Hoofdsponsor

1/35 schwimmwagen typ166 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu is die roeste uitlaat ,hoe mooi het ook gedaan is, eigenlijk niet zo realistisch aangezien het toch wel een hele poos duurt alvorens die zo roestig is. Als ik me niet vergis was de overlevingsverwachting van die wagentjes maar enkele weken. Ze werden voornamelijk gebruikt bij verkenningstroepen.

Weet ik zo net nog niet hoor, ok, die GEMIDDELDE levensverwachting zal kloppen, maar ik denk niet dat ze in die Dinitrol gebruikten ook hé, en een hete uitlaat in combinatie met vocht roest echt wel heel erg snel hoor.
 
gevonden in een topic van de amerikaanse ford gpa jeep van wim500, amerikaanse zat wel vanvoor ten opzichte van deze die langs achter en hoger zat, van de duitse vind ik alleen maar foto's in kleur van gerestaureerde modellen..



attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een fijn en mooi dio-tje in wording.
 
hey kevin,
nu kan ik de foto's wel zien,knap werk hoor!
grten jurgen
 
Iemand een idee hoe ik achteraf dit slijk kan laten blinken zodat het er nat uitziet?
Had al gedacht om over die opgedroogde pigmenten met van dat "still water" van vallejo te smeren als dit houd?
 
Idd veel gemakkelijker waarschijnlijk :) eens proberen een van de dagen
 
Dag Kevin, ik volg dit al een tijdje in stilte en ik moet zeggen, je bent zeer goed bezig.

Natte modder kun je namaken met Dark Mud pigmenten. Ik zou modder op je voertuig niet direct nabootsen met glansvernis, modder blinkt niet echt of het is op de grond bij een plas.

Zopas las ik in Tanks & Military Vechiles (frans tijdschrift) een artikel over een "eerherstel" van een Schwimmwagen 166.
In de korte geschiedkundige beschrijving staat dat de bouw slechts begon vanaf midden 1942 tot eind 1944. Als je in rekening neemt dat vanaf 1943 de standaard kleur voor militaire voertuigen het zandgeel was, betwijfel ik of er panzergrau Schwimmwagen bestaan hebben.

Er bestaat natuurlijk de vrijheid van interpretatie, ik bedoel maar : misschien waren er wel en gezien de korte levensverwachting van dit voertuig is er niks gekend van deze kleurstelling...
Maar misschien weet jij er meer van als ik. Ik wil je natuurlijk niks opdringen, het is een mooi karretje dat je hier toont. Je panzergrau kleurstelling vind ik zelfs zeer geslaagd. Mooi effect heb je weten te bekomen tussen de lichtere en schaduwpartijen.

Nog veel succes.

Groeten Rik
 
Rik, ik weet er eigelijk niets vanaf eerlijk gezegd, heb wat opgezocht op internet, en heb niet veel maar een zeer weinig aantal panzergrau kleurige gevonden
Natuurlijk waren dit wel gerestaureerde..
Ben wel bezig met boeken op te zoeken, want ga dat nog dikwijks nodig hebben om referentiemateriaal te gebruiken.
Ik vind het interesante dingen, en WO2 in het algemeen, maar mijn kennis hierover is zeer zwak... Maar ja, bouw het graag....:p
Ben soms wel jaloers op de.kennis van anderen hier... :D
 
De panzergraue Schwimm heeft wel degelijk bestaan. Ik ken foto's van die kleurvariëteit die getrokken geweest zijn in Parijs, Italië en zelfs het Russische front. Maar de nu nog resterende wagens hebben zo goed als allemaal een 'sandgelb' kleurtje.

Dus op zich is de keuze voor panzergrau een zeer goed idee. ^^
 
Laatst bewerkt:
De panzergraue Schwimm heeft wel degelijk bestaan. Ik ken foto's van die kleurvariëteit die getrokken geweest zijn in Parijs, Italië en zelfs het Russische front. Maar de nu nog resterende wagens hebben zo goed als allemaal een 'sandgelb' kleurtje.

Dus op zich is de keuze voor panzergrau een zeer goed idee. ^^


inderdaad, heb op deze website http://www.schwimmwagen.ch/english/history_E.html alles gevonden :D
staat bij dat deze inderdaad ofwel in panzergrau of beige geschilderd werden.. mss nog een goeie website voor degene die er iets van kunnen gebruiken
 
Tis in ieder geval een mooi modelletje.
 
thnx Famo


ge nu proberen om het dak te bewerken.
proberen om er meer zicht van de plooien stof die op de hoeken gerokken wordt.
deze net gedaan, nu wachten tot de putty goed uitgehard is en dan beginnen schuren en hopen dat dit goed gaat komen


attachment.jpg
 
Mooi Kevin. Hopelijk krijg je je zeil fijn genoeg geschuurd. Ik probeer bij het werken met Magic Sculp of Miliput om het oppervlak zo effen mogelijk te strijken, om minder opschuurwerk te hebben. Met een druppeltje water en een fijn lemmet kun je de nog bewerkbare pasta mooi vlak wrijven.

Ik heb toch één ding bereikt met mijn reactie omtrent de kleurstelling : ik heb je aangespoord tot het zoeken naar referenties !
Met de huidige media zijn de moderne modelbouwers verwent, via het internet kom je veel te weten wat 20 of meer jaren terug een groot vraagteken bleef...
Naast boeken over een bepaald thema, welke je steeds bij de hand kunt houden, zoek ik ook veel op het internet om een bepaald item beter te kennen en beter te kunnen detailleren. Info die ik meestal afprint...

Ik ben overigens wel tevreden met je gevonden resultaten : ik was niet op de hoogte van een panzergraue schwimmwagen. De meeste gerestaureerde exemplaren zijn in zandgeel of een camo-uitvoering.

Bedankt om het met ons te delen.

Nog veel succes met je prachtvoertuig.

Groeten Rik
 
bedankt rik,

graag gedaan om het te delen natuurlijk, en met milliput had ik eerst geprobeerd maar dit lukte me niet echt had in de indruk,
magic sculp is mij voor het moment nog onbekend...
op deze manier dat ik nu gebruikt heb had ik er een beter oog in, maar ja, oefening baart kunst zeker....
had deze producten nog niet gebruikt tot hier toe...
maar ga er wel mee blijven oefenen....

ga dit rustig proberen te bewerken om tot een goed resultaat te brengen....
 
aangezien mijn dak weer moet drogen voor ik kan verderschuren vandaag eens geprobeerd om het houtwerk van de roeispaan en de wapens in orde te krijgen

en ben er momenteel best tevreden van al ga ik er wel mat vernis nog opzetten, dit blinkt me iets te hard achteraf bekenen...

deze zijn nog niet volledig klaar hoor :D

attachment.jpg
 
Mooi resultaat, Kevin. Vooral de roeispaan is zeer realistisch, de houtnerf is goed te zien.
Hoe ben je hierbij te werk gegaan ?

Groeten Rik
 
dank he rik,

wel ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de "guns and weapons camouflage set" van lifecolor..
hier zitten een donkere en lichte kleur bruin bij, nomaal dus voor wapens
heb deze eerst in de donkere kleur gespoten, dan op verschillende plaatsen een puntje gezet met de lichte tint, en dit in de lengte opengewreven met een droge borstel, daarna een wood aging wash van MIG erover gezet, eens dit opgedroogd was, heb ik terug een paar punten gezet met de bruine basiskleur op plaatsen waar het lichte wat te sterk doorkwam, opnieuw opengeveegd , en daarna met een heel fijn penseel, de tekening ven de nerf erop geschilderd, daarna ook weer dezelfde wash erover, en dan een laagje vernis....
 
einde voor vandaag....

wapens staan op zijn plaats roeispaan op zijn plaats... einde begint stilaan in zicht te komen :D

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg, Kevin. Het produkt is me onbekend. Maar je resultaten zijn wel prachtig.

Het is een heel mooi voertuig geworden.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan