Hoofdsponsor

1/24 Barnfind "Old 'n' Rusty" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Trobwal, je maakt mij nieuwsgierig naar meer. Graag zou ik weten hoe je hiermee precies te werk gaat, dus ik zal zeker blijven volgen om je tutorial te zien. :)
Verder een prachtig model, dat je nu een beetje minder mooi hebt gemaakt maar toch nog altijd charme heeft, al is het dan van een roestigere aard. :D

groetjes en veel succes verder, dit wordt een beauty !

Thomas
 
Ik denk dat die grove plekken korrels zout zijn zo niet dan ben ik met GUnit mee dat het wel grof oogt of het een voorbereiding zijn voor latere lekkernijen :laugh:

Maar het model ziet er al goed uit in deze roest tinten.
 
en nog een paar foto's.. de eerste pigment sessie zit er op... de foto's nu laten een witte waas zien omdat ik met matte vernis de pigmenten heb vastgezet... hier komt dan een paar lagen roestfilter op om de kleuren te binden en het mat terug op te leuken. ik hou jullie op de hoogte en zal deze week starten met een video tut voor bij de how to's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Cheers Trobwal
 
Damn man, dat ziet er knap uit!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er ferm roestig uit hoor, deze heeft jaaaaren buiten gestaan :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps,

Deze heeft een dringende restauratie nodig :)

Gr
Dirk
 
Het roesteffect ziet er heel geslaagd uit.

PS : Omdat de foto's nu wel zichtbaar zijn, heb ik een paar berichten verwijderd, en een paar aangepast.
 
de body is volledig af. heb de chromen stukken toegevoegd en behandeld met roest. op referentiemateriaal is te zien dat "goede" chromen onderdelen niet zo neig roesten maar meer last hebben van roestplekken. heb iets geprobeerd en vind het resultaat in orde... maar oordeel vooral zelf.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu gaan de werken aan het interieur beginnen. vervuild interieur waar je nog iets of wat van kan zien door de vervuilde ruiten.

PS de video tut over deze roest effecten is onderweg. nog een klein weekje geduld aub.

Groeten Jonas.
 
Mooi gedaan, maar moet je daar nu echt zo'n mooi auto voor gebruiken?
Had je niet beter een Ferrari of zo gebruikt :)
 
Heel mooi geworden, ik ben benieuwd naar de tut. Ik mis bij een auto die er zo verroest uitziet wel een paar flinke gaten op het dunne plaatwerk :-)
 
eigenlijk heeft de roest vorming veel te maken met het klimaat waar de wagen in staat. deze komt te staan op een dio die zich situeert in de amerikaanse woestijn die vooral te vinden is in nevada..

Daar regent het zeer weinig en hoewel de regen wel zal inwerken op de wagen zal het aanzienlijk langer duren voor er gaten en dergelijke inkomen... als je deze wagen nu aan de zee situeert.. bv knokke dan zal het zout weer meespelen in de roestvorming waardoor je sneller gaten en afbraak van het metaal zal mogen verwachten...

hopend hiermee iets opgeklaard te hebben.
 
als je deze wagen nu aan de zee situeert.. bv knokke dan...

dan zal Lippens u een ferme boete geven, want zo'n roestbak past niet tussen de Delvaux handtassen, Louboutin schoenen, en peper-dure (gehuurde) sportwagens ;)
 
kleine update

Interieur wat verweerd. hier zal niet veel meer van te zien zijn maar toch om het detail te bewaren beetje bevuild.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten Jonas.
 
Ziet er goed uit maatje.
Ga je er ook platte banden onderzetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan