Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Diorama's (civiel en militair) Operation Serpent : Sci Fi dio
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Operation Serpent : Sci Fi dio

Standaard Operation Serpent : Sci Fi dio

Hey jongens,

eerste post is altijd iets speciaals , vandaar maar een scifi diootje die al een tijdje af is. Het is gebaseerd op Battletech (in de originele tijdlijn) wanneer de Inner Sphere beslist de Smoke Jaguars als voorbeeld voor de clans te stellen.

Het doel van Operation Serpent is simpel : de algehele vernietiging van de Smoke Jaguars. Dit dio'tje toont een Wolverine Medium Battlemech die op zoek is naar restanten van de Jags. onwetend voor de mechwarrior zijn er anti mech infanteristen die op de loer liggen om de zwaar gehavende mech onderuit te halen...

enjoy :

Beauty Shot van de mech :

Damage :

En de infanteristen (1/48ste German Infantry van Tamiya) :

Hope you guys like.

CU
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:22 Reden: pica's herzetten

Standaard

Hope you like it?

En of.

Allereerst welkom hier, leuk om dit ook hier te mogen bewonderen.

Ik had deze nog niet gezien van jou, dit is een echt geweldig goed gelukt model zeg. Petje af, en mijn complimenten.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Mooi, mooi, mooi....
    Ik vind zulke mech's altijd iets hebben.
    Kun je misschien nog iets kwijt over het merk, schaal, kwaliteit en waar je die zaken kunt vinden?

Standaard

Thx Rik, is al een ouder wapenfeit

Dominiek, de kit zelf is eigenlijk een Takara kit (Blockhead ) van 'Dougram - Fangs of the Sun'. Dougram is een oude manga reeks uit Japan. Het design zelf werd overgenomen door Jordan Weismann in het bordspel Battletech (samen met nog een andere resem mechs uit Japanse tekenfilms) en herdoopt tot 'Wolverine'.

In de jaren 80 heeft Revell een lijn uitgebracht die Robotech Defenders noemde en verschillende schaken had (1/48ste - 1/72ste - etc.). Deze lijn was letterlijk een "rerun" van de originele Takara modellen (incl. de vermelding Takara op de gietramen )

Dit beestje is een 1/48ste uitvoering van de Revell Kits en de fit is goed, maar een typisch model van de jaren 80 - dik niet supergedetailleerd, maar super leuk om te bouwen.

Er is wat extra PE gebruikt, lopen van de lasers zijn uitgeboord, battledamage toegekend en heel wat werk aan eht diootje. Zal eens kijken als ik er nog pica's van heb.

groeten,

Geert

Standaard

Ik zou het ook wel leuk vinden om er iets meer van te zien, volgens mij heb ik dit model ook nog staan. Moest maar eens zoeken.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Dit is een tak van modelbouw dat me niet zo aanspreekt maar naar deze foto's heb ik toch een tijdje zitten kijken.

Prachtig gedaan, Geert!

Droop

Standaard

Bedankt Droop !

Een aantal foto's in aanbouw :

Diorama : op basis van isoleerplaat uit de Brico, ingesmeerd met gips. De 'straat' en de ruine van het gebouw is opgemaakt met Gyprocplaat dat gestript werd van zijn paieren jasje :

Daarna de boel aangekleed met een aantal restanten uit de sparebox

Daarna rijkelijk bestrooid met bouwafval

Daarna de verflaag met de AB (bij voorkeur sterk afstekend van elkaar, blenden komt later)

En daarna washes, washes en nog eens washes. Op dit dio zijn er 5 verschillende gegaan van Raw Umber tot burn sienna

En dan met pastelkrijt en vernis :

Helaas van de opbouw van de mech neit dadelijk geen foto's meer. Maar dit geeft jullie toch een idee van het werk.

groeten,

J.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Daar komt toch heel wat meer bij kijken dan dat men eerst zou vermoeden... ...

Droop

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten