Hoofdsponsor

Paratrooper of the 82nd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er mooi uit, echter een kleine opmerking, de arm links (rechts op de foto ;) ) zou ik een beetje aanpassen, een beetje zwart tussen lichaam en arm.
Momenteel lijkt het alsof hij een mismaakte arm heeft :O
Ik heb even een foto van je geleend om te kunnen aanduiden wat ik bedoel:

main.php


Denk dat het er mooier zou uitkomen...???
 
Inderdaad Beyond, daar had ik niet opgelet. Dat is nu het mooie aan dit forum, meerdere ogen zien meer.:)
Een streepje zwart of raw umber zal die plaats moeten verdoezelen.
Thanks Beyond.

Grtz Bart.
 
Geslaagd hoor ,je paratrooper ,netjes en verzorgd geschilderd
 
Mooi figuur Bart.

Maar ik denk eerder dat het een 82nd Airborne is ipv een 101st.
De 82nd hadden de Stars & Stripes op hun RECHTER-arm. Tevens droegen zij het Olive Drab uniform zoals je figuur.

De 101st hadden eerder een khaki-kleurig uniform en buiten het schild met de arend, verder geen kentekens.

Maar toch prachtig werk dat je hier toont.

Groeten Rik
 
Rik, inderdaad je hebt 100% gelijk, Het zou dus inderdaad Paratrooper of the 82nd Airborn moeten zijn.
Dom van me dat ik het zelf nog niet eens door had.

Grtz Bart.
 
Geen probleem Bart.

Even een moderator vragen om de titel aan te passen, dat zal vlugger gebeurd zijn als het figuur opnieuw schilderen. ;):P

Ik heb een boek liggen over de bevrijding van St-Mère-Eglise, dat hoofdzakelijk door 101st is bevrijd. Hier staan verschillende full-colour foto's in van die mannen hun uniform.

Groeten Rik
 
Zal ik doen Rik, ik moest het toch gezien hebben hoor.

Grtz Bart.
 
Mooi figuur Bart.

Maar ik denk eerder dat het een 82nd Airborne is ipv een 101st.
De 82nd hadden de Stars & Stripes op hun RECHTER-arm. Tevens droegen zij het Olive Drab uniform zoals je figuur.
De 101st hadden eerder een khaki-kleurig uniform en buiten het schild met de arend, verder geen kentekens.
Groeten Rik
Beste, Ik vrees dat je hier verkeerd zit, de 82nd en 101st AB zijn samen gedropt in St-Mere-Eglise op 6 juni 1944, beide divisies droegen de bruine M1942 jumpsuit en hadden een Amerikaans vlagje op de rechterschouder, de para's die met de gliders werden gedropt droegen het gewone M1941 uniform zoals de gewone infanteristen en hadden ook de gewone uitrusting.
De tweede golf para's droegen het "re-enforced" uniform, hetzelfde bruine uniform maar met in groen verstevigingen aan de elleboog en de knie.
De groene jumpsuit was een aangepaste versie van de M1943 batlle-dress en werd voor het eerst gebruikt bij de slag om Arnhem, sommige para's die deelnamen aan de landing zijn de bruine jumpsuit blijven dragen tot het einde van de oorlog, tegen het einde van 1944 werd ook het vlagje niet meer gedragen.
Het figuur hier in dit draadje kan dus gesitueerd worden in Arnhem of erna.

bron: Order of batlle WW2 door Shelby Stanton
 
Thanks Walesha, eigenlijk is dit gewoon een experimentje met Vallejo verf, maar inderdaad moest deze op een dio komen heb je volkomen gelijk hoor. Denk dat de eerste foto meer naar het juiste kleur jumpsuit gaat, maar voor te heschilderen is het iets te laat denk ik.

Grtz Bart.
 
Hier zie je ze alle drie onder elkaar:
1) jumpsuit M42
2) jumpsuit M42 re-enforced
3) batlle jacket/jumpsuit M43


main.php

main.php

main.php


* N° 2 is hier iets donkerder dan de eerste, de eerste re-enforced jumpsuits waren echter het overschot van de vorige die van verstevigingen werden voorzien; het tweede model was de volgende en tevens laatste productie van de M42. (Waarschijnlijk was de lading lichtbruine stof uitgeput ofzo) lol
 
Thanks, Walesha. Deze zal ik opslaan, kan ik zeker nog goed gebruiken.

Grtz Bart.
 
Graag gedaan hoor, btw: de eerste M42 was zelfs nog iets lichter dan op de foto, meer beige-achtig en die op foto twee is eigenlijk ook iets te donker.
Nu ja, foto's geven niet altijd de exacte kleur weer nietwaar.

En deze heb je gemist denk ik:

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=818
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...eigenlijk is dit gewoon een experimentje met Vallejo verf, maar inderdaad moest deze op een dio komen heb je volkomen gelijk hoor. Denk dat de eerste foto meer naar het juiste kleur jumpsuit gaat, maar voor te heschilderen is het iets te laat denk ik.

Grtz Bart.
Voor een experiment heb je een fraai figuur neergezet ! En we zijn weer een hoop wijzer geworden ook :)

Op naar de volgende...

Mazzels :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan