Hoofdsponsor

1/35 Leopold - Trumpeter 1/35 [!]

Jumper

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
543
Hallo allemaal,

Ik ga proberen om dit project tot goed einde te brengen. Momenteel ben ik al bijna tot het einde van deze, toch wel mooie trein.

Ik ben natuurlijk niet zo professioneel als jullie ;) , maar met jullie hulp gaan we zeker ver komen.

Wat knap is , deze PE set dat er bij geleverd wordt.
onderdelen.jpg

Momenteel vroeg ik me af hoe ik het makkelijkst en veilig zo'n PE kan buigen tot een buis vorm?

zoals deze in de handleiding voorgesteld staat is niet makkelijk te buigen met een m8 buis.
attachment.jpg

Even terzijde sfeer foto's
attachment.jpg
Dat huis ik in elkaar heb gestoken stond vermeld dat het 1/35 is, wat me niet zo overtuigend is, dus noem ik het maar een chateau.

En dichter bij chateau,
attachment.jpg
 

Bijlagen

  • onderdelen.jpg
    onderdelen.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jumper, een megamodel! Welke ik ook nog op de stack heb staan.;) Misschien heb je hem al maar anders een leuke link:
http://www.one35th.com/model/k5/k5_frme.htm

En niet te vergeten de nog lopende build van Modelbouwerke hier op de site!! Of natuurlijk het geschut gaan bekijken in Audinghen Frankrijk, indrukwekkend!:wow:

De PE moet je rollen en met wat geduld zal het vormen tot een buisje. Zelf heb ik gekozen voor een aftermarket setje, omdat ik de PE iets te dik vond in de kit. Daarnaast is er ook nog extra ammunitie verkrijgbaar van Aber of Verlinden en zelfs een aluminium barrel verkrijgbaar. Het laatste wel wat kostelijk! Mogelijkheden genoeg met de kit, maar wat het ook wordt ik blijf volgen. Suc6 met de build en tot de volgende!

Chateau is trouwens ook knap gemaakt!
 
het rollen van de PE lukt wel, ik weet niet welk een diameter je moet bereiken maar je rolt best met een kleinere diameter.

@swa: mooie link
 
Bedankt voor de link @swa, ziet er indrukwekkend uit en op dit forum heb ik bij modelbouwerke nog mooie foto's gevonden
Ik zal proberen die PE te rollen. Maar wordt zeker en vast nog vervolgd :)
 
Als je die PE op een muismatje legt en dan erover rollen met een buisje van de juiste diameter (een beetje zoals je met een deegrol doet), dan gaat dit heel gemakkelijk. Het muismatje moet wel zo een dikker zijn van mouse.
 
Heb deze inderdaad ook op mijn werkbank liggen.
Momenteel even opzij gelegd wegens te weinig toijd om hier echt een mooi model van te kunnen maken.
Maar ben nu natuurlijk benieuwd naar foto's van je vorderingen.
 
Ik heb een klein probleem met de kraan, ik weet niet hoe ik de blok en haak aan een draad moet voorzien. is het een lus of ene draadje.
attachment.jpg
attachment.jpg
Front en Rear wagon van het Wapen
attachment.jpg
attachment.jpg
De geverfde spoorbaan, straight, anders plaatsgebrek :)
attachment.jpg

Kom al heel dicht tegen het einde toe :)

Nu heb ik nog een vraagje, hoe moet ik de lijmresten het beste verwijderen ?
 
Laatst bewerkt:
Eindzicht komt dichter, natuurlijk nog wat schilderwerk.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
tot zover

Ter info, het zal niet gespoten worden met een camo ...
 
over de kraan, werkt met een katrolsysteem, dus normaal gezien een lus, en dan een enkel draadje naar de haak.wel eventueel nog eens de uitlaten iets rechter zetten, staan redelijk paraplu ten opzichte van de handleiding. voor de rest ziet het er deftig in orde uit
 
Er zijn paar dingen waar ik niet zo tevreden ben, maar eigenlijk door mezelf verknald heb :)
Bijvoorbeeld die koperen leidingen op het kanon. PE set in buis vorm voor de uitlaten boven op. En een deel pasbaarheid ook, maar het is een beweegbaar deel. Het gzaat over het achterste gedeelte, waar het raket geplaatst wordt.
 
Ziet er netjes uit.
Enkel de uitlaten, zoals reeds aangehaald eens rechtzetten.
 
Als je PE moet rollen dan moet je het eerst even goed heet stoken boven een vlam, dan rolt het een stuk makkelijker.

Wel goed uitkijken voor de vingers :wub:
 
goed stoken ging niet volgens een leien dakje.en de cirkle blijft niet dicht ook dicht :)
 
Als je iets moet kokervormig krijgen, de strijkplank.
Je legt de PE op de strijkplank, dat is een zachte ondergrond, en dan neem je een rond voorwerp iets kleiner dan de diameter die je moet verkrijgen.
Dan gewoon in de voorziene richting, in dit geval de lengte, met dat cilinderig hulpmiddel, ik gebruik bv een boortje, over en weer rollen over de PE.
Deze zal door de druk en de zachte ondergrond mooi rond opkrullen.
Dat is alles.
 
dat zal ik eens proberen, tussen een doekje en een cilinder . Alvast bedankt iedereen.
 
Het is beetje donker aan het worden, maar toch snel foto gemaakt.
attachment.jpg

ik vroeg me af of het grijs niet te donker is ? Volgens sommige foto's ik gezien heb niet . Let op is met eerste keer dat ik zoiets groooooooooooooot heb geairbrushed.

attachment.jpg
 
Zover is alles gespoten en de decals geplaatst. Momenteel nog wat kleine afwerkingen en highlight en van die kleurtjes te voorzien. Ook helaas paar kleine herstellingtjes :(
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Wat bij mij een 5 jarenplan is doen ze hier op een grote week :ohmy::ohmy::ohmy:
Wat een speedbuild.
Maar zo op het eerste zicht ziet het er niet slecht uit.
Zou toch enkel nog eens proberen om de uitlaten een klein beetje te forceren.
Het zijn twee opvallende dingen en het zou spijtig zijn dat juist deze een minpuntje vormen.
 
ik heb inderdaad die uitlaten als laatste gehouden, maar ze zijn gescheurd langs de onderkant. Dus ik ga een nieuwe PE-set moeten zoeken of ik zou zelf moeten maken. Maar @ modelbouwerke, paar tips, de hang bak aan de zij kant en ladders, pas er mee op. Eens je ergens botst scheuren of breken ze. Heb het helaas zelf ondervonden :(
Maar het was al zo 'breekbaar', soms moet je echt 'prutsen' om tot goed einde te krijgen.
 
Best mooie kit , en dat voor euro 78 valt het mee voor zo,n grote jongen ... ik ben benieuwd verder ..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan