Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Bentley 4.5L Blower 1:24 Heller/Humbrol *gestopt*

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim500

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
3.199
Kijk nu dan, ga ik mij zo maar als totale autoleek inschrijven bij een groepsbouw Hot Rods.
Heb echt de 'ballen' verstand van auto's, maar deze leek mij alle lange tijd leuk om te gaan bouwen.
Het is een Bentley 4.5L Blower, waarvan er volgens wikipedia maar 55 zijn gemaakt.
Voor aanpassingen naar een rod ga ik eens stiekum gluren bij de andere hotrods 8).
De kit heb ik jaren liggen, ooit eens op een veilingsite voor 5 euro gekocht.

Foto's:
De box:
main.php


Sprues:
main.php


main.php


main.php


Banden, glaswerk, decals en chroom:
main.php


en een inmiddels vergeelde BB:
main.php


Gelukkig mag ik er 8 maanden over doen, want die tijd heb ik wel nodig naast mijn andere projecten.
 
Laatst bewerkt:
Mits de nodige aanpassingen kan je hier best iets van maken.
Een Spitfire motor ofzo ;)
 
geen nood we helpen je wel he Wim
 
Wim,
Mooie auto gaat helemaal goed komen vraag gerust
 
wim welkom bij de groespbouw en veel succes met deze knappe verbouwingen....

Cheers Trobwal
 
Bedankt voor de aanmoedigingen mannen en de hulp zal ik zeker niet afslaan.
 
Zag deze van de week bij chasing classic cars, is een héél dure machine. De replica van de Peterson Blower Bentley werd verkocht voor meer dan 600.000 dollar:O

Maar deze blower is ook wel tof:
bentley-blower.654x436.Feb-19-2012_19.23.50.715199.jpg


bentley-blower.2000x1333.Feb-19-2012_19.23.50.614023.jpg


Succes Wim.

Fred
 
Veel plezier met de (om)bouw van deze klassieker naar rod.
 
Succes Wim en ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
 
Bedankt mannen, ik heb inmiddels al een paar plaatjes gevonden waaronder die rode op de foto's. Ik begin al ideeën te krijgen :).
 
Inmiddels een voorzichtig beginnetje gemaakt met het motorblok.
Dit gaat straks compleet uit het zicht verdwijnen, althans voor een groot gedeelte.
Ik wil een beetje toewerken naar de 'rode' Bentley, die hier al eerder is gepost.
Die chromen dingen zitten zo in de kit, maar als je ze van de sprue afhaalt en een beetje bijwerkt kun je net zo goed overnieuw gaan schilderen :ohmy:

main.php


Even een dryfit gemaakt van de opbouw, die zal aan de achterzijde wat smaller moeten worden.
Ga ook eens bekijken hoe ik van de twee voorstoelen 1 voorstoel kan maken.
Hij staat ook wat hoog op de poten trouwens.

main.php


Kan ik gewoon een stukje styreen tussen het chassis en de as plaatsen of ga ik dan te kort door de bocht ;).

main.php
 
Wim man je wil dieper gaan met je chassis is het niet..je kan eventueel gebruik gaan maken van andere veringspoten zodat je de bladvering kan gaan doen klimmen zodat de hele handel zakt.je ziet links en rchts een gat met een plaatje erom heen he,als je nu es de as op blokjes zet op de bladvering is er al heel wat hoogte weggewerkt op zich,maak je dan zelf veringspoten of gasveringen die de oude gaan vervangen en die je dan aan de as verbind en zo naar de gaten links en rechts op chassis,snap je een beetje??

zo ongeveer bedoel ik

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord Patje (doomwad), ik snap wat je bedoelt en ga eens kijken wat haalbaar voor mij is.
Ik had dus wel aan het blokje gedacht, maar nog niet aan de veringen....ik heb weer even wat uit te knobbelen :).
 
Je zou het chassis een beetje kunnen verbreden en de body ertussen laten zakken.
Bij de rode zie je ook dat het chassis erbuiten steekt.
 
Je zou het chassis een beetje kunnen verbreden en de body ertussen laten zakken.
Bij de rode zie je ook dat het chassis erbuiten steekt.

Jelle, ik denk dat ze bij de rode auto het chassis niet verbreed hebben, maar de oorspronkelijke body versmald hebben, zeker weten doe ik het ook niet.
Ik probeer nog even een tussenvorm te vinden, want een volledige aanpassing gaat mij als beginnend plastic-prutser een beetje ver.
 
Met dit weer had ik nog even geen zin om de houtbouw weer op te pakken.
Van het weekend af en toe eens wat aan deze aanstaande Hot Rod gedaan :).

Inmiddels veel meer referentie kunnen vinden van de rode Bentley uit het bericht van Fred (The--Mouse).
Zoals ik al dacht is bij die Bentley de body versmald - om dat na te maken gaat me even wat te ver, ik ga er wel iets tussen in doen.

De spaakwielen eerst maar eens zwart gespoten:

main.php


en voorzien van banden:

main.php


Het chassis eens voorzover het kan in elkaar gezet en eens in het donkerrrood gezet:

main.php


Motor geverfd en in het chassis gezet. Aan de motor ga ik niet veel doen, daar zie je straks niets meer van. De voorzijde ga ik wel wat meer uitwerken, die blijft in het zicht. As linksachter heb ik al moeten repareren met een stuk messingdraad, het plastic brak er namelijk af.

main.php


Tussendoor eens aan het dashboard gewerkt. Er zaten geen decals bij en dus ben ik maar creatief geweest, met een paar hele dunne penselen. Het stukje plastic is op zijn breedst 1 cm en 3,8 cm lang. Op de foto oogt het veel groter ;).

main.php


Even een dryfit van de overige delen. Mijn plan is om de voorzijde ongeveer te gaan maken als de rode Bentley. Verder mogen de beide stoelen blijven, maar de achterbank gaat verdwijnen. Die ruimte wil ik gaan overkappen naar de achterzijde taps laten toelopen.

main.php
 
Laatst bewerkt:
zeer goed bezig zelfs,goed opgelost ook met de messing Wim ;)
 
Zeer mooie werken dat je laat zien Wim.
Je plannen met de achterkant klinken goed, als ik het goed begrijp wil je er een boattail van maken...

Leuk. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan