Hoofdsponsor

1/35 Potteau '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er bestaan zeer fijne vierkantvijltjes hoor, hooguit zo'n 7cm lang en aan de punt zo'n 1mm dik, verkrijgbaar in de betere modelbouwhandel... mss eens informeren bij één van de sponsors?

en ook bij de betere doe-het-zelfzaken,bij ons bekend onder de naam "sleutelvijltjes"
 
ok walesha, wist niet dat er zo'n fijne bestonden, ga er wel eens naar op zoek hier dan
 
De vijltjes die ik bedoel zijn "naaldvijltjes", oorspronkelijk bedoeld voor en gebruikt door juweliers... hieronder zie je een vergelijk.
De bovenste is de kleinste sleutelvijl, 14cm lang, daaronder een naaldvijltje, slechts 8cm lang en zoals je ziet: flinterdun.

main.php
 
Hoi Kevin,wat een goed idee met het zand dat heb je goed bekeken toch.Geeft mij onmiddellijk inspiratie voor een dio.Doe dus zo verder want dit gaat heel mooi worden dus he:)
 
Voor degenen die het realisme van de paal in twijfel trekken... hier een paar detailfoto's van de echte ruw gegoten betonpalen.. deze paal is één van de twintig die nog in de straat achter mijne hoek staan, je kan hier bijna, bij wijze van spreken, de kiezelstenen uitplukken...

main.php


main.php
 
idd walesha, dit is bijna dezelfde :D

ik zit alleen te denken over het verweren, nu ziet die paal er wel afgeleefd uit maar 60 jaar geleden zal dit nog niet zo erg geweest zijn he :s
ik weet alleen niet hoelang deze er al stonden toen... dus denk het redelijk beperkt te houden
 
Ik denk dat de paal die ik daarstraks gefotografeerd heb er toch ook al stond tijdens de oorlogsjaren, normaal gezien (dat zie je aan die markeringen) zie je daar van welk jaar die zou moeten zijn, maar ja... die inscripties zijn weer vakjargon (codes) waar een gewone mens niks van kan maken. Enfin, zo'n 60 jaar geleden zullen ze er weinig anders uitgezien hebben hoor, mss iets lichter van kleur ivm nieuw???
 
idd dat bedoel ik,
zo laatste schilderwerken gedaan voor vandaag, nu alleen nog wat afwerking op de latten, aan de gaten wat roest aanbrengen denk ik, en dan de verbindingsbouten nog erinsteken, maar voor de rest ga ik er niet al te veel meer aan doen denk i

had dark wash staan, maar deze was iets te "dark" om erover te gaan, heb dit nu gedprobeerd met mig "wood aging solution" en dit werkt perfect hiervoor, deze is iets minder donder, er zit iets meer diepte in de betonstructuur maar niet overdreven..

en nu kunnen we stillekes aan aan het ondergrondje beginnen, hier komt later nog een M8 greyhound bij, die bij de aanval betrokken was

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Zeer prachtig en realistisch resultaat :wow:
Dat beloofd voor de rest van je dio ;)
 
Merci :D
Ja Beyond, alles kalm aan en men best blijven doen he hahaha
 
Hey Kevin,

Als ik dit zie,is het puur genieten van je realistisch werk ,tot in de puntjes verzorgd ,knap gedaan!

Groetjes Filip
 
zeer knap hoor. In verband met het verweren vermoed ik dat zo'n paal er niet lang als nieuw zal uit zien, en na enkele jaren al wel sterk verweerd zal zijn. Hij staat immers dag in dag uit in weer en wind eh...

prachtig stukje modelbouw dit!
 
sheriff en filip, bedankt..
idd sheriff, nieuw zal het er niet meer uitzien, maar toen zal het minder erg eruitgezien hebben dan dat hij er nu bijstaat he :p

ben nog eens in gang geschoten zie

een proefopstelling van wat het zou moeten worden.. op de plaats waar nu de tank staat zou een M8 Greyhound moeten komen, maar aangezien ik deze nog niet heb en dit is "ongeveer" het formaat dan heb ik al een gedacht.
op het bovenste stuk van het dio komt er een weg waar nog twee figuren moeten bijkomen..

attachment.jpg

attachment.jpg
 
voorlopig resultaat, dit eerst laten drogen voor ik verder doe, vind dit al een goeie basis om op voort te gaan.

alleen een vraagje voor de baan die er bovenop komt, asfalt zal dit nog niet geweest zijn denk ik :p, maar kan dit zijn dat dit toen ook al betonnen banen waren? asse of zandwegen waren dit niet dacht ik... en op de foto's van toen is dit zeer slecht te zien vind ik

attachment.jpg



en es ff de mannen op hun plaatsen gezet

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet slecht uit, maar wat ik me afvraag... gaat die grote paal niet de aandacht van het geheel afleiden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo mss wel, maar ik ben van plan van er nog een pantserwagen bij te zetten die van de helling gereden is, dan gaat het middenvlak meer opgevuld zijn en dan wordt die paal een extra detail, denk ik he...
 
Betreft je vraag over de weg, als je situeert in een dorp kan je een asseweg maken, buiten het dorp zal het eerder gewoon een aardeweg zijn geweest... bestrating was toen niet zo algemeen en beton was eer voor vliegvelden waar zware toestellen moesten landen/opstijgen. Beton was in de jaren '40 geen algemeen bouwmateriaal voor wegen.
 
ok, bedankt alvast, ik ga hier toch nog effe mee wachten, komende week zit ik toch weer daar in de buurt van poteau, ga in dat museum ook eens navraag doen....
 
Is die paal niet een beetje te hoog? Als ik kijk na deze in mijn straat en dan de vergelijking maak op je die dan is die wel heel hoog.
Voor je weg misschien kassein?

Grtz Bart.
 
Normaal gezien zou deze maat moeten kloppen Bart, ben deze ter plaatse gaan opmeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan