Hoofdsponsor

1/35 Merkava MK.I - herstelling (Tamiya) [WIP]

Bedankt GUnit :)
Experimenteren is een leuke uitdaging.

Nog enkele foto's met wat kleine details die ik heb vervaardigd uit koperplaat en plasticcard.
DSC05634.JPG
DSC05646.JPG
DSC05647.JPG
DSC05648.JPG

Ik was ook begonnen met de Friul tracks in elkaar te steken, tot ik tot het besef kwam dat ik slechts voor één Merkava MK.I deze set heb. Ik dacht dat ik er twee had, maar de tweede bleek voor een MK.III te zijn... :(
Deze zal dus geen Friuls krijgen. Ik spaar ze voor de volgende Merkava MK.I die ik nog wil herstellen, waar ook de PE set zal op gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooi die extra details.
 
Aangezien ik nu en dan even moet wachten op het uitharden van de onderdelen die ik maak in green stuff, ben ik eens gaan zoeken tussen alle oude modellen achter de derde Merkava die ik nog liggen heb.
Ik heb hem uiteindelijk gevonden :)
Hier zie je de drie "karren van god" (merkava= chariot of god) samen:
DSC05652.JPG

Tot mijn ergernis kon ik echter de loop van de derde tank niet terug vinden :(
Dus... ben dan maar aan de slag gegaan om er zelf een te maken ;)
Ik heb hier nog een aantal van die plastic buizen liggen die aan ballonnen bevestigd worden voor de kids. Telkens mijn kids ergens een ballon krijgen neem ik het stokje, nadat de ballon kapot is :nowink:, in beslag.
Het is de perfecte maat voor een loop :)
Echter op de loop van een Merkava zit een verdikking, dus daar heb ik een mal van gemaakt, en opgevuld met green stuff. De plastic buis heb ik in de green stuff geplaatst in de mal, zo kon alles mooi rond de loop geperst worden...
DSC05658.JPG
DSC05659.JPG

Ik heb wel een beetje de naad moeten wegvijlen, en nu moet ik het nog een beetje afwerken.
Voor de verdikkingen die horizontaal over de loop liggen, heb ik gebruik gemaakt van loodfolie (nog niet afgewerkt...)
Ook de bevestigingen rond de loop ga ik op deze manier maken....

That's all folks ;)
 
Laatst bewerkt:
Knap opgelost, ik kijk uit naar het vervolg.

Grtz Bart
 

Zegt de ene zot tegen de andere :)) ;)
Dit is echter wel een zeer mooi compliment hoor GUnit :yup: , bedankt :)

Zo, de loop is bijna klaar, nog enkele kleine details, zoals nog een ring vooraan de loop (vergeten, pas gezien op de foto :O ) en nog enkele "moeren" op iedere ring plaatsen.
Maar nu hebben de drie tanks alvast een loop....
Maar hier alvast enkele foto's van de drie tanks:

De onaangepaste tank #3
DSC05663.JPG

De nr #2 met nieuwe loop
DSC05664.JPG

En de bijna klaar tank #1
DSC05665.JPG

En?? Wat denken jullie? Geslaagd of niet???
 
Laatst bewerkt:
knap gedaan beyond.... ziet er zeer goe uit... mooi opgelost van die loop en zo leren we ook weer iets bij he...
 
heel mooi wat je hier laat zien, en ferm geslaagd tot nu toe
 
Bedankt Churchill, Trobwal, Droop, Silenoz en Christophe :)

DSC05666.JPG
DSC05667.JPG
DSC05668.JPG

De nr #1 is klaar voor de grondlaag :)
Ik heb nog enkele kleine onderdelen (scharnieren voor op de turret) gemaakt met behulp van de gemaakte mallen.
Deze keer echter geen green stuff gebruikt, maar Tamiya putty. Eerlijk gezegd ging dit beter...
Dan nog enkele kleine "moertjes" hier en daar, twee nummerplaten van VP er op en hier is hij:
DSC05672.JPG
DSC05673.JPG
DSC05674.JPG
DSC05675.JPG
DSC05676.JPG

Ook aan nr #2 ben ik wat aan het verder werken.
De loop is nu zo goed als afgewerkt, en aan de toren werden enkele haken (of hoe noemen deze dingen?) bevestigd.
Deze zijn vervaardigd uit tindraad (soldeerdraad). Met een platte tang werden de twee uiteinden plat genepen, rond een satéstokje gedraaid en een gaatje in geboord.
Een stukje ijzerdraad werd op maat geknipt en in een L vorm geplooid om door de gaatjes te steken en met een ietsiepietsie CA lijm vastgemaakt. Op deze manier zijn ze nog beweeglijk, en kan ik nog overal aan om te schilderen.
Ook van deze werken enkele foto's:
DSC05677.JPG
DSC05678.JPG
DSC05679.JPG
DSC05680.JPG

Verder heb ik een mail verzonden naar Tamiya België (Bedankt Silenoz voor de gegevens :) )
Daar had ik enkele onderdelen aangevraagd. De dag nadien reeds antwoord gekregen, maar onderdelen zijn enkel per volledig gietraam te bestellen indien deze nog leverbaar zijn (ik wacht nog op antwoord daaromtrent). En wat wil nu de ironie? Het gietraam dat ik het meest nodig heb bevat ook de loop....>(
Nu, ik ben niet van plan om mijn eigen creatie te vervangen door de originele :nowink:....
 
Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen Beyond. Je loop ziet er prachtig uit, ik zou ze ook niet vervangen. Je hebt er al dat mooi werk ingestoken.

Grtz Bart.
 
Goed bezig, hier blijkt maar weer eens dat 'oude' modellen ook een 2de leven verdienen. De zelf gemaakte onderdelen en barrel zijn super nagemaakt, chapeau!
 
Ziet er weeral goed uit.
Mooie details die je toevoegd.
 
Bedankt D-DAY, Camaro en Swa ;)

De primer ligt op de N°#1 :)
DSC05683.JPG
DSC05684.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt D-DAY.
Er zijn wel enkele min puntjes, maar dat komt door oude bewerkingen die ik niet ongedaan krijg...
Maar dat stoort mij niet zozeer, liever zo kunnen afwerken en hopelijk binnenkort kunnen uitstallen, dan in een doos laten verkommeren ;)
 
Bedankt D-DAY.
Er zijn wel enkele min puntjes, maar dat komt door oude bewerkingen die ik niet ongedaan krijg...
Maar dat stoort mij niet zozeer, liever zo kunnen afwerken en hopelijk binnenkort kunnen uitstallen, dan in een doos laten verkommeren ;)

Mijn gedacht! En het komt goed met de "strijdwagen(s)"
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan