Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw '32 Ford Hiboy Roadster - 25year Boyd Coddington [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zillion

Guest
Hello,

Ik zal hier ook maar al eens posten wat ik ga bouwen. :)
Heb wel nog geen foto's van de doos zelf, want me kodak is eventjes out of service.

Zoals de titel al vermeld ga ik een roadster maken en wel ééntje van Boyd zijn hand. Het betreft de 32 ford die hij gebouwd heeft voor het 25-jarig bestaan van zijn shop.
Hieronder een paar foto's voor wie niet weet over welkeentje ik het heb.
Foto's zijn wel slechte kwaliteit omdat ik ze uit een youtube filmpke heb geknipt.

top view :
520roadster%2520-%2520boyd%252025years%2520-%25201.jpg


Het rood-witte interieur :
520roadster%2520-%2520boyd%252025years%2520-%25202.jpg

En dan nog wat pinstriping op de kont, en OOh wat een mooie achterlichten!!
520roadster%2520-%2520boyd%252025years%2520-%25203.jpg

Zo, en nu wachten tot we mogen beginnen. Ik zal echter wel een trage start nemen want de examens komen eraan, maar geen nood, ik haal die tijd wel in...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook een mooi Thomas, ook jij veel bouwplezier gewenst.

Fred
 
Ziet er ook al uit als een mooi project, veel succes met de bouw Thomas.
 
mmmm thomas... lekker kerel.... word een mooie...
 
Hoi Zillion,deze ga ik zeker volgen,ik ben nogal een fan van boyd dus schitterend man
 
Mooie hotrod , heb um al eens gemaakt :8 , welke schaal ga je nemen ?
 
Word een mooi project.
Enkel 1 opmerking:O
Een pinstripe noem je toch geen tribal.:8
 
Dank u wel voor de mooie reacties!

@ Camaro : Ik kon niet op het woord pinstripe komen... vandaar dat ik tribal zei... :)
Zal het gaan aanpassen. dank u om mijn geheugen op te frissen. :D
 
Succes met de bouw ook al is het een Coddington :-))
 
:laugh::laugh:

Ik verwachte al deze reactie van je Zillion en het is van mijn kant alleen een beetje plagen/pesten hoor ;)


.
 
Eerste update

Ik kwam deze middag thuis van examen te gaan maken en ik dacht zo bij mezelf... Hmmm, ik ga nu eerst eens foto's nemen van de kit en misschien al eens aan de motor beginnen. :)
Zogezegd zogedaan, hieronder volgende foto's van de inhoud van de kit en hetgeen ik al eens gepast heb.

Den Doos :
PICT0031.JPG


Beetje teveel bling bling voor me kodak blijkbaar...
PICT0037.jpg

En dan nog een gedeelte gewone spreutjes waar al het een en tander uit gehaald is :
PICT0044.jpg
PICT0045.jpg

En een mooi velletje met decals die misschien ooit nog eens van pas komen. De pinstriping zal allesinds WEL gebruikt worden op deze :
PICT0050.jpg

Het chassis, of eigenlijk is bodemplaat een betere benaming want het trekt niet zozeer op een chassis, als je goed kijkt zie je een potloodlijntje staan in de plooi waar chassis overgaat in fenders... WEL, daar zal het mes dus zijn nut moeten bewijzen...
PICT0033.jpg

De motor zal niet standaard zijn, en ook niet zoals Boyd hem in de highboy geplaatst heeft. Maar ik zal er een dikke blower opzetten met 3dubbele carburateur. OVERKILL TIME !!
PICT0034.JPG


Denk die fenders weg en je hebt ongeveer de look van wat het moet gaan worden..
PICT0035.JPG


Al dit moois samen moet dus die 3-dubbele carburateur gaan worden...
PICT0048.JPG


En dan komt dat er ongeveer zo uit te zien... Chroom wordt nog gestript en in zilver gezet, zodanig dat een beetje minder blinkt, mijn gedacht!!
PICT0049.JPG


Zo, na dit startschot zal het nu wel een paar weken stil zijn tot na de examens...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit een GMC blower met dual carbu??
 
het is een triple carbu. :) Maar of hij van GMC is weet ik niet, heb de blower met carb's apart gekregen van iemand. :)
 
In ieder geval een 6/71 blower.

Mooie rod zeker als ie gebouwd is door Coddington, ga je de louvres op de achterklep ook maken of zitten die al op het model? let ook even op deze rod heeft geen blower.

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af hoeveel verschillende kitjes van de Deuce zijn gemaakt :) maar alvast een goede start Zillion.

Ik kan het niet laten maar hier een plaatje van mijn `32 gebouwd als Salt lake racer oftewel de grootvader van de Hotrods :P
008%7E3.jpg

Eigenlijk had hij zijdeglans,satin, half glans moeten zijn :(
 
Das ook een mooie Ron, had hem al gezien. :)

Aanpassing aan ontwerp : De blower gaat ervan tussen, ik wil zo getrouw mogelijk gaan namaken dus zonder de blower, dat wordt dus een beetje scratchwerk aangezien de airintakes van die halve maantjes zijn (moon)... Lukt me wel. :)
Probleem is echter dat ik met de 3 carb een lengte heb die langer is dan men intake manifold... grrr
 
De blower,de airintakes van die halve maantjes,3 carb,intake manifold

en ik dacht dat ze in de scheepsbouw mooilijke namen hadden :O ik zie dat het hier al even erg is :D
en heb er geen gedacht van wat het zou kunnen zijn. maar het ziet er allemaal even mooi uit hoor 8)
bouw rustig verder ik volg wel in stilte want van autos weet ik niet erg veel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan