Hoofdsponsor

Paratrooper of the 82nd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.676
Een figuurtje tussendoor om te leren werken met de vallejo kleuren en verf.
Dit is een Amerikaanse paratrooper die ik lang geleden heb gekocht in Normandie. De eerste laag primer is al gegeven. Het wordt wel iets dat ik op een slow tempo zal doen.


attachment.jpg


attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Ben benieuwd.
Hoe groot is dit figuur?
 
Succes Bart met dit leuke project.
 
Zeer mooi figuurtje Bart kijk al uit naar de eerste penseel strepen die je gaat zetten...
 
Dit is interessant,
ik zal deze volgen. :)
Heb zelf ook nog een doos figuren liggen die kleur moeten krijgen.
 
Mooi figuurtje.
20cm..., is een grote jongen, leuke schaal om veel details op te schilderen ;)
 
Ik ga dit zeker ook volgen ! Succes !
 
Alhoewel ik vertelde dat dit een traag projectje zou worden, kon ik me toch niet echt inhouden.:$
De eerste laagen van het gezicht en de armen zijn al geschilderd.

attachment.jpg

Ik heb hem dondere onderarmen gegeven, de bruine tint heeft hij opgelopen tijdens de lange trainingen in England.^^

Ook al de eerste laag van het uniform gegeven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Geef gerust jullie idee.

Grtz Bart.
 
Inderdaad Danny, de ogen moeten wel beter. Het is ook wel het moeilijkste vind ik, de link is een goede hulp. Thanks.

Dus de ogen opnieuw geprobeerd, en ook een beetje verder gedaan aan de rest. Het zal blijkbaar toch niet echt een traag projecktje worden.^^

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, nu nog een beetje verder doen.

Grtz Bart.
 
Een mooi begin Bart.
Als zo'n project éénmaal op de werkbank staat, moet je er gewoon aan werken ;).
 
Is idd een mooie start.
 
Ogen zijn inderdaad moeilijk om "juist" te schilderen...
Een truk is om ogen nooit recht voor zich te laten kijken, maar iets naar links of rechts. Als deze dan iets minder gelijk zijn, dan valt het minder op...
Wat mij nu opvalt aan je figuur, is dat de riem van het geweer iets "vreemd" naar binnen buigt tussen de benen. Zou er geen mogelijkheid zijn om dat stukje te verwijderen en te vervangen door een stukje loodfolie ofzo???
Zou een detail zijn die wel dat "ietsje" meer kan geven aan je figuur..
Gewoon mijn gedacht hé ;)
Anders goe bezig :)
 
Je hebt gelijk Beyond, de wapenriem ligt niet echt realistisch. zal eens kijken hoe ik het kan veanderen, zal niet zo simpel zijn.

Toch nog een beetje veder gedaan.

Eens vertellen welke kleuren ik zo al gebruikt heb. Ben begonnen met de vest en de broek te schilderen in german camo beige 821. Dit diende als basis laag. De gordel en munitietassen met kaki 988.

attachment.jpg

Nu een wash opgedaan van yellow olive 892, de paratroopers droegen tijdens de landing geen echte US olive drab, maar een lichter kleur.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik moet wel nog verder werken, maar de vallejo verf is echt een plezier om mee te werken, had ik dit eerder geweten....

Grtz Bart.
 
Allez, ik moet mij hier nog haasten om te volgen. Zo slow is dit echt niet meer hoor.
Onderwerp heeft mijn interesse, ben vorig jaar in de Ardennen nog naar Bastogne geweest.
Daar zaten deze jongens ook.
Ziet er al heel goed uit.

Mark
 
Vandaag nog een beetje verder gewerkt aan dit figuurtje, hij is bijna klaar om een laagje vernis te geven en dan te beginnen aan de schaduw en oplichting.
De wapenriem heb ik zo gelaten, ik zag het eigenlijk niet echt zitten om er aan te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot hier deze kleine update.

Grtz Bart.
 
De schaduw is aangebracht, het niet zo simpel en vergde heel wat van tijd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Terwijl ook maar direct verder gedaan met de highlights

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo nu nog een beetje verder doen.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan