Hoofdsponsor

1/24 Barnfind "Old 'n' Rusty" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
omdat ik al heel graag iets wou doen met roest en pigmenten. en natuurlijk Guy zijn schitterende demo waar ik wat ideeën heb mogen opdoen ben ik na het verzamelen van de benodigdheden al enkele stappen ver in het maken van een Dio --> Barnfind "old'n'rusty"

Gewoon eigenlijk om te leren hoe roest te maken op modelbouw. ik ga eerst afwerken en nadien zal ik in stappen uitleggen wat er gebeurd is adh van foto's.

Hoewel Guy zijn techniek schitterend is en "gewoon" makkelijk is wou ik nog wat diepgang creeren en heb ik zelf een methode uitgeprobeerd die in men hoofd zat. meer later daarover..

Nu alvast een teaser.... dit is WIP dus het uiteindelijke resultaat kan nog verschillen van deze foto.

attachment.jpg

Cheers Trobwal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha maatje,
ge gaat een sloperij beginnen.
Ziet er al goed geroest uit.
 
Dit ziet er veelbelovend uit Jonas, ben benieuwd naar de volgende foto's.
 
Ben wel heel benieuwd aan het worden nu :).
Interessant om te gaan volgen.
 
Nog meer roestige bakken op het forum :)
Ben benieuwd naar de foto's...
 
Dit ziet mij er eentje uit om te volgen... Het effect is wel al geslaagd... Heb ooit ook es een setje gekocht om roest te creeren.. ken de naam niet meer.. als ik er eens opuit kom, laat ik het wel es weten als je wil...
Grtz kevin
 
Ja, ja..... ons een worst voor houden hé:tongue:

Laat maar snel de rest van de foto's komen!

Fred
 
Ik dacht echt dat het onderdeel op de foto een 1/1 was. Dat ziet er dus veelbelovend uit.
 
Hmm, dit wordt een roestbak, dus is het meer een "Wreck In Progress" ;)

Veel plezier en succes Jonas.

hehehehe goeike.

@ kevin. dit is gewoon met pigmenten dat ik werk. ik weet dat er setjes op de markt zijn voor roest maar wou men eigen weg een beetje volgen...

Na het weekend krijgen jullie meer foto's en uitleg. nu nog even verder doen he.
 
Awel, ik ben alvast zeer benieuwd...
 
en nog een paar foto's... het proces om tot dit soort roest te komen is iets uitgebreider dan de methode van Guy maar echt knap resultaat... vooral in het echt.. de kleurverschillen onderling worden nog geblend met een filter maar voorlopig moeten jullie het hier mee doen... ik ga proberen om een video demo te maken van deze methode zodanig ik dit jullie netjes kan uitleggen. maar da's voor later. nu volle bak door doen terwijl ik in de swung zit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Cheers Trobwal.
 
Ga je er ook een schuur bijmaken?
 
ziet er op het eerste zicht goed uit.Ben benieuwd naar die video.

Maar als deze een echte barnfind is (jaren in een vergeten hoekje in de schuur gestaan) gaat deze nooit zo roestig zijn.eerder vet en stoffig.Als deze in een bos of verlaten plek heeft gestaan,kan het wel goed mogelijk zijn dan.Benieuwd naar meer.
 
amai mijn...dat zijn bangelijke roesteffecten. Ik zou wel waken over de korreligheid van het roest tov. het model, dat het in schaalverhouding blijft. Ik kijk uit naar de methode want hier zit ongetwijfeld een nieuwe techniek aan te komen !
 
bedankt gasten voor de reacties...

@capoentje. tis meer een barnfind achter de barn buiten, dus de dio in mijn ogen wordt een soortement hekwerk en daar tegen rust deze op stenen. wielen komen er niet op. en natuurlijk wat gras en mos om te tonen dat het inderdaad buiten gestaan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan