Hoofdsponsor

Anders / onbekend Galaxa, godin van het licht. [!]

modelbouwerke

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
2.399
Ik ga hier even Jiver achterna.
Ik hoop op ongeveer 50% van Jiver zijn kunnen uit te komen.
Een tijd geleden dus van Jiver enkele buste gekocht, De Rode Ridder en Galaxa.
Als stripliefhebber mogen deze niet ontbreken in mijn kast natuurlijk.

En eens een begin gemaakt.
Foto's vergeten te maken van het kale model. Sorry daarvoor.
Maar in Jiver zijn topic kan je deze terug vinden.
Het model opgekuist en vetvrij gemaakt.
Nadien het model in de grondverf gezet.
Begonnen met de vleeskleur aan te brengen.
Hiervoor een setje van Andrea Color aangeschaft, Flesh Paint Set.

En het resultaat tot nu toe zie je hier.

main.php


main.php


Tot volgende.
 
Veel succes met de buste Erik, het begin is al mooi om te zien :).
 
euh, sorry maar ben je de schouders niet vergeten?
verder een mooie start
vgr
Marc
 
euh, sorry maar ben je de schouders niet vergeten?

Niet vergeten Marc.
Is een tussendoortje en werk er aan als ik een gaatje vind.
Daar de buste verdeeld is in verschillende vlakken door de kledij, schilder ik ook in kleine stukjes.
Zo zijn de schouders volgende keer aan de beurt gevolgd door bv. de oorbellen of de schakels van de ketting van het kleedje.
En dit is de erste laag, zo moeten er nog schaduwpartijen en lichtere effecten toegepast worden.
 
ziet er goed uit! success metvhet schilderen.
 
Heb deze buste ook liggen :)
Ziet er al goed uit hoor Modelbouwerke.
Benieuwd naar de volgende update ;)
 
Dat zijn echt volle bolle en wa ... auw!!.......... Jemig, wat kan mijn meiske hard slaan ................ :wacko:
 
Erik prachtig man je aanzet is supper :8 een vraagje heb je dit met de hand geschildert of met airbruche..top man :)
 
Alles met de hand geschilderd Spaander.
Met de AB is nog niet voor mij weggelegd.
Na de les van zaterdag moet ik nu nog veel oefenen met de AB, wie weet ooit.....
 
Dan is dat zeker reuze gedaan .....ammaai echt top erik :8:8:8
 
Heb deze buste al verschillende keren gezien op beurzen.
Wel een mooi stuk, succes
 
mooie buste,ik denk dat ik me die ook eens ga aanschaffen want ben ook een stripfreak!:8
 
Momenteel is dit het enige beetje modelbouw waar ik 's avonds nog wat tijd in kan steken.
De voet is ondertussen matzwart geschilderd en ook het haar heeft een kleurtje gekregen.
Als niet-figuurschilder maak je dan foutjes en kom je met de haarkleur op de huidskleur en moet ik daar weer wat retoucheren.
Maar al bij al heb ik er toch een goed gevoel bij.
Foto's volgen.
 
Oei, dat is hier blijkbaar al een jaar geleden dat ik nog iets heb laten weten.
Speciaal voor Jan (Grijze Wolf) de eindfoto's.

Dit is de eerste buste die ik geschilderd heb.
Alle commentaar is welkom.
Maar spaar me een beetje ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende buste zal de Rode Ridder worden :)
 
Marc, voor je eerste figuur zo een reuze ding. Het heeft voor en nadelen.
Voor een stripfiguur kan je natuurlijk alle kanten op. In de strips wordt weinig licht en schaduw gebruikt dus als je daaraan vergelijkt heb je goed werk geleverd.
De kleuren zijn mooi egaal zonder strepen en op de juiste plaats. ik herken er direct Galaxa in enig min puntje in deze context is het kleed, te grijs.

Uit het oogpunt van de figuurschilder heb je een vlakke figuur geschilderd zonde contrast, dan komen we natuurlijk terug bij de grote van de Figuur.
Voor de huidskleur op deze grote is enige ervaring vereist om mooie overgangen te bereiken zonder scherpe kanten of vlekken.
Het blonde haar is reeds voor een kleine figuur een uitdaging omdat het blonde (hele) moet domineren, dit wil dus zeggen dat je het moet schilderen en niet met washes werken.

De Rode Ridder is ook een stripfiguur en Jiver heeft ze ook zo gesculpt, ik zou hiervoor de zelfde stijl gebruiken het past bij de figuur.

IK stel voor dat je de twee dames die je zo liefdevol aan het zuiver maken bent (gezien in Helcteren) op het forum post. En dit van in het begin dan kunnen we er samen ideeën en technieken over uitwisselen. ik help je graag op weg als je wilt.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan