Hoofdsponsor

1/48 Academy Suchoi SU27UB Flanker "C" [!]

Caretaker

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
202
De Sukhoi Su-27 (NATO naam: Flanker) is een tweemotorig supermanoeuverable jachtvliegtuig ontworpen door Sukhoi. Het was bedoeld als een directe concurrent voor de grote Verenigde Staten de vierde generatie strijders, met 3530 kilometer (1910 NMI) range, zware bewapening, geavanceerde avionica en een hoge wendbaarheid. De Su-27 vliegt het vaakst superioriteit in de lucht missies, maar is in staat om bijna alle gevechten uit te voeren. Als aanvulling op de kleinere MiG-29, de Su-27's naaste Amerikaanse tegenhanger is de F-15 Eagle.
Er zijn verschillende gerelateerde ontwikkelingen van de Su-27 ontwerp. De Su-30 is een twee-stoel, dual-role gevechtsvliegtuig voor alle weersomstandigheden, lucht-lucht en lucht-grond diepe verbod missies. De Su-33 "Flanker-D 'is een marine vloot verdediging interceptor voor gebruik op vliegdekschepen. Andere uitvoeringen zijn de side-by-side 2-zits Su-34 'Fullback staking variant en de Su-35 "Flanker-E' een betere luchtverdediging vechter.




Dit toestel ben ik tussendoor mee bezig geweest.
helaas niet meer foto's gemaakt tijdens het bouwen maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben al vergevorderd in de build.
De Flanker staat in de primer en wordt binnenkort gepreshade en verder gespoten. Ik denk dat ik voor dit toestel voor een digitale camouflage ga..


De Airbrake is er los opgeplakt zodat deze in de open positie kan worden geplaatst
P1030697.png


Hier naast de A-10 die light te wachten om afgemaakt te worden.
P1030704.png
Hier kun je ook meteen zien dat het een flinke jongen is..




Dit zijn wat foto's die ik vanavond heb gemaakt..


P1030705.png


P1030703.png


P1030701.png


P1030700.png


P1030693.png


Ook wat foto's met de landinggear er losjes in gestoken.
P1030706.png


Helaas zit er teveel lood in de neus (100gram) waardoor de Flanker door het neuswiel dreigt te zakken.
P1030707.png


Om dit op te lossen heb ik een wit metalen set besteld bij LHS.
====================================================================================De bouw was imo prima gegaan. Ik had besloten een digitale camo te gaan spuiten.
De basis kleur is erop. De 2e kleur is nu eeneerste vlak rijker, dit heb ik afgeplakt met frisk film. (k*tklus om uit te snijden..)


P1040014.png


P1040015.png


P1040017.png

======================================================================================
Wederom een update.
Ik heb de camo aardig af en de overspray weggewerkt zover het lukte.
De motoren en neus zijn gespoten in Dark Grey Blue, deze kleur is ook in de camo gebruikt.


Nu heb ik alleen een vraag.
Wat kan ik het beste doen om de motoren een echter uiterlijk te geven.
Ik heb de volgende kleuren staan die ik naar mijn idee zou kunnen gebruiken.
Allemaal van Vallejo.
Steel
Chrome
Silver
Aluminium


Zou het een mogelijkheid kunnen zijn om een wash te maken van deze metaalkleuren zodat het er goed uitziet of zou dit wegvallen als ik het eraf veeg?


Ik kan het natuurlijk ook wel uitproberen maar als iemand me dit kan vertellen heb ik denk sneller resultaat.


Ook heb ik eventueel Gun en nog meerdere grijstinten.


Hier een paar foto's zoals de Flanker er nu bijstaat.. En nog steeds afgeplakt.
P1040025.png


P1040019.png


P1040020.png


Hier kun je goed het verschil in templates zien wat betreft underspray


Eerst met de plastic template die ik bij ASA vandaan heb.
P1040022.png


P1040023.png


En hier met de friskfilm.
P1040024.png
 
knap!

Je hebt een tamiya weathering set
Weathering Master D Set Item No 87088
Burnt Blue (for scorched metal look)
Burnt Red (for scorched metal look)
Oil Stain (for realistic brownish-gray oil stain color)

Met de eerste twee kan je een realistisch weergave krijgen van opgewarmd metaal.

zelf heb ik de flanker B liggen op 1/48. Had jij niet problemen met de fit thv neusgedeelte? Bij m'n B is er hier toch bij dryfitten een probleem dat aangepakt moet worden...
 
Hoi Jerre, dankje voor de tip. Ik zal eens ff kijken of ik die snel kan bemachtigen. Misschien heeft luchtvaarthobbyshop hem op voorraad..

Ik heb wel wat moeite gehad de neus er netjes ip te krijgen maar was minder erg dan ik gelezen had.

Die weatheringkit is gewoon een poeder toch? Dus met een kwast aanbrengen. Of ben ik verkeerd?
 
google'en op weateringset tamiya ;) is een soort van make-up poeder, er zit een wattenstaafje en borsteltje in de set, maar je kan het o.a. ook aanbrengen met penseel en geschikte verdunner. Ik gebruik het nu al even en ben er tevreden van .
 
FF een kleine update voor mijn Flanker.
Net de motoren ingespoten met Vallejo Steel..
Resultaat is erg mooi vind ik persoonlijk.

Alleen nu nog ff kijken wat ik het beste kan doen om ze er wat verweerder uit te laten zien.

P1040192.png

P1040194.png

P1040196.png

P1040198.png

P1040202.png
 
Dit is de eerste keer dat ik digitale camo zie op een model en ik moet zeggen dat is het erg mooi vind zo
 
Ok, het toestel krijgt van mij de stempel "AF"..


Ik heb de ordnance geverfd maar de vinnen zijn absoluut niet strak geworden helaas.
De volgende keer ga ik een andere aanpak proberen..
Ook de rand naast de canopy is niet helemaal strak. Dat zie je helemaal duidelijk als je foto's maakt.. Dus dat wordt de volgende keer ook extra opletten.. :P


Verder de pitotbuis en de andere kleine delen erop geplakt..
Evenals de nozzles een ander kleurtje gegeven.
Brons of Burnt Metal heb ik niet meer naar gekeken en heb "Gun"metal genomen..
het resultaat is redelijk. Het past wel mooi bij de rest vind ik zelf..


P1040293.png


P1040304.png


P1040303.png


P1040300.png


P1040302.png


P1040297.png
 
Hey,

Ziet er toch goed uit, ook met die kleine foutjes, mooie camou trouwens.
 
Mooi vliegtuig geworden.
Camo ziet er goed uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan