Hoofdsponsor

1/72 Hawker Hurricane Mk. IIc Tropical (Revell)

  • Onderwerp starter Flyingraptor
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Flyingraptor

Guest
Hey allemaal!

Ik dacht: het wordt maar eens tijd om zelf een afgewerkt model ten toon te stellen op modelbouwen.be, ipv. regelmatig eens een bezoekje aan het forum te brengen, andere mensen hun projecten te volgen en te bekijken.

De laatste kit die ik afgewerkt heb is de 1/72 Revell Hawker Hurricane Mk. IIc Tropical.

Het is een goeie kit, bouwt makkelijk, en past over het algemeen goed ineen. Ik had wat filler nodig aan de wingroots en aan de aansluiting van de tropische luchtfilter met de neus, dat paste niet zo goed...

De kit is voor het merendeel OOTB gebouwd. Al steek ik wel graag wat extra werk in een model, dus heb ik ook wat details toegevoegd.
Seatbelts zijn zelf gemaakt, de cockpit is wat bijgewerkt via referentiefoto's, cockpit deurtje uitgesneden, remleidingen getrokken, antennekabel getrokken, bomvinnen uitgeboord...

Dit is m'n derde kit die ik geverfd heb met de airbrush. Heb er dus nog niet zoveel ervaring mee, maar het lukt toch aardig vind ik.

Camokleuren zijn van de RAF reeks van Vallejo. Vooral die nieuwe RAF Azure Blue van hen is echt een hele verbetering qua tint in vergelijking met andere fabrikanten.

Het model is verder afgewerkt met wat paintchipping, Promodellers dark wash, pastelkrijtjespoeder om een wat vuile filter te creëren en wat olieverf voor de staining van de uitlaten en kanonnen.

Decalsetting van DACO is gebruikt en aflak gebeurde met Humbrol mat.


Genoeg getater, hier zijn de foto's:

DSCF1252zkv.jpg

DSCF1248zkv.jpg

DSCF1247zkv.jpg

DSCF1260zkv.jpg

DSCF1259zkv.jpg

DSCF1258zkv.jpg

DSCF1257zkv.jpg

DSCF1255zkv.jpg

DSCF1253zkv.jpg

DSCF1261zkv.jpg

DSCF1264zkv.jpg


Groeten,

Jürgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jurgen,

Een mooi machientje heb je daar neergezet.
En zeker op deze schaal, daar doe ik nog altijd mijn petje voor af:wow:

Grtz.

Luc8)
 
prachtig model. mooi afgewerkt. vraagje, het instapluik, scharnierde dit niet open? kan niet direct een referentie vinden, maar uitneembaar lijkt me zo vreemd...
 
Bedankt voor de complimenten, Luc en Silenoz!

@ Silenoz: Ik heb me losjes gebaseerd op foto's van andere modellen. Je komt het wel regelmatig tegen, Hurricane modellen met uitgesneden cockpitdeur, op de vleugel neergelegd. Het kan natuurlijk ook wel zijn dat dat deurtje gewoon scharnierde, en dat het maar in uitzonderlijke gevallen werd losgehaald. Daar heb ik de referenties niet voor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan