Hoofdsponsor

1/35 Japanese light tank type 97 テケ "Te Ke" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals beloofd, vandaag pics van de gereed gekomen kit. Let wel, veel onderdelen nog los in verband met het spuitwerk. Tracks, luiken, tools, wielen en ga zo maar door, dus een kiertje of iets dat niet goed aansluit kan voorkomen. Maar allemaal zaken wat een beetje lijm oplost.:D
De luiken heb ik bij deze serie toegedaan om het verschil te laten zien met straks de beoogde open standen.

Voor sommige PE onderdelen zijn in de kit malletjes voorzien en deze heb ik dan ook gebruikt, met voor mijn gevoel een goed resultaat. De mallen:

TEKE48.jpg TEKE49.jpg

Uitleg in de bouwplannen is wel in het Japans maar volgens mij met de duidelijke tekeningen goed te doen. Ook de antenne was een verhaal apart. Gebruikt is geen koperdraad maar een antenne van Aber:

TEKE51.jpg TEKE50.jpg

Over de antenne heb ik dadelijk nog een vraag maar eerst de pics van de rest:

TEKE36.jpg

TEKE37.jpg

TEKE38.jpg
Toevoeging van een korte ketting, ogen zelf gemaakt.

TEKE39.jpg
Fijne PE om mee te werken. Klein beetje battledammage.

TEKE40.jpg
Bedrading lamp aangebracht en de volgende pic naar de claxon.

TEKE41.jpg

TEKE42.jpg
Het riempje is gemaakt van de folie van een wijnfles. Goed mee te werken maar vrij dun dus wordt deze pas afgewerkt en door de beugel gevoerd na het spuiten.

TEKE45.jpg
Steunen van de spatborden zijn ook in PE en ook zijn op diverse plaatsen vleugelmoeren voorzien.

TEKE46.jpg
Steuntje van de antenne waar het ene malletje voor is gebruikt.

TEKE47.jpg

Wat denken jullie mannen, antenne op of neer? In de staande stand komt de vorm volgens mij goed tot zijn recht en heb je een goed zicht op de ophanging van de antenne. Anderzijds in neerwaartse positie kan ik de turret nog alle kanten uit manouvreren, Dilemma....... en benieuwd naar jullie mening hierover!

TEKE43.jpg

TEKE44.jpg

Tot zover de pics van deze update. Morgen op het programma het baderen en eens gaan experimenteren met het maskeren van de hard edge camo. Misschien al wel een X18 zwart frakske........!? ;)

Tot de volgende.
 
Gaaf tankje Swa en keurig gebouwd.
Ben benieuwd naar de Japanse camo.
Ik weet niet of je er echte poll van wil maken, maar ik ben voor antenne omhoog, tenzij je een Sherman over heb om hem op te zetten.

Peter
 
Ik zou ook kiezen voor de antenne omhoog. Mooi werk en heel fijn.

Grtz Bart.
 
mooi met het ijzerwerk erop.
Laat maar omhoog staan, voor de geknikte vorm alleen al
 
Met de antenne recht zegt het meer.

Mooi raster rond de uitlaat. Wat PE geeft toch altijd dat ietsje meer.
De folie van wijnkurken gebruik ik ook graag om dergelijk prullen na te bouwen. En dat is meer dan een goedkoop excuus om een fles te kraken, :P:dry:

Groeten Rik
 
Ik zou de antenne ook recht zetten, lijkt mij een mooi detail die anders een beetje "onzichtbaarder" wordt.... En met de speciale vorm ervan zou het een beetje jammer zijn...
 
Dame en heren, bedankt voor de comments en het meedenken over de antenne met de laatste pic zul je zien wat het geworden is?

Nu eerst het volgende. De afgelopen tijd het nodige kunnen doen aan 'Te Ke', maar het is niet allemaal van een leien dakje gegaan. Murphy was met het goede weer ook aangeland bij Swa.:tongue: Allereerst liet ik tijdens het spuiten een track vallen welke zo fragiel zijn dat deze in 3 stukken uit elkaar spatte. Toch maar doorgespoten en ze zijn inmiddels weer bij Maintenance geweest. Dus weer heel. Aan de andere kant dacht ik lekker te genieten van het weer en buiten wat afplakwerk te doen met gevolg dat ik de wind een onderdeel meegenomen had en ik er in de avond achter kwam. Swa een 1/2 uur op zijn knieën over het terras met een zaklamp en het onderdeel vond circa 3 meter van de werkplek. Geluk bij een ongeluk, niets beschadigd doordat het in een voeg van de bestrating gewaaid was. Pfffff......;) Wel heel gelukkkig want het betrof het PE rooster over de uitlaat, echt iets wat niet gemist kan worden vind ik.

Het werk van de afgelopen dagen is het nodige spuit en afplakwerk geweest. Algauw denk ik 2 volle dagen bijelkaar, vooral het afplakken nam veel tijd in beslag. Een paar pics tijdens de afplaksessies, X18, XF64 en XF26 waren al gezet en dit is het afplakwerk voor de mix XF10 en XF8. Geel XF3 zou nog volgen. Wel het nodige geleerd met deze verscheidenheid aan kleuren en afplakwerk, zo heb ik deze keer ook gekozen om de verf enkel te verdunnen en naderhand een laagje X20A te zetten.

TEKE52-1.jpg
Hull en turret. Barrel ook nog afgeplakt omdat dit een mix wordt van XF49 en XF10.

TEKE53-1.jpg
Hatches en andere onderdelen.

De pics van het uiteindelijke resultaat, met de luiken op zijn plaats.
TEKE54-1.jpg

TEKE55-1.jpg

TEKE56-1.jpg

TEKE57-1.jpg

TEKE58-1.jpg

Zonder luiken.
TEKE59-1.jpg

TEKE60.jpg

Hull en turret van elkaar.
TEKE61-1.jpg

TEKE62-1.jpg

De gehavende tracks.
TEKE64-1.jpg

And finally.....de antenne zal omhoog blijven staan, want niet alleen had dit jullie voorkeur maar stiekem ook al de mijne. Dank voor het meedenken want dit heeft de beslissing wel gemakkelijker gemaakt.
TEKE63-1.jpg

Hopelijk vinden jullie het wat? De volgende stappen, eerst de decals, deze afschermen en dan denk ik de nodige filters en washes. want 'Te Ke' ziet er zo wel heel nieuw uit. Daarna lichte chipping.
 
Ik vind dat het er superuitziet, het geel valt wel op, maar zal wel vevagen door de verwering denk ik.

Grtz Bart.
 
Een niet alledaags camo-patroon maar wel chique.
 
Wat een zenuwenwerk dat afplakken, maar het resultaat is er wel naar.
Het is schitterend.
(Wel jammer dat je geen Sherman overhad om deze op te zetten met de antenne naar beneden)

Peter
 
@D-day, dat hoop ik wel. Want op het moment vind ik het zelf er allemaal wat te 'clean' uitzien. Maar heb al wel een idee en mocht het niet gaan lukken dan zal ik terug naar het begin moeten, vrees ik.:tongue:
@Famo, thanks mate, het speciale van de camo was hetgeen wat me trok in de kit.
@Makamba, klopt het afplakken had wel wat voeten in aarde en af en toe wel eens gedacht waar aan begonnen. Toch maar doorgezet;) En met het idee op een Sherman heb ik zeker gespeeld, had zelfs een aanbieding voor een donor, maar toch laten varen. Omdat ik in display de nodige luiken open wil zetten. Maar wie weet...........eerst eens proberen een correcte verwering op Te Ke voor elkaar te krijgen.:8
 
Hey,

Indd, een niet alledaagse camou, zeer mooi gespoten ook, ben benieuwd naar de verwering....
 
Top uitgevoerde camo, die gele kronkels maken het af, echt levendig ! Mooi maat !
 
mooi............laat de wheatering maar komen ;)

Cheers,
André
 
Ruim een jaar na de laatste post is uit de bush van Birma (euhh….lees Swa zijn kast) het kleintje naar voren komen kruipen om zijn definitieve jaske aan te krijgen. Voorzichtig zijn we weer begonnen om een en ander onder de knie te krijgen. Chippen, wash en pigmenten even geleden zeg.:wub: Te Ke is zeker nog niet klaar, maar we zijn weer eens lekker bezig met de hobby en een beetje prullen.:P

Nog wel wat tegenslag gehad om de kleuren naar elkaar te krijgen want na een filter of 10 was ik nog niet tevreden. Plezant hé, da bouwen.:tongue: Toen maar besloten om er een waas van de sterk verdunde groene basiskleur over te leggen. Waarna de onderzijde nog werd afgewerkt met zwaar verdunde XF 52 als basis voor de pigmenten. Hiervan heb ik er drie gebruikt om meer variatie te krijgen in mijn vervuiling. De verwering heb ik zeer subtiel willen houden omdat de levensduur van een dergelijke tankette voor mijn gevoel wel eens zeer beperkt zou kunnen zijn. Wel goed bestoft gezien de droge stoffige wegen.

Wat nog te doen, antenne en de laatste luiken in open toestand aanbrengen. Maar ook de laatste puntjes qua verwering. Dus het einde geraakt in het zicht.

Allez, hier de pics.

TEKE65.png

TEKE66.png

TEKE67.png

TEKE68.png

TEKE69.png

TEKE70.png

TEKE71.png

TEKE72.png

Mannen, benieuwd naar jullie commentaar en ik een beetje op de goede weg zit. Maar het is even geleden, Swa zelf ook nog een beetje rusty and dusty.......:wacko:
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooi resultaat Swa!!!
Wel één opmerking: op de loopwielen misschien het stof wat afwrijven op het loopvlak waar de wielen de tracks raken. Daar kon het stof niet blijven liggen/vasthechten. Voor de rest topbouw - topcamo - topweathering!!!
 
Hij is goed man!
Ik zou allen de plaatsen waar de tracks de grond en de tanden van het aandrijfwiel raken een drybrush met zilver geven.
Daar zit geen roest of verf.

Peter
 
Het zit nog steeds in je vingers Swa, gelukkig niet zo "rusty dusty" als je zelf denkt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan