Hoofdsponsor

1/35 Potteau '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit Kevin, de kleuren zitten volgens mij dicht in de buurt, zoniet erop.
 
Bedankt, idd qua kleuren denk ik ook er kortbij te zitten foto zijn wel iets donkerder dan ze zijn hoor
 
Amai. Echt een realisme. Niets.op aan te merken. Ogen is inddrdaad moeilijk. Maar tandenstoker kar er een hulpmiddel voor zijn.
 
Bedankt jumper, de kleurpunten van de camouflage hadden eigelijk nog kleiner gemogen, maar dit was al zenuwslopend genieg hahaha
 
Dag Kevin. Heel mooie figuren zet je hier neer !

Dots aanbrengen is inderdaad een zenuwslopend werkje. Slechts één iets is nog erger : regenstrepen in het Splinter Pattern !
Dots kun je best aanbrengen met een fijn penseel (4/0 of 5/0) met weinig verf en iedere keer nieuwe verf opnemen.
Soms moet je een pattern goed bestuderen, zo kun je je techniek wat vereenvoudigen.
Bvb bij het Oak Leaf pattern (herfst of lente) schilder ik op de basislaag grotere vlekken. Hierover stip ik dan de kleinere dots wat het uitzicht geeft alsof beide kleuren uit kleine dots bestaan.

Het is me niet echt duidelijk, maar ik vermoed dat het linker figuur aan zijn rechterhand een handschoen draagt. Meestal waren deze handschoenen uit één kleur en niet in camo. Meestal groen of grijs (soms wit in wintercamo) of voor de officieren in leder : zwart of bruin.
Ik heb geen weet van camo op handschoenen, ik beweer hier niet dat het niet kan, hè !

Toch prachtig wat je hier toont.

Groeten Rik
 
Euh, ik zou zeggen dat niet elke camo het zelfde is :) Dus er zijn toch verschillende stippen :D
 
idd rik, hier ben ik op voor die handschoen verdergegaan op de kleurtekeningen die op de doos stonden, omdat ik dit nergens direct gevonden had hoe dit moest zijn... dit is natuurlijk nog altijd aan te passen, voor het laatste figuur ben ik ook nog niet echt uit hoe die camo moet worden. daar ben ik nog wat over aan het zoeken...
alle tips zoals dit zijn altijd welkom aangezien mijn kennis hierover echt te weinig is (jammer genoeg)
 
Eens goog'len naar Reenactment WWII German Uniforms. Hier vind je prachtig referentiemateriaal over allerlei uniformen. Het is wel namaak of replica, maar zeer goed bruikbaar voor je figuurschilderen.

Of dit : http://www.artizandesigns.com/painting-guides.php
Hiervan heb ik steekkaarten uitgeprint en geplastifieerd. Vaak gebruik ik deze als handleiding voor het camo schilderen.

Veel succes.

Groeten Rik
 
ja die laatste website heb je me eens gegeven.. die is bij de vorige goed van pas gekomen..
waarvoor dank...
 
afgelopen nacht verdergewerkt aan het 4e figuurtje, nog twee en kan aan men ondergrondje beginnen....

attachment.jpg attachment.jpg


en dan zouden deze twee in deze positie moeten komen, had de arm met de aansteker iets lager moeten zetten, maar dan gaat deze maar in een kuiltje in de gazon moeten staan :D

attachment.jpg
 
Yo Kevin,

Mooi sfeertje tussen die twee figies!

Keep up!

Greetz Nico
 
Knap geschilderd hoor, we volgen verder.

grtz Bart.
 
zo terug uit vakantie en ondertussen weer een klein beetje gedaan, een dio'tje afgewerkt, en dan hier weer aan bezig, heb deze oude elektriciteitspaal gaan opmeten, een geluk dat er nog een oorspronkelijke paal staat op het veld van Poteau, en deze op schaal 1/35 proberen na te maken, bij deze een overzichtje
alles klaargesneden in balsahout

attachment.jpg

heel voorzichtig de gaten in geboord en ovaal uitgewerkt met wat schuurpapier
attachment.jpg attachment.jpg

dan de bovenkant en de naden waar deze gelijmd is met wat putty dichtgesmeerd
attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

en aagezien dit betonnen palen zijn geprobeerd dit effect te verkrijgen mer zeer fijne rijnzand die ik nog staan had.. jammer genoeg is de kleur te licht dus deze moet nog geschilderd worden..

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

dit is wel nog licht opgeschuurd achteraf om de meeste groffe korrels eruit te hebben...
 
die beton tekststructuur is wel de max :O
cheers,
André
 
Ziet er ongelooflijk :wow: uit. Betonstructuur is echt goed gelukt! grtz
 
Misschien een beschadigingetje aanbrengen waardoor het betonijzer een beetje bloot komt te zitten ?

De volgende keer zou ik fijn wit zand gebruiken om de beton grofheid na te bootsen dat heeft een fijnere korrel dikte. Dat fijn wit zand gebruiken ze om de naden tussen betonklinkers vol te gieten of om voeging te maken om tegelvoegen vol te wrijven. Als ge eens ergens een vloerder bezig ziet , eens vriendelijk vragen als je een handsvol wit zand mag hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen,
@ Famo : idd, volgende keer eens proberen met witte zand... Ben nog aan het twijfelen om nog een te maken om de draden tussen tr spannen, ofwel alleen deze en de leidingen los naar beneden te laten hangen...
 
bedankt hoor patrice.

ondertussen al een kant van de paal afgewerkt, donker grijze ondergrond op gezet, dan drybrush met een mengeling van burned umber, brown sand wit en zwart... beetje vanalles dooreen... en dan alle kiezels die in de beton verwerkt zitten erop schilderen..


attachment.jpg attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan