Hoofdsponsor

1/48 DuoBuild BAF F-16's!! By Machielske & Farchamber [wip]

Hey niek xD

Ja je kun het slecht zien maar dat lampje heeft zen kleurtje al gekregen. Tis heel slecht te zien maar als je goed kijkt kun je zien dat ie wit is.Antennekes zijn ook geverft al, hoewel dat ook weer slecht te zien is.

Terug met een kleine update:

De straalpijp is bevestigd aan de romp, en ook de raketpylonen hebben hun eigen kleurtje gekregen.De navigatielichtjes staan ook in hun kleurtje.Verder heb ik een foto uit niek zijn boek van F-16's een beetje afgekeken en op de plaats waar de refuelpod zit met een fijne borstel een paar metaalkleurige vlekjes gemaakt. Dit om het effect natebootsen dat de brandstofstang soms wel eens het gaatje mist en tegen de romp terecht komt.Maar goed hier de fotos:

attachment.jpg
Ik heb ook al de 2 decals geplaatst aan de straalpijp,ik dacht dit eerst te spuiten, maar omdatk het een uitdaging vind heb ik toch maar voor de decals gekozen.Ook kun je zien dat ik op het boordkanon een zwarte schaduw gespoten heb. Dit om het roet dat achterblijft na het vuren na te bootsen, ik ben wel vrij tevreden van het resultaat.

attachment.jpg
Hier zie je een close-up van de metaalkleurige vlekjes

attachment.jpg
En hier de staart die al in een 1ste laagje van wash staat, op sommige plekken ga ik dit nog een beetje aanvullen vermits een paar lijnen onderbroken zijn.

Wel dit was het dan weer!
Hopelijk zeggen jullie je mening, geven wat kritiek en mss nog wat tips :D
 
mooi gedaan hoor
maar effe een vraagje wat is de bedoeling van de wash en zijn hier ook verschillende van
 
het ziet er mooi uit met die wash. Een tip, misschien kun je met een scherpe potlood de paneellijnen doortrekken in je decals ?
 
Na een lange tijd met weinig vorderingen weer wat door gewerkt :-)
Hier zijn de fotos:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit was het weer voorlopig, tvordert maar traagskes haha:)
 
Ik vind je kleuren heel goed gelukt!!! Ik hoop dit weekend ook weer eens voort te kunnen doen ...:p
 
Het lukt mij niet om alle foto's te zien, maar ik zou wel graag volgende opmerking maken.
De vermelding op de staart FS, van onder meer de F16's van het 350 Sqn, staat niet voor Fighter Squadron,
maar zijn de laatste 2 digits voor de ICAO code voor de vliegveld van Florennes, namelijk EBFS.
 
Thanks voor de opmerking over de FS initialen. Ik was niet zeker of het iets anders was of Fighter Sqn, nu weet ik het wel! Thanks!!

Niek
 
Hey beste bouwers,

Hier ben ik nog eens met een mini update van mijn Viper.
Het vordert heel traag want ben druk bezig met men F-117 eens af te werken en tussen droogtijden door werk ik wat aan men F-16.
Alle kleine spleetjes en oneffenheden zijn bijna allemaal volledig weg, daarna nog beetje netter maken en wat opschuren nog.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Heel trage vordering maar eens deze van de baan zijn gaat het iets vlugger gaan.

Niek
 
Na een lange tijd weer wat werk erin kunne steken. Dit is et resultaat tot nu toe;

attachment.jpg
 
Aah Joerie welkom terug in België!! :p Ziet er goed uit al man!! Nu men Eurofighter en Nighthawk zo goed als af zijn heb ik weer wat zin en tijd om mijn F-16 verder af te werken, EN binnenkort ga ik heel veel plaats hebben hoor voor men vliegers!!! ;p

Niek
 
Hoi aan allen!!

Ik kan binnenkort beginnen aan men modelbouwkamer en dan kan ik weer lekker verder knutselen! Nu aangezien ik op 200km van mij thuis werk en dus living-in ben heb ik dan maar mezelf bezig gehouden met een klein tussendoortje met de naam F-16 ADF van de Italiaanse luchtmacht. Het is een gewoon uit de doos gebouwd kitje om te zien of ik het modelbouwen nog niet ben verleerd. :p Het is niet super gedetailleerd en wss ook niet allemaal hoe het moet, maar het was de bedoeling om zoveel mogelijk alles te doen zoals voorgeschreven in de instructies. Er stonden wel een paar redelijke kemels in de instructies zoals decals nummers die omgewisseld waren en dergelijke ... nuja genoeg geleuterd, hier een paar foto's:

De box art:

attachment.jpg

Klaar voor z'n zwart jasje:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hoe het er nu bij staat:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Dit is nu in ongeveer 12u verspreid over 3 dagen gemaakt ... Hele gemakkelijke kit en weinig onderdelen voor deze versie, wel hier een daar een klein beetje dryfitting nodig maar welke kit heeft dat niet hé?! :p

Niek
 
Mooi gedaan Niek. Al verdere vorderingen gemaakt?
Bij mij ligt alles een beetje stil voort moment xD
 
Hallo aan allen hier,

Het is nu al even geleden dat ik hier nog iets poste, heb veel in huis gewerkt en ondertussen ook een dochter gekregen dus even weinig tijd om handen gehad. Nu, dit weekend heb ik eindelijk nog wat voort kunnen doen en de modelbouwkamer geraakt ook stilaan af, dus bij deze wat verder gedaan aan de F-16's. Ja ik zeg nu F-16's omdat ik nog een 2de aan het bijmaken ben. Eigenlijk was de 2de een beetje verkl... dacht ik omdat ik een cockpit had gekocht die er eigenlijk niet inpaste, nu zag ik het ding liggen en dacht van nu hij toch al verkl... is kan ik wat experimenteren en heb er de cockpit toch ingekregen en gaat het mss wel nog een volwaardige vlieger worden, het wordt de F-16AM van het dutch demo team 2009, de oranje versie dus. Bij deze de foto's en wat bijkomend gebrabbel. :p

Deze zal het dus hopelijk worden:
attachment.jpg
De decals:

attachment.jpg attachment.jpg

De boxart:

attachment.php


De fameuze cockpit waarover ik sprak en waar ik dacht dat het mis ging:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

hier er toch ingekregen:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Ook de stiffener plates op de kop kunnen tikken met ook nog seatbelt updates en pitot tube & A.o.A probes erbij:

attachment.jpg

Ondertussen al wat aan de ejection seats gewerkt (deze zijn nog niet volledig klaar, nog wat detail werk,bijschilderen en lichtjes verweren)

attachment.jpg

De linkse is die van uit de doos, de rechtse die van aires:

attachment.jpg attachment.jpg

Hier ook al wat de dryfit, de Belg attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg

De Hollander:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Het nodige afplak en plamuurwerk:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Ondertussen de meeste kleine en grotere onderdelen klaar en zijn de F-16's klaar om een primer laagje te krijgen en foutjes op te sporen voor dat ze hun eerste jasje krijgen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

De uitlaat enzo zijn nog niet bevestigt omdat deze apart worden gespoten dus als je op sommige foto's losse delen zou zien ofzo deze zijn gedryfit :p

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Zie zo, weer een "kleine" update, hopelijk dit weekend weer een beetje verder doen. :)

Groetjes Niek
 
jawada das cool die prachtige kleuren dat gaat prachtig worden
 
Ziet er al erg goed uit Niek.

Neem aan dat je het al weet maar voor de Nederlandse demo F-16 heeft Syhart ook de juiste verf!
 
@Seaking, inderdaad toffe kleuren en waarschijnlijk "Pain in the Ass" decals, maar daarom doen we deze hobby hé. :)
@Lex, dit wist ik inderdaad al, moet deze wel nog bestellen, alhoewel ik wel al weet van een variant op deze kleur afkomstig van Tamiya. We zien wel, eerst zorgen dat alles in orde komt met de modellen voor ze hun kleurtje krijgen. :)
 
Hoi mannen, hier weer een kleine update,
Niet zo heel veel gedaan maar toch hier en daar wat bijgewerkt. De foto's want dit zegt meer dan woorden:

De stiffener plates aangebracht op de Belg: (Die van op de inlaat moeten nog zelf gemaakt worden dus deze zitten er nog niet op)
attachment.jpg

Pitot tube & Angle of Attack probes: (lukte niet goed de camera scherp te stellen)

attachment.jpg

Stiffener plates op den Hollander: (normaal zitten ze er allemaal op, corrigeer me als ik fout ben)

attachment.jpg

en dan nog wat sfeer beelden:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Ik hoop dit verlengd weekend weekend toch de primer laagjes te kunnen spuiten en dan alle fouten weg te werken.

Tot de volgende,

Niek.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan