Hoofdsponsor

1/35 Leopold - Trumpeter 1/35 [!]

Ben pas terug van enkele dagen vakantie, en er is hier een volledige Leopold gebouwd :O

Voor het rollen heb je al tips gekregen, dus dat zou intussen moeten lukken ;)

Om lijm resten te verwijderen (nu wel te laat :8 ) kan je best gebruik maken van een glasvezel pen.
Deze bestaan in verschillende diktes (en hardheid??) De dikkere schuren het fijnst!!
Je kan deze bestellen/kopen bij één van onze sponsors ;)

Verder ben je goed bezig, het kleur ziet er goed uit, wel moet je er aan denken dat het kleur nog iets donkerder zal worden als je er nog een wash op aanbrengt...

Benieuwd naar de volgende update :)
 
Bedankt, De PE zal helaas vervangen moeten worden. Er is eentje gescheurd. Wss me schuld ... Maar we lossen het wel op :)
Momenteel ben ik bezig aan de crew. Ze zullen hard moeten werken om het kanon te bedienen :) ZE klagen al van het gewicht ammo.
 
Kan je de PE niet soldere?
 
Wow, heb ik dat ook nog in een doos zitten!:P Ziet er goed uit Jumper, ben zeker benieuwd naar de verdere progres. En zet de mannen maar aan het werk.:D
 
Snelle bouw zeg :O Ziet er goed uit.

Als ik u was zou ik de lijst die rond de bodemplaat zit (ze loopt nu niet mooi recht) vervangen door een houten "plint" die ge op maat zaagt of op maat laat zagen. Dan een mooie donkere beits op het hout. Door de donkere kleur gaat de bodemplaat (en de onderkant van de Leo) een zwaardere look krijgen, en dat past wel bij dit soort modellen.

Just my 2 cents
 
@wet sellery, kan ik wel doen in de toekomst :)
attachment.jpg
Een deel figuren geplaatst. Moet paar details van de mannetjes nog wel paar details schilderen. En nog twee kanoniers zijn onderweg. Niet moeilijk met zo'n zware kalibers van ammo :)
 
Wat een beest... Hoe groot is deze nu ??
Voor de rest mooi gespoten zeg.. :) Ook leuk dat er treinsporen bijzitten. Zo heb je al direct een mooi ondergrondje.
 
Dank je wel, ik ga nog proberen van die kleine details aan toe te voegen, maar ooit :)

Specificaties:
- Lengte: 959mm
- Breedte: 128mm
- Hoogte: 160mm
- Schaal: 1:35
- Onderdelen: 1140
 
Ik heb een klein probleem met de kraan, ik weet niet hoe ik de blok en haak aan een draad moet voorzien. is het een lus of ene draadje.
Ik wil toch nog ff op deze vraag reageren... het uiteinde van de kabel van een kraan, waar de haak aanhangt, ziet er net zo uit als een sleepkabel van een tank. Een lus dus die met een blok persmetaal aan elkaar werd geperst... er zijn twee mogelijkheden: ofwel loopt de kabel rechtstreeks door het "oog" van de haak en werd dan nadien samengeperst, ofwel zit er tussen de haak en de lus in de kabel een thackel (of theckel, weet niet hoe je dat ding in het Nederlands noemt, je weet wel, zo'n U-vormig geval met een schroefbout of pin doorheen). die dingen kan je kopen bij Aber in diverse maten, Duitse en Amerikaanse verschillen wel, wellicht zit er een model bij dat je op de Leopold kan gebruiken.
Als ik de instructies van het bouwplan goed bekijk, zie ik slechts een enkele kabel naar de haak lopen, in dat geval zijn deze twee manieren de goeie. Bij twijfel kan je altijd nog referenties zoeken op het internet of in boeken.
 
Bedankt voor de reactie, het bouwplan gaf maar 1 kabel weer in mijn ogen. Je sprak over Thackel/ theckel, zou het nederlandse woord takel kunnen zijn. BEdankt voor je info. Ik zal op zoek gaan naar de referentie takel. Bedankt.
 
Bedankt voor de reactie, het bouwplan gaf maar 1 kabel weer in mijn ogen. Je sprak over Thackel/ theckel, zou het nederlandse woord takel kunnen zijn. BEdankt voor je info. Ik zal op zoek gaan naar de referentie takel. Bedankt.
Ik heb geen idee hoe je dat in het Nederlands noemt, het is zo'n ding in een U-vorm met aan de uiteinden een oog, moderne hebben aan één kant schroefdraadwvaar een soort bout doorheen gaat, de Duitsers gebruikten die dingen met een pin die werd verzekerd met een ander pin, een soort splitpen, de Amerikanen gebruikten schroefdraad zoals nu nog steeds.
Kijk eens op de site van Aber, daar vind je ze terug.
Ben zelf ff gaan kijken en ik vond deze Duitse:

http://aber.net.pl/detal/desc/middle_model_shackle_for_pz_kpfw_vi_tiger_ausf_b_0643161/
http://aber.net.pl/detal/desc/early_model_shackle_for_pz_kpfw_vi_tiger_ausf_b_x4pcs__0643491/
http://aber.net.pl/detal/desc/late_model_shackle_for_pz_kpfw_vi_tiger_ausf_b_x4pcs_0643071/

Ze zijn niet echt goedkoop maar wel heel mooi, deze met schroefdraad moet je echt ook in elkaar schroeven, een model zoals de Leopold op 1/35 verdient dit wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik dacht aan deze soort van takel
961c737cb5d9585bb9a8d929bd2156cc.jpg
, een katrol systeem.
 
Nee, een dergelijk systeem wordt gebruikt om hele zware lasten te hijsen of bvb een zware tank uit de modder te trekken, een hijssysteem met één enkele kabel zoals op de Leopold kan wel een paar ton aan hoor.
 
Dergelijke sluiting heet een D-sluiting.

Trouwens een mooie build welke je hier toont.

Groeten Rik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan