Hoofdsponsor

1/35 M113 acav [Model v/h jaar 2012]

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jip

Guest
Hallo,

In het najaar van 2009 klom onderstaande kit uit de stapel waarin het al een tijdje stond zonder te weten wat de toekomst zou zijn.
001-Doos.jpg


Onder de noemer alleen is maar alleen, kreeg de M113 snel gezelschap van wat ijzerwaar en resin.
002-Extra.jpg


Na uitgepakt te zijn, vulde de binnenkant zich met de onderdelen van de kit zelf, waar een net interieur was toegevoegd, en de pe delen die daar ook hun plekje vonden. Nadat het deels gevuld was daalde de belangstelling en verdween de M113 bij de andere niet af dozen op de plank. Daar stond het model stof te happen tot vorige week de aanwezigheid werd opgemerkt, de doos uit de kast kwam, in dit geval letterlijk .... en nadien is het niet meer hetzelfde geweest als voordien.

Nu staat het interieur erbij zoals het de bedoeling was en dat ziet er zowaar uit als een M113 interieur.
014-Binnenkant.jpg


015-Binnenkant.jpg


016-Binnenkant.jpg


Het verf en verweerwerk is grotendeels afgerond van de binnenkant, ik ben bezig met de onderdelen die als bagage gaan dienen, meestal zaten de mannen zelf bovenop en lagen de bezittingen binnen omdat de kans van overleving in de M113 zeer klein waren en dat nodigt niet echt uit om binnen te zitten.

Ik zit in twijfel of ik de motorkap open laat en detailleer, er zit een volledig motorblok bij en ventilator.
Voorlopig is de zin er zeker en ga ik verder met het verven en zodra de bagage af is, komt het vervolg.

Gr Johanna
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De M113 heb ik altijd al een tof karretje gevonden :)
Zelf heb ik er ook nog een aantal in de kast liggen...

De bestuurdersruimte ziet er mooi gedetailleerd uit!! Zijn die decals allemaal uit de basisdoos? Of komen die uit de uitbreidingsets??
Verder heb je een mooi aantal extra's die je kan toevoegen, dit ziet er de moeite uit ;)

Ik zal dus met veel belangstelling volgen... :)
 
Mooi en gedetailleerd werk, benieuwd naar het vervolg van deze...
 
Dat interieur ziet er al goed uit.
Ga zo voort.
 
Ja das geen brol zou ik zeggen ! Wel zeer mooi wat de details betreft.
Weet je wat ik zou durven doen. Zoals hij er nu bijstaat gewoon de binnen en buitenkant verder afwerken met decals en al erop, wheathering, enz.... maar de bovenplaat met koepel, bepakking enz... ,die er nu nog niet opligt, ook gewoon volledig afwerken , maar er "niet op plaatsen" . Op een verhoogje in plexieglas ernaast of erachter plaatsen. Wel op de juiste hoogte natuurlijk . Zo blijven de details van het volledige interieur ook volledig zichtbaar.
Met mijn SdKfz 7 met de Flak op zijn rug zal hij zo worden opgesteld.
Tis maar een gedacht é
 
Leuke kit met de nodige extra's, dus zeker een om te volgen! Interieur ziet er trouwens toppie uit.
 
Ziet er al heel goed uit, het interieur ziet er net echt uit. Ik mag zelf met deze bakskes rijden en ken dus de binnenkast heel goed.
Ik blijf volgen.

Grtz Bart.
 
Mooi bakske, Johanna.

Heb ik ook altijd een aantrekkelijk voertuig gevonden. Het heeft verschillende mooie varianten, (met mortier, Vulcan snelvuurkanon, ARV,...), maar omdat ik mij wil beperken tot WWII staat hij bij mij niet op de plank, ook niet op het verlanglijstje (dat is trouwens al vol genoeg).

Mooie schildering van het interieur, by the way,...

Groeten Rik
 
Dank allen voor de reacties, een nieuwe update laat eventjes op zich wachten omdat ik met wat andere dingen bezig ben, al hebben die deels met de M113 te maken ;)
Het is eveneens lekker zonnig weer en dat trekt ook en de M113 is van enkele bagage voorzien, de rest volgt binnen afzienbare tijd, het gaat dus wel door ;)
 
Hallo,

Wederom een kleine update van de binnenkant. Ik heb de afgelopen tijd van alles opgezocht, getekend en geprint en dat heeft tot een gevulde binnenkant geleid, dat de indruk moet wekken dat de M113 een tijdje onderweg is en pauzeert, het volledige idee heeft verdere uitwerking nodig, dit is slechts een tussenstand zoals meer zullen volgen.

017-Vulling%20binnen%201.jpg


018-Vulling%20binnen%202.jpg


019-Vulling%20binnen%203.jpg


020-Vulling%20binnen%204.jpg


Voorlopig ben ik hier tevreden mee en de volgende updates zullen zich richten op de afsluiting van de binnenkant.

Bedankt voor het kijken!
Gr Johanna
 
Hey Jip/Johanna,

Knappe realistische weergave van het interieur,mooie verwering binnen in ,zoals je zelf aangaf....de binnenkant is klaar, ben reuze-benieuwd naar de buitenkant ,het ziet er nu al uit dat dit een pracht model M113 zal worden!
Doe zo verder,want zulke foto's bewonderen is telkens weer op en top genieten.

Groetjes Filip
 
Mooi opgevuld, je ziet dat er in geleefd wordt.

Grtz Bart.
 
Details als deze brengen een model tot leven...
Ben razend benieuwd naar de buitenkant ;)
 
Hey Jip, knap gedaan en een goede aanvulling, komt het interieur zeer mooi tot zijn recht!
 
Super interieur ! Dat gaat mooi ogen met open luiken. Je overtreft jezelf alweer Jip.
 
volgens mij zat er een verstokte roker aan boord :)

Het is echt een leuk interieur meet heel wat leuke toevoegingen.

Cheers,
André
 
Dank allen voor de reactie, er werd wat afgerookt in Vietnam door de Amerikanen, ik heb wat film materiaal bekeken ter inspiratie en ze lopen bijna allemaal met een sigaret in de mond en dat gaf me de gelegenheid goed uit te pakken met de pakjes, zelfs als ex-roker ;)

Het is best leuk om te detailleren, maar zoals bij veel moet ik er voor waken niet door te schieten, vandaar dat ik vanmiddag de buitenkant in de primer gezet heb en straks verder van kleur voorzien zodat de vooruitgang enigszins zichtbaar blijft ....

Gr Johanna
 
Afgerond

Project is een tijdje geleden afgerond en staat in een vitrine elders, de foto's zijn daar gemaakt, de rest is door mij gedaan ;)

306572_471430922897918_67297500_n.jpg


58717_471430549564622_573374933_n.jpg


284186_471430339564643_42806235_n.jpg


319049_471430389564638_1248968982_n.jpg


424688_471430819564595_1705131970_n.jpg


553427_471430769564600_1824192407_n.jpg


Grt Johanna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan