pas op dit topic beland, antwoord op de vraag van dancooper... die amfibie van kpt Zeppos was een omgebouwde GPA.

@kevin: is er een verschil dan tussen een PE-setje voor Tamiya en Italeri?
Verder heel mooi gemaakt hoor, dit draadje hou ik in gedachten voor als ik ooit aan de mijne begin :P
 
@kevin: is er een verschil dan tussen een PE-setje voor Tamiya en Italeri?
Verder heel mooi gemaakt hoor, dit draadje hou ik in gedachten voor als ik ooit aan de mijne begin :P

@walesha : ja hier is wel een verschil tss, heb die van tamiya nog niet gaan halen, maar de binnenkant van de kuip is al anders de vloerplaatjes van de PE-set passen hier niet in zonder er aan te liggen knippen en snijden... Wat ik dan toch jammer vind om te doen :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@walesha : ja hier is wel een verschil tss, heb die van tamiya nog niet gaan halen, maar de binnenkant van de kuip is al anders de vloerplaatjes van de PE-set passen hier niet in zonder er aan te liggen knippen en snijden... Wat ik dan toch jammer vind om te doen :s
Ach zo, moet ik dus rekening mee houden, toch wel eigenaardig.. je kan er toch van uitgaan dat een bepaald model op dezelfde schaal van elk merk hetzelfde zou moeten zijn. Blijkbaar niet echt dus.
Enfin, bedankt voor de tip en de toelichting.
 
@walesha, ik weet nu niet dat dit altijd het geval is, dit was ook de eerste keer dan ik een PE-setje vasthad :p
 
@Walesha : het gebeurt wel meer dat PE setjes gemaakt worden per specifiek merk.
Het is dan ook raadzaam om eerst goed te informeren welke set je wilt aanschaffen. De meeste merken van PE hebben hun website waarop je hun producten kunt weervinden.

Mooi dio Kevin. De beplanting komt mooi tot zijn recht.

Groeten Rik
 
Bedankt rik, komt nog een klein beetje bij, en da beginnen aan tweede dio'tje :D
 
Ziet er heel goed uit, zie ik daar ook een klein beetje water?

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan