Hoofdsponsor

1/35 Pz. Kpfw. VI [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi die klemmen, en een prutswerkje :O
Geeft wel een meerwaarde aan het model...
 
Knap, ooit moet ik ook eens beginnen met dat prutswerk. Hoe plooi je het eingenlijk het best?

Grtz Bart.
 
Dat kan op verschillende manieren, ik gebruik voor de klemmen meestal 2 pincetten. Voor het onderstuk van de klem gebruik ik een tang met haakse hoeken.
Voor andere PE kan je ook de EtchMate gebruiken.

Peter
 
Leuk al dat gefriemel, zal me er ook eens aan moeten wagen denk ik.
Zeer mooi :)

mvg

Patrice
 
Ziet er goed uit. Maar even een vraagje, schilder jij al het nodige terwijl je nog bijv. PE erop moet lijmen? Of zijn de foto's wat donker uigevallen?
 
Hoi Allemaal,

Eindelijk weer een kleine update. (Heeft echt niets te maken met de beloofde schoning van de ledenlijst). Meer dat ik het nogal druk had tijdens de vakantie.

Eerst de commandantencupola:

100_8574.jpg

100_8575.jpg

Inderdaad de luiken zijn beweegbaar in deze kit.

En ik ben begonnen met de zijluiken van de toren.

100_8573.jpg

@Evel-Knievel: Gewoon gaan proberen bij een kit met niet zoveel PE en langzaam opbouwen. Het is niet moeilijk, vergt slechts wat oefening.

@Swa: Ik schilder inderdaad tussendoor op de plaatsen waar ik verwacht/weet dat ik er later niet meer bij kan. Omdat ik bij deze slecht bij de wielen kan, heb ik de onderkant al geschilderd (voor ik de wielen erop deed) en de rest (het zwarte) al in de grondverf gezet.

Peter
 
Wel een apart modelletje, zie je niet zo vaak en je bent er iets moois van aan het maken zie ik... vooral het gereedschap vind ik super, op de foto lijkt het wel het echte te zijn... echt superknap!
 
idd ziet er goed uit, en ivm je gereedschap sluit ik me volledig aan bij Walesha... ik blijf volgen
 
Je maakt er inderdaad iets moois van. De kit lijkt me qua kwaliteit meer dan ok... Misschien ook eens eentje aanschaffen :).. Hmm ik voel een spook naderen...

grtz
 
Hoi Allemaal,

Wegens drukte heb ik de afgelopen tijd nauwelijks tijd gehad om te bouwen (en te reageren), maar ik heb de stof er afgepoetst en ben weer verder gegaan.
De tracks zitten er nu helemaal op en hij heeft z'n (verf-)jasje aan.

100_8705.jpg

100_8706.jpg

100_8707.jpg

100_8708.jpg
(het achterlicht en de tracks zijn al bijgewerkt)

Ik ben nu bezig met de luiken van de bestuurder en onder de koepel en de laatste gereedschappen aan het maken.

Ik hou jullie op de hoogte! (hopelijk wat sneller)

Peter
 
Volgens mij klopt hier iets niet met die typeaanduiding... de Pz. Kpfw. VI was de "Tigertank" en deze lijkt er van ver nog niet op???
 
Sorry Walesha, het klopt wel.
In de jaren voor de oorlog hadden de Duitsers de volgende indeling gemaakt:
- Pz.Kpfw. I Lichte Trainings Tank
- Pz.Kpfw. II Lichte Verkennings Tank
- Pz.Kpfw. III Middelzware Tank
- Pz.Kpfw. IV Ondersteunings Tank
- Pz.Kpfw. V Zware Tank
- Pz.Kpfw. VI Zware Tank

Aangezien de types V en VI (van deze indeling) niet in serieproductie zijn genomen, van het model dat ik nu bouw zijn er maar 5 gebouwd, zijn de volgnummers V en VI later (1942) aan de Panther en Tiger gegeven, waarbij de V gedeclassificeerd werd naar middelzware tank.
Dat is ook de reden waarom de Panther, die later in dienst kwam, toch de Pz.Kpfw. V is en niet VI, welk nummer hij zou hebben wanneer de nummering chronologisch zou zijn.

Peter
 
Ha, zo zit dat... ook om het gemakkelijk te maken zeker? :D
Deze had ik nog nooit gezien, dus ja, dan geraak je al wel eens in verwarring met die nummers.
 
Allez lap, weer iets bijgeleerd i.v.m. die nummering. Om eerlijk te zijn ik wist dat ook niet.

In ieder geval is je model netjes gemaaakt tot hier toe.
 
Goed,
Eindelijk weer een update op deze.
Laatste tijd wat weinig tijd gehad om hier mee verder te gaan, maar het gereedschap zit er nu op.
Nu alleen het schilderwerk bijwerken, de MG-turrets en decallen.
(Mezelf kennende is 'ie dan precies voor 2014 klaar)100_8779.jpg

100_8776.jpg

100_8777.jpg

100_8778.jpg

Peter
 
Traag maar gestaag werkt ook. Het hout van die schopsteel ziet er heel echt uit.
 
Die had nogal een hoop materieel mee zeg
 
OK, weer een update op deze.
De MG-turrets zijn klaar en de decals zitten erop.
Nu alleen nog een beetje weatheren (ik heb de trainings-versie gemaakt) en de mannetjes erbij maken (slik!)

100_8873_zpsc9eaeb34.jpg

100_8872_zps0b8ff07d.jpg

100_8871_zps0fd9e1e0.jpg
(Het klepje van de MG-turret is hier nog afgebroken, naast de brandblusser, maar zit er al weer op)

100_8870_zps77b81436.jpg

100_8869_zps23cb1f0e.jpg

100_8868_zps06ba49df.jpg

100_8867_zps7c748106.jpg

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan