Hoofdsponsor

1/48 DuoBuild BAF F-16's!! By Machielske & Farchamber [wip]

Helaba,

Hier weer terug met een mini update: Hij is zwart! :p

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Dryfitje van de stoel. (Nog niet afgewerkt)

attachment.jpg attachment.jpg


Voila, en nu met zen allen (inclusief ikke) verlangen naar het resultaat met dat oranje kleurtje!! :)

Groeten Niek
 
Waarmee heb je de zwarte kleur gespoten ? De laag is nogal oneffen, het lijkt erop alsof de verf voor een deel droog was voor ze op het model terecht kwam.
 
@wet sellery: Ik spuit nog altijd met revell verf (deze was revell 301 zwart dacht ik), deze verven vind ik ook het gemakkelijkst, want de dichtse modelbouw winkel voor mij is brugge ... In het daglicht valt het goed mee hoor de verf laag alleen bij close-up ziet het er idd wat korrelig uit, normaal is deze altijd genoeg verdunt en is men spuitafstand ook genoeg ... Ik zou anders niet weten wat ik verkeerd doe :s
 
Hier weer een update en het is een trieste update :(

De "Orange Lion" heeft dus zijn oranje kleurtje gekregen. (de kleur heb ik zelf gemengd) Na alle perfecte voorbereidingen is uit de bus gekomen dat het niet perfect voorbereid was ... Ik heb alles zo goed mogelijk afgeplakt en 2 lagen sols plus gegeven en toch is de zwarte verf meegekomen... Na de sols plus heeft hij 2 weken gedroogd voor ik ben beginnen afplakken ... Waarschijnlijk was oftewel de tape de sterk of de sols plus niet genoeg om de verf dekkend te houden... Ook is er nevel doorgekomen op bepaalde plaatsen, maar dit is nog gemakkelijk op te lossen ... word weer vannalles afplakken en opnieuw beginnen en kijken hoe het op te lossen valt ... :( hier de foto's.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Mini update:

Extra ingepakt deze keer!! :)
Weer de moed gevonden om verder te doen en vooral de tijd :) attachment.jpg attachment.jpg

Benieuwd of we deze keer nog met nevel gaan zitten of andere leuke "grapjes"... :)

Niek
 
Hallo allen,
Eindelijk terug wat tijd om te bouwen en het gaat aardig vooruit. De "orange lion" komt stilaan tot leven. Kga niet teveel leuteren en direct over naar de foto's. :)

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

en de Belg staat ook klaar na zijn basisjasje:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Komt helemaal goed, netjes gedaan, benieuwd naar het vervolg.
 
Hier terug met een nieuwe en redelijk grote update. De "Orange Lion" zit in de decalfase en de Belg is gepre-shade en heeft al een eerste kleurtje gekregen. Omdat foto's meer dan woorden zeggen:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Nice, hij is mooi in deze kleurstelling, en is ook strak gespoten ;)
 
Mooie vipers! Vooral die Orange Lion is prachtig. Ik heb er misschien overheen gelezen maar welke kleuren heb je gemengd?

grtz, Jens
 
@Sonny (Jens) dank je :). Neen ik had inderdaad de kleuren niet vermeld. Ik werk nog altijd met de kleine verfpotjes van revell. (Omdat deze goedkoop zijn en overal te vinden.) Ik heb oranje 30 (glanzend) en geel 15 (mat) gebruikt en deze gemengd tot de kleur het dichtst bij de originele kleur kwam en ik denk dat ik ook wat wit heb er bijgevoegd om het kleur wat te lichter van kleur te maken. :)

Niek
 
Hallo aan allen.

Hier terug met wat updates. De Orange Lion heeft al zijn decals en de meeste details en touch-ups gehad maar is nog niet klaar. De Belg heeft na veel gesukkel eindelijk ook zijn kleuren gekregen. Wat staat er nog op het lijstje voor beiden:

-Beiden moeten nog wat extra details krijgen aan de cockpit (binnenkant)
-De exhausts van beide moeten nog aangebracht worden. (deze worden morgen gespoten)
-Fod cover voor beiden.
-Speed brakes voor de Belg. (Open)
-Verwering bij de Belg en de wielen aanbrengen.
-Orange Lion krijgt nog een sludge wash.
-Decals voor de Belg.

Mogelijk nog wat vergeten maar de resultaten zullen jullie wel zien. ;)
Hier de foto's. (ook leuk, ergens op de foto's staan mijn volgende projectje waar ik al stiekem aan bezig ben en binnenkort op het forum.)

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Geweldig duo! Mooi werk al. Ben benieuwd hoe ze eruit zien als alles op z'n plaats zit.
Ik denk dat de Orange Lion spot on is qua kleur.
 
Ziet er goed uit Niek! moest je nog eens wat willen testen qua verftechnieken, in Bvr hebben we onlangs een behoorlijke collectie voertuigen gekregen die een nieuw kleurtje nodig hebben en wat revisies. dus alle hulp is welkom.
 
@Flynn: Dank je, en ja ik heb serieus zitten mengen tot ik blij was qua kleur en we gaan niet minder dan voor perfectie!! ;)
@Baenske: 'k wist niet dat jij ook modelbouw deed? :p We zijn al met een aantal uit Bvr die modelbouw doen. Ja is goed je moet maar iets laten weten, en Machielske is ook een krak in voertuigen ik ben nog een beetje een leek qua voertuigen maar ben ondertussen ook al beetje bezig met een Leopard en een Unimog ((abl)

Niek
 
Joepie terug een update!! De FA-68 is eindelijk gespoten. Veel problemen gehad met verf die meekwam door tape en zelfs met posterbuddies en na vele vernis lagen ook nog meekwam.. Nu eindelijk gespoten en de meeste decals zitten er al op. De exhausts van beiden zitten er ook op (gespoten met alclad II jet exhaust) deze zijn iets te donker naar mijn goesting voor een F-16 maar vind het toch een leuk uitzicht. Nu kan ik me bijna bezig houden met kleine detailkes in de cockpit en F.O.D covers te maken,verweringen... De FA-68 is na een niet zo geslaagde pre-shade verweerd met een subtiele post-shade.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Ook de onderkant komt de pre-shade maar subtiel door. Beter te zien met het blote oog op foto iets moeilijker zichtbaar precies.

attachment.jpg

De J-015 nu eindelijk met canopy terug bloot:

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

En tenslotte een stand van zaken: (Let vooral op de eurofighter die zijn F.O.D cover heeft gekregen,(aangezien men topic van de Eurofighter is afgesloten post ik hier dan maar het resultaat):

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In men volgende verslag steek ik de detail foto's van de Eurofighter (even uploaden nog)
[Mod]EDIT: De foto's van de Eurofighter zijn verplaatst naar het betreffende topic:
Eurofighter bouwverslag
Eurofighter eindfoto's
[/]


Niek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,dit is een leuke build,maar kan je es wat spaties tussen je afbeeldingen laten? het is leuker om naar te kijken snap je :p:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan