Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Chevy Nomad 1955 [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog even lopen spelen met mijn slijpschijf :-)

DSC_7837.JPG


DSC_7838.JPG
 
Dag Ron,ik zie dat je er goed in vliegt he;)ik ben ervan overtuigt dat dit een schitterend model word.
 
We doen ons best Doomwad want het kan nog steeds verschrikkelijk fout gaan.
 
Ja zoals met de verf hé... :)
grapje, je stappen dat je toont beloven een mooie rod te worden...
 
Flatssss Ron in de bocht dus schuren en slijpen..... succes Ron!

Fred
 
Altijd Doomwad ;)

Vanmiddag nog een verandering aan het voorscherm gedaan, en een nieuwe sierstrip op de zijkant van de wagen gemaakt door middel van Evergreenstrip en een plastic staafje van 0,5mm.

Dit is onder andere de reden dat het dak er nog niet opzit omdat er nog wat werk moet worden verricht aan de onderzijde van de carrosserie.

De stand van zaken tot nu toe.

20120604_141720.jpg


20120604_141848.jpg
 
Die sierstrip staat sierlijk op de (momenteel) cabrio Nomad. :)
Ga je een glazen dak maken?
 
Nee, wat ik bedoel is een stuk uit het dak halen en daar dan glas (alias doorzichtig plastiek) insteken. Zoiets als een panoramisch dak. :)

Zoiets, ik hoop dat het een beetje duidelijk is in deze foto :

171.jpg
 
Oh op die manier.............. nou nee hoe erg kan je het maken he :tongue:
 
En we zijn weer een stapje verder wel een klein stapje maar toch.

IK had wat problemen met de pasvorm van de kuip en nu het weg schuren van enkelen uitdrukpunten paste hij bijna perfect maar heeft nog een beetje aandacht nodig voor een 100%goede pasvorm.
DSC_7839.JPG


Toen het weer terug naar het leuke werk de wielen eronder passen, dit zijn resin wielen van Geronimo die ik nog ergens had liggen en uitstekend geschikt zijn voor mijn Nomad.
Het is de bedoeling dat de rand van de velg gelijk komt te liggen met de rand van het spatscherm dat vind ik persoonlijk het mooiste uitkomen.
Ook de siertrim is in model geschuurd maar moet nog wat bijgewerkt worden met verdunde putty.
DSC_7841.JPG


Hier moet ik nog een paar nieuwe wielkassen maken want die van de kit paste op een of andere manier niet meer :8
DSC_7842.JPG


Nog even en dan kunnen we weer gaan opbouwen zodat het een complete Nomad word.
 
Ron,

Ziet er al goed uit ook de topchop is netjes.
Ben benieuwd naar de kleur.

Succes

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan