Hoofdsponsor

Anders / onbekend Gnuffi world.... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

petra

Guest
ff een beginnetje gemaakt aan mijn eerste figuurtje.... II Re Gnuffo...

er zit nog maar 1 laagje op dus moet nog beter komen.... één ding weet ik nu al...het deel dat geverfd is helemaal laten uitdrogen voor ik aan de naastliggende kleur begin....al doende leert men hé.... maar komt helemaal goed hoor...
de foto's:

de doos
attachment.jpg

het figuurtje
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu het beginnetje...
de baard en de veer op zijn hoed zijn al een klein beetje bewerkt met een witte wash, en denk van dit zo te laten omdat dit er reeds goed uit ziet.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dat was het beginnetje...alle commentaar is welkom...
 
Dat is al leuk begin Petra, succes met schilderen.

Fred
 
sterk begin.... Gnuffo.... gniffel gniffel... :)
 
Het ziet er inderdaad al goed uit, mooie kleuren. Maar hier heb ik een vraagje over:

....de baard en de veer op zijn hoed zijn al een klein beetje bewerkt met een witte wash, en denk van dit zo te laten omdat dit er reeds goed uit ziet....

Bedoel je niet dat je een witte drybrush gegeven hebt? Een wash zal volgens mij nooit zo dekkend zijn, en zou de diepste delen bewerken, niet de bovenste..??
Soit, dit gewoon terzijde ;)
 
Netjes,
is al een goed begin.
 
Leuk figuurtje en al een mooi begin gemaakt :).
 
Het ziet er inderdaad al goed uit, mooie kleuren. Maar hier heb ik een vraagje over:



Bedoel je niet dat je een witte drybrush gegeven hebt? Een wash zal volgens mij nooit zo dekkend zijn, en zou de diepste delen bewerken, niet de bovenste..??
Soit, dit gewoon terzijde ;)

Oeps, verkeerde vakterm gebruikt hihihi inderdaad Beyond, tis dus een drybrush die ik gegeven heb, geen wash... :-$
 
Voila, de Gnuffi heeft zijn kleurtjes gekregen en wat drybrushes en washes opgezet....en dit is het resultaat... het blinkt nog wat, sommige delen zijn nog niet helemaal droog en het moet nog een vernislaag krijgen....maar eerst ff laten uitharden...
hier komen de foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de volgende zou ik graag eens proberen met de airbrush, wordt dus nog een hele uitdaging...

diegene die zich geroepen voelt, commentaren zijn welkom van hoe ik het beter kan doen bij de volgende...

was weer een leuk tussendoortje...
 
ziet er heel netjes uit petra... kan zo de fantasie wereld binnen...
 
Zeer netjes.
En dat voor een eerste keer.
 
Zeer mooi, geen twijfel ;)

Maar als je vraagt om commentaar.... Het had misschien beter geweest had je de jas of de zetel in een ander kleurtje gestoken, nu is er nogal veel blauw, ook al is het niet hetzelfde blauw....
De vormen van je figuur zouden mooier uitkomen.
 
Zeer mooi, geen twijfel ;)

Maar als je vraagt om commentaar.... Het had misschien beter geweest had je de jas of de zetel in een ander kleurtje gestoken, nu is er nogal veel blauw, ook al is het niet hetzelfde blauw....
De vormen van je figuur zouden mooier uitkomen.

Inderdaad, veel blauw, had inderdaad beter de jas in een ander kleurtje gestoken, heb zowat dezelfde kleuren gebruikt als op de afbeelding, de volgende keer toch maar zelf een beetje meer fantasie gebruiken dan...
 
Hoi Petra, leuk figuur deze Gnuffo :)

Je hebt het schilderwerk netjes gedaan ! Dit is je eerste figuur verfjob ?

vrolijke groet :)
Peter
 
Ja Peter, dit was mijn eerste probeersel ... heb er nog eentje liggen, maar op dit moment ligt het modelbouwen wat stil....maar komt wel weer... de tweede ga ik ofwel proberen met airbrush ofwel met olieverf....ben er nog niet helemaal uit...
 
Hoi Petra,

Mooi gedaan voor een "probeersel" :D
Op naar de volgende

mvg

Patrice
 
Ja Peter, dit was mijn eerste probeersel ... heb er nog eentje liggen, maar op dit moment ligt het modelbouwen wat stil....maar komt wel weer... de tweede ga ik ofwel proberen met airbrush ofwel met olieverf....ben er nog niet helemaal uit...
Gezien het formaat kan ik me bijna niet voorstellen hoe je dat mooi zou krijgen met de airbrush.
Ik zeg : olieverf, omdat je rustig de tijd hebt je kleurtjes, schaduwen en hooglichten te blenden.

En ook al bouw en verf je effe niet, tóch een vrolijk geverfde bouwgroet :D
Peter
 
Petra wat een leuk mooi ventje geworden zeg,mijn complimenten alvast he ;)
 
is wel mooi figuurtje,maar als ik je een tip mag geven probeer inderdaad de volgende keer olieverf.en om deze niet te laten "blinken" , laat eerst de olie uit lekken,dan krijg een matte verf.maar als dit je eerste figuurtje is,is dit heel knap geschildert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan