Hoofdsponsor

1/35 Pz. Kpfw. VI [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makamba

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
638
Hoi Medebouwers,

Na het voorstellen, moet ik denk ik ook maar laten zien waar ik momenteel mee bezig ben.
Dat is de Pz. Kpfw. VI van Amusing Hobby.
102_4875.png

Een nieuw merk, maar gezien de kwaliteit en de pasvorm, gemaakt door mensen die weten waar ze mee bezig zijn.

Ik was er al begonnen voor ik me hier meldde, dus eerst maar even wat ik al had: de romp

102_5146.jpg

102_5147.jpg

102_5148.jpg

102_5149.jpg

De aandrijfwielen, met detail aan de binnenzijde:
102_5160.jpg

Zelfs een mal voor de terugloopwielen:
102_5323.jpg

Onderzijde met loopwielen:
102_5321.jpg

De loopwielen zijn de reden waarom hij nu half geschilderd is, daar de wielsets eigenlijk niet meer te beschlderen zijn na het bouwen.
De romp zoals hij nu is:
102_5324.jpg

Deze week heb ik de eerste toren kunnen bouwen.
De pasvorm is zo mooi, dat er zelfs een spleetje van een halve millimeter onder het dakje van de ventilator zit.
De lifthaken op de toren bestaan uit 2 delen PE.

102_5375.jpg

102_5376.jpg
Bij de tweede zal ik een betere foto trekken van de MG-34, zo'n beetje het enige binnenwerk van deze tank.

Groeten,
Peter
 
Speciaal model.
Ik had al enkele keren dit merk gezien via fb, maar had nog niets vernomen over de kwaliteit, maar dat ziet er meer dan behoorlijk uit ;)
 
apart voertuig. ziet er een mooie kit uit. Mooie bouw tot nu toe

Welke tracks zitten er bij de kit?
 
Eentje die nog op mijn verlanglijstje staat, of mijn stack te groot..........??? Neeuh, verwacht het nog niet. LOL. Tot zover al een nette bouw, Makamba. Zeker eentje die ik blijf volgen!!

Amusing Hobby nog best onbekend, maar al regelmatig reviews van gelezen en Dragon en Trumpeter kunnen een puntje zuigen aan de kwaliteit en accuraatheid van deze kit. Tracks lijken een beetje op de Modelkasten uitvoering, dus losse links welke werkbaar zouden moeten blijven. Zit trouwens ook de nodige PE bij. Maar daar zal Makamba gaandeweg hopelijk het nodige van tonen.
 
Het is een zeer goede kit, die ik iedereen kan aanraden.
De tracks lijken inderdaad sterk op ModelKasten en bestaan uit een tracklink die samengesteld worden met een een binnen en een buitenpin.
Maar het merk "ModelKasten" staat er niet op, qua vorm zien ze eruit als Pz.Kpfw.IV-tracks.

102_5005.jpg

102_5006.jpg

102_5007.jpg

Voor het gemak wordt er ook hier een mal voor meegeleverd.

102_4995.jpg

Wat betreft de PE:

102_5067.jpg

102_5068.jpg

102_5069.jpg

En ik ben inderdaad van plan hier het meeste van te gebruiken. Ik ben momenteel bezig met het gereedschap, om te kijken of ik versie met PE-klemmen of die met meegegoten klemmen gebruik (beide zitten in de doos). Ligt vooral aan de buigzaamheid van de PE.
Nadeel is wel dat in het linker spatbord eerst de gaten geboord moeten worden voor de bevestiging voor de 2e optie, dus die moet nog even wachten.

Peter
 
Dat is al een behoorlijke set PE die standaard in de doos zit, blijkbaar geen aftermarket spullen nodig... :wow:
 
Dat is al een behoorlijke set PE die standaard in de doos zit, blijkbaar geen aftermarket spullen nodig... :wow:
Gelukkig niet, ik heb ze nog nergens kunnen vinden.
Wel zitten er op sommige plaatsen aan de binnenkant plaatsbepalers voor een interieur, dus dat zou nog kunnen komen.
 
Mooie pantser dat er hier gebouwd word. Ken dat merk zelfs niet, wat niet wil zeggen dat het niet goed is é.
Die tracks trekken inderdaad zeer goed op die van modelkasten. Misschien een samenwerking van die 2 ?
Zo te zien is het tamelijk dikke PE of zie ik dat verkeerd ? een dikkere PE heeft zo ook wel zijn voordelen. Je kan het al eens terug recht plooien indien het eerste plooien niet OK was. Bij fijne PE heb je meestal bij het terug plat plooien al 2 stukke PE.....
 
Bij fijne PE heb je meestal bij het terug plat plooien al 2 stukke PE.....

Dat je PE breekt bij het terug recht plooien kun je vermijden door het eerst zacht te maken. Verwarm het messing tot het bijna rood is, koel het af en het is zacht.
Nu kun je het opnieuw recht plooien en de correcte plooi geven. Normaal zal het door deze bewerking terug hard worden.

Voor het verwarmen heb je heus geen gasbrander (chalumeau) nodig. Gewoon boven het gasfornuis houden volstaat. Kleine delen kun je zelfs met een aansteker verwarmen, wel niet met je vingers vasthouden ! :D

Groeten Rik
 
Pz.Kpfw. VI

Hoi,
Slecht nieuws, op mijn hobbyzoldertje is het met dit rotweer veel te warm om te bouwen. Maar gelukkig heb ik het nog druk genoeg met andere dingen.
Helaas dus geen update, maar wel antwoorden.

@Famo: Amusing Hobby is een nieuw Japans merk, welk tot nu toe 1 model heeft uitgebracht, deze. Aangezien Modelkasten ook Japans is verwacht ik wel dat die mensen elkaar kennen, maar ik weet niet of het echte Modelkasten zijn. Het merk staat er in ieder geval niet op.
Een goede review kan je hier vinden: http://benelux.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=7388
Ik heb laatst gelezen dat ze in juni de 35A002 - Panzerkampfwagen VK3002(DB), in juli 35A005 - Panzerkampfwagen VII Lowe en in augustus 35A004 Panzerkampfwagen VK1602 LEOPARD willen uitbrengen. We moeten dus maar hun site http://www.amusinghobby.jp/index.html in de gaten houden.
Van de PE is de "Z" iets dikker, die zal juist het minst gebogen moeten worden.

@ InFlandersFields: Ik weet van het verwarmen van PE, ik doe het altijd minder dan jij en merkte altijd weinig verschil. Ik zal het eens wat warmer stoken. Met een pincet met houten handvaten!

Peter
 
Laatst bewerkt:
Temperaturen zijn weer iets gedaald dus kan er weer gebouwd worden zeker?:D
Laat de updates maar komen zou ik zeggen, die 'Lowe' heeft trouwens ook wel iets!
 
Leuk om te zien dat dit merk een aantal heel orignele Panzers uitbrengt, vooral als ge bekijkt dat van dit model maar een paar prototypes zijn gemaakt.

Mooie vorderingen, ben benieuwd naar het resultaat.

PS : dit even gevonden in de "in-box-review" : De kleurcodes worden gegeven voor: Mr. Color, Aqueous Hobby Color, GSI Creos, Humbrol, Model Master en Tamiya.

Dat is echt geweldig, een mooi voorbeeld voor de grote fabrikanten, bespaart een hoop zoekwerk in verftabellen.
 
@Swa, het is nu inderdaad wat koeler, maar helaas de komende 2 weken ook wat drukker.
@Wet Sellery, ik denk dat dat komt omdat Amusing Hobby nog een kleine firma is zonder eigen verffabriek, ik zag net dat Vulcan het ook opgeeft voor Tamiya, Mr. Color en Life Color.

Peter
 
Dit ziet er goed uit ! Een nieuwe speler op de markt, nooit slecht voor ons. Succes ermee !
 
Hoi Medebouwers,

Eindelijk weer wat tijd gevonden om wat verder te gaan:).
Eerst zoals beloofd de foto's van de MG-34:

102_5395.jpg

102_5394.jpg

En de binnenkant van de toren:

102_5393.jpg.

Even een testfit met de 3 torens:

102_5397.jpg

Maar dan willen jullie vast wel de grote toren zien:

102_5402.jpg

102_5403.jpg

102_5404.jpg

Vandaag kon ik nog wat verder werken aan de grote toren. Ik heb de steunen voor de luiken en de scharnieren erop gezet, samen met de lift haken:
102_5413.jpg

102_5412.jpg

102_5411.jpg

102_5410.jpg

Het venstertje links van het 37mm kanon is een kogelvrij glas om de schutter te beschermen, komt nog een openstaand luikje boven.

En het uurt dat ik toen nog overhad, heb ik gebruikt voor het schopje (1 minuut) en de klem die er boven ligt (de rest van dat uur:angry:)
Maar goed de eerste zit in elkaar

102_5416.jpg

102_5415.jpg

Eens kijken of ik dat record kan verbeteren (en of hij heel blijft bij het om de schop doen:worried:).
Peter
 
Ja Peter, dergelijke fijne klemmen zijn optisch een heel sterk punt op je model, maar ze vergen heel wat gepriegel om ze ineen te steken.
Meestal werk ik hierbij met twee pincetten.

Overigens een mooi model waar je aan bezig bent.

Groeten Rik
 
Yep, het maken van die klemmen kan de zenuwen soms doen klemmen......
 
Hoi Allemaal,

Eindelijk weer een update. Is al weer een maandje geleden, ik weet het.:(
De weinige tijd die ik had heb ik wel goed gebruikt, ik heb alle klemmen voor het gereedschap op de spatborden af:

102_5494.jpg

Die voor de brandblusser bestond voor het gemak uit vijf onderdelen op een stukje van nog geen anderhalve centimeter, maar ook die is redelijk gelukt. Vandaag heb ik de brandblusser de juiste kleur gegeven, helaas nog geen foto.
Tevens heb ik de reinigingsstangen met klemmen in elkaar gezet:

101_1034.jpg

De uitlaten erop gezet:

101_1035.jpg

en het andere spatbord:

101_1038.jpg

Op de voorkant de twee verstvigingsstrips (elk met 3 boutjes op het verticale gedeelte) gezet:

101_1036.jpg

101_1037.jpg

Nu ben ik bezig met de tracks schoon te maken (tenminste straks thuis) en daarvan heb ik nu ± 150 gedaan,
nog maar 90.
Hopelijk tot een snellere update,

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan